Witam,
może mi ktoś pomóc, potrzebuje dane co do ilość tulei w zawieszeniu w BJ. Mam zamiar uzbroić auto w tuleje poliuretanowe ale potrzebuje wiedzieć ile ich jest w zawieszeniu i jakie. nie jestem specem od mazdy i nie chce strzelić babola. Było by miło jakby ktoś napisał jakie się znajdują. Ewentualnie jakieś foto książkowe z serii sam naprawiam o ile coś takiego było. Dane potrzebne do przeliczenia kosztów. Może ktoś kto przerabiał temat wypowie się w temacie. Ponoć poliuretany wystarczają na bardzo długi okres czasu (nawet 7lat ? ) a jak mają się normalne, jak często wymienialiście w swoich bj-kach. Warto się dokształcić bo może gra nie jest warta świeczki. Co prawda auto nie bierze udziału w rajdach ale te nasze drogi powodują zniszczenia ....
tuleje wahacza do bj
Strona 1 z 1
I co, będziesz jeździł tym autem 7 lat
W mazdach tuleje wahaczy są bardzo trwałe. Chyba nie masz co robić z kasą. W moim 12-letniej BJ przez cały żywot wymienione zostały dwie z przodu, i to po 9 latach.
Nawet na polskich drogach wytrzymują. Czasem padają tuleje w wahaczach wzdłużnych z tyłu, ale wtedy to się wymienia całe wahacze, nawet oryginalne nie są zbyt drogie.
Nawet na polskich drogach wytrzymują. Czasem padają tuleje w wahaczach wzdłużnych z tyłu, ale wtedy to się wymienia całe wahacze, nawet oryginalne nie są zbyt drogie.
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Nie mówię że będę nim jeździł tyle czasu, poza tym nie ma potwierdzenia ze tyle wytrzymują poliuretany. Dlatego też spytałem jak się mają ogólnie tuleje ori
Jak to mówią nie ma głupich pytań ...baartek87 napisał(a): Warto się dokształcić bo może gra nie jest warta świeczki
- Od: 29 lis 2010, 20:44
- Posty: 12
Jasne ok, przepraszam, może za bardzo "z góry"...
Poczekaj na opinie innych, nie sugeruj się tylko moją, ja nie czuję się ekspertem.
Niemniej jednak w bejotkach (poza łącznikami stab.) zawieszenie jest o wiele trwalsze niż u konkurencji i całkiem dobrze znosi nawet polskie drogi. Z drugiej strony, jak ktoś codziennie będzie musiał jeździć po strasznych dziurach, to pewnie nawet poliuretanowe tuleje nie wytrzymają...
Wejdź na allmazda.net i zobacz rysunki – będziesz tam miał wszystkie tuleje.
Poczekaj na opinie innych, nie sugeruj się tylko moją, ja nie czuję się ekspertem.
Niemniej jednak w bejotkach (poza łącznikami stab.) zawieszenie jest o wiele trwalsze niż u konkurencji i całkiem dobrze znosi nawet polskie drogi. Z drugiej strony, jak ktoś codziennie będzie musiał jeździć po strasznych dziurach, to pewnie nawet poliuretanowe tuleje nie wytrzymają...
Wejdź na allmazda.net i zobacz rysunki – będziesz tam miał wszystkie tuleje.
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Ja wymieniałem jedna tuleje w prawym wahaczu wzdłużnym z tyłu , orginałów nie ma, pytałem w ASO serwis znalazl zamiennik w kowcie 30 zl /sztuka, nie ma potrzeby wymieniać całego wachacza i tez sie zastanawiałem nad poliuretanowymi, mam ten uszkodzony jak chcesz foto moge zrobic
- Od: 13 sty 2009, 20:53
- Posty: 85
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 323F 1,3 16V (BJ) '98r
Właśnie wymieniałem w siostry mazdzie tuleje i sworzeń w lewym wahaczu jutro druga strona, tu masz zdjęcie moich częśći

od lewej
1. sworzeń wachacza NIPPARTS 44,14 PLN
2. tyleja wahacza przednia NIPPARTS 33,06 PLN
3. tyleja wahacza tylna moja OYODO 49,32 PLN , NIPPARTS kosztował ponad 80 PLN
Jeżeli chodzi o wymiane, to da się zrobić bez narzędzi ale trzeba byś cierpliwym, ja mam prase własnej roboty z lewarkiem 15t więc poszło bez trudu, jak będe miał czas to zrobie fotorelacje

od lewej
1. sworzeń wachacza NIPPARTS 44,14 PLN
2. tyleja wahacza przednia NIPPARTS 33,06 PLN
3. tyleja wahacza tylna moja OYODO 49,32 PLN , NIPPARTS kosztował ponad 80 PLN
Jeżeli chodzi o wymiane, to da się zrobić bez narzędzi ale trzeba byś cierpliwym, ja mam prase własnej roboty z lewarkiem 15t więc poszło bez trudu, jak będe miał czas to zrobie fotorelacje
Bez Mazdy nie ma jazdy
- Od: 3 sty 2011, 12:11
- Posty: 152
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo
Z przodu prędzej pada sworzeń niż tuleje, aczkolwiek wg. serwisówki nie jest on teoretycznie wymienny (cały wahacz ze sworzniem ma jeden numer serwisowy). Ale jak pokazał kolega wyżej wszystko się da
Tył łatwiej wytłuc, tam są po dwie tuleje na wahaczu wzdłużnym, które dostają luzów.
Co to poliuretanów to mazdach bardziej przydałyby się tu:

Do tego na poduszkach stabilizatora i na dłużej nastałaby cisza
Niestety, aby mieć taki wypas trzeba mieć corollkę.
Co to poliuretanów to mazdach bardziej przydałyby się tu:

Do tego na poduszkach stabilizatora i na dłużej nastałaby cisza
Micha3l napisał(a):Właśnie wymieniałem w siostry mazdzie tuleje i sworzeń w lewym wahaczu jutro druga strona, tu masz zdjęcie moich częśći
od lewej
1. sworzeń wachacza NIPPARTS 44,14 PLN
2. tyleja wahacza przednia NIPPARTS 33,06 PLN
3. tyleja wahacza tylna moja OYODO 49,32 PLN , NIPPARTS kosztował ponad 80 PLN
Jeżeli chodzi o wymiane, to da się zrobić bez narzędzi ale trzeba byś cierpliwym, ja mam prase własnej roboty z lewarkiem 15t więc poszło bez trudu, jak będe miał czas to zrobie fotorelacje
Tak jak kolega napisal jest mozliwosc wymiany tulei na wahaczach:
tuleja przednia nie pamietam firmy ale dawalem 25zl/szt
tuleja tylna yamato czy jakos tak 45zl/szt
sworzen poszedl SWAG (z pierscieniem zabezpieczajacym) 83780003, G030-99-356 48zl sztuka
za wymiane nic nie placilem bo mam przez siebie zrobiona prase do 10ton. Po wymianie i oczywiscie ustawieniu zbierznosci koszt 85zl(w tym wliczone poluzowanie sruby 15zl) zawieszenie o wiele cichsze niz bylo. A dodam ze nie mialem luzow na zawieszeniu tylko na dziurach mi pukalo
- Od: 28 wrz 2009, 07:49
- Posty: 39
- Skąd: Koszalin
- Auto: Byla Mazda 323 2.0 DiTD 2000r 90KM
obecne VOLVO V40 2003r 116KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość