No i urwałem szpilkę od koła

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez vneb » 10 lip 2010, 18:29

Witam

Zdejmowałem dziś koło i urwałem szpilkę. Może ktoś pomoże jak teraz tą urwaną wyjąć i ewentualnie jaki jest wymiar takiej szpilki żeby kupić/zamówić i założyć?
Wiem, że trzeba "dobrać się" do piasty, ale nie bardzo wiem jak, a nie chce pół auta rozebrać niepotrzebnie.
W tyle jest hamulec tarczowy.

Marcin
vneb
 

Postprzez Jocker » 10 lip 2010, 19:05

Taką szpilkę należy z wyczuciem (w trosce o łożysko) wybić. Tyczy się to zarówno urwanych szpilek jak i tych z zerwanym gwintem (tak było w moim przypadku). Nie mam pojęcia jakie szpile są w BJ po liftingu, jeśli okaże się, że te, które sprzedawane są na Allegro to mam takowe do sprzedania (nieużywane) bo do mojej, przed liftingiem nie pasowały, były za cienkie. Zmierz grubość części urwanej.

Odnośnie dobierania się do piasty... gdzieś był tu taki temat, ew. pomoże Ci niezawodny borys bądź topik :)
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2010, 17:50
Posty: 96
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 323F BJ 2.0D, 1999r.

Postprzez czah666 » 11 lip 2010, 20:17

ja kiedyś jezdzilem bez jednej szpilki przez 3 lata... wiec jak ci sie nieuda jej wyciągnąć to masz jeszcze 3 dobre ;)
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 23:09
Posty: 159 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda CX-30 2022
Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Postprzez vneb » 13 lip 2010, 13:13

Szpilka wymieniona – operacja prosta jak konstrukcja cepa: zdjąc koło, zdjąć zaciski hamulca, zdjąć tarczę i wybić urwaną szpilkę – proponuje przy wybijaniu podłożyć jakis klocek, aby nie uszkodzić tarczy, do której wbite są szpilki.

Marcin
vneb
 

Postprzez marcos-strongflex » 29 paź 2012, 20:02

Witam,

odświeżę temat, ja dzisiaj ukręciłem szpilkę, od tylnego koła. Czy ktoś wie gdzie mogą mi to szybko zrobić w Jeleniej Górze?
W środę muszę jechać do Kutna, więc kawałek drogi jest, wolałbym mieć wszystkie szpilki :)

Z góry dziękuję za szybką odpowiedź.
-----

Szpilka wymieniona, czas naprawy 15min, koszt 50zł (jak ktoś chce mogę na PW podać namiary na warsztat/serwis gdzie mi ową szpilkę wymieniono)

PS. W tym modelu Mazdy dojście do szpilek w tylnych kołach jest bardzo łatwe: wystarczy zdjąć koło i zacisk hamulca – nie trzeba nic więcej demontować)
marcos-strongflex
 

Postprzez DreD » 20 lis 2012, 01:24

Ja też urwałem szpilkę w prawym tylnym kole ;p za wymianę czterech wraz z nakrętkami i robicizną zapłaciłem 100 zł ;) więc koszta nie są duże a przez tydzień jeździłem na trzech ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2012, 13:58
Posty: 42
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Auto: 323F bj 1999r 1.5 ZL

Postprzez rav 75 » 20 lis 2012, 06:57

Panowie,odrobinka smaru np.grafitowego nie zaszkodzi,a szpilki będą całe i wieczne (no chyba że ktoś dorwie pneumata to nakrętke piasty też urwie).
rav 75
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323