Strona 1 z 1

Brak (awaria) wspomagania kierownicy

PostNapisane: 17 sty 2011, 23:05
przez sufd
Witam!
Jestem posiadaczką mazdy 323 98' od ok pół roku i wszystko pięknie ładnie aż tu nowy rok i problem – brak wspomagania.
Ulubiony mechanik twierdzi ze pompa ( dziś stwierdził ze sie nie podejmie naprawy mojej mazduni)
Kolejny ze na 90% przekładnia a na 10% pompa
Trzeci ze wystarczy olej zmieni ( nie pomogło)
Czwarty ze a 100% pompa i juz by wymieniał gdyby miał a ze to rzadki jego zdaniem samochód wiec nie ma
A jeszcze inny chciał zozbierac pompę ( nie jestem pewna czy sie takie rzeczy robi)
Jak działało wspomaganie to przy skręcaniu na parkingu można było usłyszec lekkie syczenie a teraz cisza
Czy ktoś zna jeszcze inne mozliwości
Z góry dziękuję

Re: wspomaganie – brak

PostNapisane: 17 sty 2011, 23:13
przez dembol
Hejka, mój kolega w skodzie fabii też nie miał wspomagania, tzn przestało mu działać. W ASO stwierdzili że to pompa (wiadomo jak to w ASO, najlepiej wymienic najpierw wszystko i naciągnąć klienta) ... okazało się że nie było po prostu płynu od wspomagania, gdzieś mu uciekł. Wiem że to głupio zabrzmi, ale może napoczątku sprawdź czy masz płyn?

życzę szybkiego rozwiązania problemu :)

Re: wspomaganie – brak

PostNapisane: 17 sty 2011, 23:16
przez sufd
płyn był a od dziś jest nowy bo niby miało pomóc:((

Re: wspomaganie – brak

PostNapisane: 17 sty 2011, 23:38
przez dembol
Rozumiem ...

Poniżej masz schemat całego układu wspomagania (jak chcesz całą specyfikację to mogę Ci podesłać na maila). Może pomoże w rozwiązaniu problemu :)
Obrazek.

Wg mnie przyczyną Twoich problemów może być:
– mała nieszczelność w układzie wspomagania przez co układ traci ciśnienie
– pompa, która tego ciśnienia nie jest już w stanie wytworzyć
– a może zapowietrzony układ? Tu pytanie do kolegów, czy zapowietrzony układ może dawać efekt braku wspomagania?

Pompy generalnie się regeneruje, ale nie robiłem tego nigdy, więc nie wiem na ile jest to trwałe rozwiązanie. Wydaje mi się że nie powinny to być też jakieś gigantyczne koszta. Dodatkowo używaną pompę dostaniesz już za 150-200 zł, więc nie tak źle :)

Re: wspomaganie – brak

PostNapisane: 17 sty 2011, 23:49
przez twardy103
u mnie też wydaje mi się, że kierownica ciężej chodzi niż powinna. Płyn jest w zbiorniczku, była mała nieszczelność na przewodzie, który wchodzi do pompy, przez co pomna była trochę "zapocona" ale naprawiłem to. Ale jak na samochód ze wspomaganiem skręca dosyć ciężko.

Re: Brak (awaria) wspomagania kierownicy

PostNapisane: 18 sty 2011, 19:55
przez sufd
Ta opcja z nieszczelnoscią nawet mi się podoba bo to co dziś usłyszałam to tragedia – a wiec pompa mogła paści co spowodowało przedostanie się opiłków do przekładni i ją uszkodziło – dowiem sie za tydzień gdy postawię mazdunię na warsztat

Re: Brak (awaria) wspomagania kierownicy

PostNapisane: 20 sty 2011, 10:03
przez decadent
Zwróćcie uwagę, że powodem ciężkiego skręcania może być nawet zapieczone łożysko w kolumnie mcphersona, może nawet drążki kierownicze, nie musi to być wspomaganie...

Re: Brak (awaria) wspomagania kierownicy

PostNapisane: 25 sty 2011, 10:18
przez JanuszM
sufd napisał(a):Ta opcja z nieszczelnością nawet mi się podoba bo to co dziś usłyszałam to tragedia

Nie ma co panikować, wszystko da się zrobić, pozostaje tylko kwestia ceny ;)
A do rzeczy – obstawiałbym pompę. Gdyby była nieszczelność to by uciekł płyn (zakładam, że był przed wymianą). Jak koledzy pisali używana do kupienia w cenie 150-200 zł. No i oczywiście robocizna.
Jeżeli sprawdzi się czarny scenariusz z opiłkami w przekładni to pewnie i przekładnię trzeba będzie zmienić (też koszt ok. 200 zł), bo raczej zregenerować się jej już nie da. Gdybyś jednak kupowała używaną przekładnię, to postaraj się znaleźć coś z nowszych mazd, po te stare mogą już cieknąć, więc wymagałyby regeneracji, a to znowu koszt ok. 200 zł (choć może być wyższy).

Re: Brak (awaria) wspomagania kierownicy

PostNapisane: 25 sty 2011, 19:40
przez sufd
I już dziś sieę wszystko wyjaśniło. Pompa była zatarta i opiłki się dostały do przekładni ale trafił się super mechanik który naprawił pompę posiadanymi częściami, przekładnie przepłukał i skasował całe nic i działa. Mam nadzieje że tak pozostanie.

Re: Brak (awaria) wspomagania kierownicy

PostNapisane: 26 sty 2011, 15:43
przez JanuszM
O!
A gdzie są tacy mechanicy, którzy dobrze robią i nic nie biorą (lub prawie nic)? :D
PS. Dobrze, że już wszystko dobrze ;)

Re: Brak (awaria) wspomagania kierownicy

PostNapisane: 26 sty 2011, 19:18
przez sufd
uważam ze 150 zł to niewiele w stosunku do przewidywanych kosztów jakie bym poniosła gdybym kupiła nawet używaną pompę i nie mówię tu już o przekładni.

Re: Brak (awaria) wspomagania kierownicy

PostNapisane: 26 sty 2011, 19:20
przez Neonixos666
kosz naprawy- 150zł
radość z działającego wspomagania w ukochanej mazdzie- bezcenne :P

Re: Brak (awaria) wspomagania kierownicy

PostNapisane: 27 sty 2011, 09:34
przez JanuszM
sufd napisał(a):uważam ze 150 zł to niewiele w stosunku do przewidywanych kosztów jakie bym poniosła gdybym kupiła nawet używaną pompę i nie mówię tu już o przekładni.

Słuszna uwaga – taka cena to niemal za darmo... :)