Strona 1 z 1

Jak sprawdzic stan amortyzatorów – czy w serwis nie kłamie?

PostNapisane: 29 cze 2010, 22:58
przez wtyku
Witam
Bylem dziś w serwisie, miałem podniesione cale auto.
Poprosiłem mechanika o sprawdzenie co tak stuka z tylu pomimo wymiany już dość sporej ilości rzeczy.
Mechanik ustawił auto na wysokości koło-pas mechanika i podniósł do góry.
Tylne kola podnosił bez problemu a przednie (tam wymieniałem amortyzatory 10mc temu) nie był w stanie. Tyl uginał się z 10cm...

Czy na pewno amortyzatory są do wymiany? bo na przeglądzie rej miały prawie 90% – mechanik mówi ze to przez twardsze sprężyny.

Czy to wszystko to prawda?

Jeśli tak to co polecacie do wersji sportive?

Re: Jak sprawdzic stan amortyzatorów – czy w serwis nie kłamie?

PostNapisane: 30 cze 2010, 07:50
przez decadent
Nie pamiętam w którym wątku, ale niedawno ktoś pisał, że właśnie z tyłu są zupełnie inne sprężyny niż z przodu – po wymontowaniu amorów te z tyłu bez problemu ściskał, a te z przodu nie...

Re: Jak sprawdzic stan amortyzatorów – czy w serwis nie kłamie?

PostNapisane: 30 cze 2010, 10:28
przez topik
decadent napisał(a):Nie pamiętam w którym wątku, ale niedawno ktoś pisał, że właśnie z tyłu są zupełnie inne sprężyny niż z przodu – po wymontowaniu amorów te z tyłu bez problemu ściskał, a te z przodu nie...


Witam. Zgadza się. Z tyłu sprężyny są miękkie ponieważ tył jest lżejszy niż przód. Pozdrawiam

Re: Jak sprawdzic stan amortyzatorów – czy w serwis nie kłamie?

PostNapisane: 30 cze 2010, 10:44
przez wtyku
czyli mechanik chce mnie naciagnac?

Re: Jak sprawdzic stan amortyzatorów – czy w serwis nie kłamie?

PostNapisane: 30 cze 2010, 15:45
przez Borys
Bujnij tyłem, jeśli auto od razu wraca to amory sprawne, jeśli buja się 2-3 razy to do wymiany. Te "maszynerie" na stacjach diagnostycznych bardzo różnie pokazują (są rożne charakterystyki zawieszeń, a ustawienie ich dla wszystkich to samo). Jeśli autem nosi, albo z amora się coś wylewa to dopiero wymiana.

Re: Jak sprawdzic stan amortyzatorów – czy w serwis nie kłamie?

PostNapisane: 5 lip 2010, 19:27
przez wtyku
Miałem okazje trochę pojeździć na trasie w ten weekend.
Zastanawia mnie jedno, czy normalne jest ze na drodze, która ma dość sporo wypukłych nierówności, gdzie samochód dość mocno podskakuje, zapala się na ułamki sekundy lampka z samochodem w poślizgu. Czy to jest normalne czy możne to być oznaka słabych amortyzatorów z tylu?

Re: Jak sprawdzic stan amortyzatorów – czy w serwis nie kłamie?

PostNapisane: 5 lip 2010, 22:21
przez tomciokr
Zapala Ci się kontrolka DSC (kontrolka stabilizacji toru jazdy) co by oznaczało że koła wpadają w poślizg. W twoim przypadku jeśli nie wpadają w poślizg tylko podskakują to muszą się odrywać od podłoża za sprawą słabej skuteczności amorków. Jeśli faktycznie tak jest powinno wyjść to na stacji diagnostycznej. Nie wiem czy to jest możliwe w praktyce ale tak to może wyglądać. Inna przyczyna to może błędne odczyty z czujników ABS wywołane podczas wstrząsów spowodowane zabrudzeniem lub niekontaktami czujników.

Re: Jak sprawdzic stan amortyzatorów – czy w serwis nie kłamie?

PostNapisane: 23 lip 2010, 12:55
przez decadent
Dlaczego odboje i gumy osłaniające amory są takie drogie ???
Za odbój podali mi cenę ok. 40 zł, a za osłonę 75 zł !

Przecież za tyle kupi się tani amortyzator !
Gdzie kupić taniej ?

I po co są te odboje ? Czy w ogóle amortyzator często sięga odboi, czy to tylko ma amortyzować przy mega dziurze ?

Re: Jak sprawdzic stan amortyzatorów – czy w serwis nie kłamie?

PostNapisane: 23 lip 2010, 13:21
przez Borys
biuro@carspeed.pl
Stare nie nadają się do niczego?

Re: Jak sprawdzic stan amortyzatorów – czy w serwis nie kłamie?

PostNapisane: 23 lip 2010, 14:54
przez decadent
Jeszcze nie wiem czy będę kupował amortyzatory. Na razie to jak wyjmowali mi amortyzator do sprawdzenia, to guma poszła od razu, przerwała się jak papier. Dziwne, że nie było odboju, tylko chyba ta osłona.

Re: Jak sprawdzic stan amortyzatorów – czy w serwis nie kłamie?

PostNapisane: 23 lip 2010, 15:36
przez Borys
może oslona zintegrowana z odbojem

Re: Jak sprawdzic stan amortyzatorów – czy w serwis nie kłamie?

PostNapisane: 23 lip 2010, 22:11
przez decadent
Zgadza się – to chyba osłona z odbojem, tylko czemu odbój jest u góry a nie na dole ?

To był zamiennik kamoka nr 2019001. Wytrzymała ta osłona tylko 2 lata. Pełno dziur w niej i dlatego się porwała.

Re: Jak sprawdzic stan amortyzatorów – czy w serwis nie kłamie?

PostNapisane: 27 lip 2010, 09:29
przez Grzechmazda 323fD
U mnie osłona nie jest zintegrowana z odbojem. Za osłone płaciłem ok 50 zl od sztuki w serwisie. Cięzko jest dobrać inną osłonę ponieważ wchodzi górną stroną w metalowy kielich. Uniwersalne nie pasują.

Re: Jak sprawdzic stan amortyzatorów – czy w serwis nie kłamie?

PostNapisane: 27 lip 2010, 13:41
przez decadent
Ano właśnie oryginalnie nie jest ona zintegrowana z odbojem. Ta kamoka to chyba do starszej mazdy, jak to spasowali to nawet nie wiem.. (podobno w aso w Lublinie)