Strona 1 z 1

Amortyzatory – przy jakim przebiegu nadawały się do wymiany

PostNapisane: 2 lip 2010, 12:43
przez decadent
Przy jakim przebiegu wymienialiście amortyzatory (oczywiście nie z powodu liczby km tylko z powodu niesprawności albo defektu).

Ja mam blisko 180 tys. km przebiegu i chyba nie były wymieniane od nowości (poprzednik nie wymieniał, a Niemiec raczej chyba też – nie ma śladu o wymianie w papierach). Sprawność 72 % – 80 % na diagnostyce, żadnych wycieków, żadnego bujania.

Czy to możliwe, żeby wytrzymały taki przebieg i były nadal sprawne ?

Ps:
może tu przyczyna wibracji zawiechy u mnie ....

Re: Amortyzatory – przy jakim przebiegu wymiana

PostNapisane: 2 lip 2010, 13:12
przez pawe159
jak się zepsują

Re: Amortyzatory – przy jakim przebiegu nadawały się do wymiany

PostNapisane: 2 lip 2010, 14:23
przez decadent
pawe159 napisał(a):jak się zepsują


A umiesz czytać ? nie pytałem kiedy się wymienia tylko kiedy wymieniliście (bo się popsuły)

Może powinienem zapytać po jakim przebiegu się popsuły...

Re: Amortyzatory – przy jakim przebiegu nadawały się do wymiany

PostNapisane: 2 lip 2010, 15:37
przez karmazyn33
Moje tylne padły po 220 zabiły je nasze drogi i mróz wtym roku , ale niewiem czy były od nowości czy nie w kazdym bądz razie były założone TOKICO , a auto z niemiec więc mozliwe że były od nowości .

Re: Amortyzatory – przy jakim przebiegu nadawały się do wymiany

PostNapisane: 2 lip 2010, 16:15
przez zurekk
Licznikowe 195kk. Padł tył, praktycznie z dnia na dzień zaczęło bujać i stukać (możliwe że już wcześniej zaczął się pocić).

Re: Amortyzatory – przy jakim przebiegu nadawały się do wymiany

PostNapisane: 2 lip 2010, 21:13
przez freshbratek
w mojej BJ licznik zbliża się do 180 kkm i na przodzie wylał jeden amortyzator.
pojechałem zrobić z ciekawości badanie przyczepności i na obu wyszło 67%
wymieniać czy jeździć dalej ???

Re: Amortyzatory – przy jakim przebiegu nadawały się do wymiany

PostNapisane: 3 lip 2010, 10:20
przez wyspiarz
Mam do was takie pytanie w związku z tym że temat jest o amortyzatorach. Jak w zasadzie sprawdzić jakie mam amortyzatory, gazowe czy olejowe ?

Re: Amortyzatory – przy jakim przebiegu nadawały się do wymiany

PostNapisane: 3 lip 2010, 11:19
przez decadent
Amortyzatory w naszych mazdach są zawsze olejowo-gazowe. Olejowo-gazowe wcale nie jest nazwą rodzaju amortyzatorów – każdy amortyzator ma w sobie olej, tylko w różnych komorach, natomiast nie każdy ma w określonej komorze gaz. Mówi się, że są to amortyzatory gazowe, chociaż w jednej z komór jest olej.

PostNapisane: 1 lis 2012, 14:56
przez priester
W zeszłym roku wymieniłem tył KYB ...

aktualnie zmuszony jestem wymienić przednie, niestety z konieczności oszczędności zastanawiam się nad tańszą opcją.
Proszę o opinie i propozycje dotyczące najtańszych zamienników, np.:

JAPOŃSKIEJ FIRMY DAICHI:
http://allegro.pl/amortyzatory-przod-ma ... 35358.html

GH:
http://allegro.pl/amortyzatory-mazda-32 ... 60847.html

kanada:
http://allegro.pl/amortyzator-przod-maz ... 96576.html

lub:
http://allegro.pl/amortyzatory-mazda-32 ... 13619.html

PostNapisane: 1 lis 2012, 21:46
przez kubi2410
Jeśli już to tylko Daichi założyłem przód i tył i jest wszystko oki. Przede wszystkim to nie są chińskie podróbki tylko naprawdę MADE IN JAPAN

Re: Amortyzatory – przy jakim przebiegu nadawały się do wymiany

PostNapisane: 18 lis 2012, 01:43
przez priester
na miejscu znalazłem:
sachs 192 zł /szt
odboje + osłony Monroe 49 zł/kpl na 2 strony

Czy wymienialiście poduszkę/łożysko górne :?:
kayaba 96 zł/szt

PostNapisane: 18 lis 2012, 10:35
przez kubi2410
Lepiej wymień od razu. Ja tego nie zrobiłem a potem popukiwało i musiałem jeszcze raz rozbierać.

PostNapisane: 18 lut 2013, 21:18
przez Dolson
kubi2410 napisał(a):Jeśli już to tylko Daichi założyłem przód i tył i jest wszystko oki. Przede wszystkim to nie są chińskie podróbki tylko naprawdę MADE IN JAPAN


http://www.productpilot.com/en/supplier ... 1421347/en

PostNapisane: 19 lut 2013, 01:31
przez Riki
kubi2410 napisał(a):tylko naprawdę MADE IN JAPAN


Japonie to moze i widziały... na obrazku :)

w przypadku niskobudżetowych cześci najważniejsza jest gwarancja (oczywiście poza homologacją itd) bo wszystko poza markami japońskimi jest generalnie tłoczone w jednej fabryce i leci do różnych kartonów....

PostNapisane: 19 lut 2013, 01:40
przez DreD
a o gh czytałem na forum opla że ktoś założył przejechał około 50km wywaliło amortyzator na stacji 0% na drugim też jakoś niedużo więc jak ktoś kupi to jest ryzyko wyrzucenia pieniędzy w błoto ;)

PostNapisane: 19 lut 2013, 15:38
przez kubi2410
Ja na DAICHI nie mogę narzekać zrobiłem już ponad 10tyś i jest ok. Na amortyzatorach jest wybite made in JAPAN i na kartonie też.
A na stronie co kolega załączył pisze że właścicielami jest Chiński koncern ale dystrybutorem jest Japoński koncern i nie ma słowa że fabryka jest w Chinach.
Pracuje w handlu już kilkanaście lat i znam się na przepisach trochę i skoro pisze made in Japan to musiały być wyprodukowane w Japonii inaczej by pisali distribution japan. Przepisy exportowe są takie same dla wszystkich.

Chińczycy mają teraz kasę i kupują co się da przykład fabryka angielskich taksówek :D
To na temat amortyzatorów pisze dystrybutor GeParts
http://www.geparts.pl/pl/oferta/produkt ... owe/daichi

Re: Amortyzatory – przy jakim przebiegu nadawały się do wymiany

PostNapisane: 19 lut 2014, 14:56
przez Mc'Fly
Drodzy koledzy, ważna uwaga – marka Daichi to produkcja zlecona w fabryce w Chinach przez japońską firmę SUNAMI INDUSTRY CO., LTD. – produkcja w Chinach, NIE "made in Japan"!
Cytat z inofrmacji producenta: "DAICHI is our own brand, which means “THE EARTH” in Japanese. DAICHI brand shock absorbers from China have been our No. 1 seller since we developed them in 2006. "
Pozdrawiam.

Re: Amortyzatory – przy jakim przebiegu nadawały się do wymiany

PostNapisane: 21 lut 2014, 20:05
przez ewemarkam
Po 2 latach daichi na tyle mi sie poci takze szalu nie ma.

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka