tuleje wahacza do bj

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez baartek87 » 20 sty 2011, 12:41

Witam,
może mi ktoś pomóc, potrzebuje dane co do ilość tulei w zawieszeniu w BJ. Mam zamiar uzbroić auto w tuleje poliuretanowe ale potrzebuje wiedzieć ile ich jest w zawieszeniu i jakie. nie jestem specem od mazdy i nie chce strzelić babola. Było by miło jakby ktoś napisał jakie się znajdują. Ewentualnie jakieś foto książkowe z serii sam naprawiam o ile coś takiego było. Dane potrzebne do przeliczenia kosztów. Może ktoś kto przerabiał temat wypowie się w temacie. Ponoć poliuretany wystarczają na bardzo długi okres czasu (nawet 7lat ? ) a jak mają się normalne, jak często wymienialiście w swoich bj-kach. Warto się dokształcić bo może gra nie jest warta świeczki. Co prawda auto nie bierze udziału w rajdach ale te nasze drogi powodują zniszczenia ....
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2010, 20:44
Posty: 12

Postprzez decadent » 20 sty 2011, 13:10

I co, będziesz jeździł tym autem 7 lat ?? W mazdach tuleje wahaczy są bardzo trwałe. Chyba nie masz co robić z kasą. W moim 12-letniej BJ przez cały żywot wymienione zostały dwie z przodu, i to po 9 latach.
Nawet na polskich drogach wytrzymują. Czasem padają tuleje w wahaczach wzdłużnych z tyłu, ale wtedy to się wymienia całe wahacze, nawet oryginalne nie są zbyt drogie.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez baartek87 » 20 sty 2011, 13:31

Nie mówię że będę nim jeździł tyle czasu, poza tym nie ma potwierdzenia ze tyle wytrzymują poliuretany. Dlatego też spytałem jak się mają ogólnie tuleje ori
baartek87 napisał(a): Warto się dokształcić bo może gra nie jest warta świeczki
Jak to mówią nie ma głupich pytań ...
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2010, 20:44
Posty: 12

Postprzez decadent » 20 sty 2011, 15:41

Jasne ok, przepraszam, może za bardzo "z góry"...

Poczekaj na opinie innych, nie sugeruj się tylko moją, ja nie czuję się ekspertem.
Niemniej jednak w bejotkach (poza łącznikami stab.) zawieszenie jest o wiele trwalsze niż u konkurencji i całkiem dobrze znosi nawet polskie drogi. Z drugiej strony, jak ktoś codziennie będzie musiał jeździć po strasznych dziurach, to pewnie nawet poliuretanowe tuleje nie wytrzymają...

Wejdź na allmazda.net i zobacz rysunki – będziesz tam miał wszystkie tuleje.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez baartek87 » 20 sty 2011, 15:58

luuzik :) dziękuje za link bo nie wiedziałem o tej stronie. Jak miałem opelka to tuleki temat rzeka :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2010, 20:44
Posty: 12

Postprzez shawn » 20 sty 2011, 16:28

Ja wymieniałem jedna tuleje w prawym wahaczu wzdłużnym z tyłu , orginałów nie ma, pytałem w ASO serwis znalazl zamiennik w kowcie 30 zl /sztuka, nie ma potrzeby wymieniać całego wachacza i tez sie zastanawiałem nad poliuretanowymi, mam ten uszkodzony jak chcesz foto moge zrobic
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2009, 20:53
Posty: 85
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323F 1,3 16V (BJ) '98r

Postprzez Micha3l » 20 sty 2011, 18:06

Właśnie wymieniałem w siostry mazdzie tuleje i sworzeń w lewym wahaczu jutro druga strona, tu masz zdjęcie moich częśći
Obrazek
od lewej
1. sworzeń wachacza NIPPARTS 44,14 PLN
2. tyleja wahacza przednia NIPPARTS 33,06 PLN
3. tyleja wahacza tylna moja OYODO 49,32 PLN , NIPPARTS kosztował ponad 80 PLN
Jeżeli chodzi o wymiane, to da się zrobić bez narzędzi ale trzeba byś cierpliwym, ja mam prase własnej roboty z lewarkiem 15t więc poszło bez trudu, jak będe miał czas to zrobie fotorelacje
Bez Mazdy nie ma jazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2011, 12:11
Posty: 152
Skąd: Łódź
Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo

Postprzez Borys » 20 sty 2011, 18:27

Z przodu prędzej pada sworzeń niż tuleje, aczkolwiek wg. serwisówki nie jest on teoretycznie wymienny (cały wahacz ze sworzniem ma jeden numer serwisowy). Ale jak pokazał kolega wyżej wszystko się da ;) Tył łatwiej wytłuc, tam są po dwie tuleje na wahaczu wzdłużnym, które dostają luzów.

Co to poliuretanów to mazdach bardziej przydałyby się tu:
Obrazek
Do tego na poduszkach stabilizatora i na dłużej nastałaby cisza ;) Niestety, aby mieć taki wypas trzeba mieć corollkę.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez jaco06 » 3 lut 2011, 22:06

Micha3l napisał(a):Właśnie wymieniałem w siostry mazdzie tuleje i sworzeń w lewym wahaczu jutro druga strona, tu masz zdjęcie moich częśći
Obrazek
od lewej
1. sworzeń wachacza NIPPARTS 44,14 PLN
2. tyleja wahacza przednia NIPPARTS 33,06 PLN
3. tyleja wahacza tylna moja OYODO 49,32 PLN , NIPPARTS kosztował ponad 80 PLN
Jeżeli chodzi o wymiane, to da się zrobić bez narzędzi ale trzeba byś cierpliwym, ja mam prase własnej roboty z lewarkiem 15t więc poszło bez trudu, jak będe miał czas to zrobie fotorelacje


Tak jak kolega napisal jest mozliwosc wymiany tulei na wahaczach:
tuleja przednia nie pamietam firmy ale dawalem 25zl/szt
tuleja tylna yamato czy jakos tak 45zl/szt
sworzen poszedl SWAG (z pierscieniem zabezpieczajacym) 83780003, G030-99-356 48zl sztuka

za wymiane nic nie placilem bo mam przez siebie zrobiona prase do 10ton. Po wymianie i oczywiscie ustawieniu zbierznosci koszt 85zl(w tym wliczone poluzowanie sruby 15zl) zawieszenie o wiele cichsze niz bylo. A dodam ze nie mialem luzow na zawieszeniu tylko na dziurach mi pukalo :P
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2009, 07:49
Posty: 39
Skąd: Koszalin
Auto: Byla Mazda 323 2.0 DiTD 2000r 90KM

obecne VOLVO V40 2003r 116KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323