Stuki w układzie kierowniczym

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez skandha » 11 wrz 2009, 16:08

Bardzo Bardzo Bardzo Bardzo Bardzo dziękuje za info i zdjęcie...
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 19:27
Posty: 86
Auto: 6, 2007, diesel, rf-7j

Postprzez rza99 » 21 lis 2009, 17:15

Witam. U mnie też jest identyczny problem. byłem dzisiaj u mechanika i to na pewno nie są luzy na końcówkach kierowniczych ani w zawieszeniu. W poniedziałek jestem umówiony u niego i ma sprawdzić czy nie da się zredukować tych luzów poprzez dokręcenie kontry na przekładni (maglownicy) a jak nie to trzeba wysyłać do regeneracji...
Początkujący
 
Od: 20 lis 2008, 20:44
Posty: 13
Skąd: Ełk
Auto: 323f 1.5 BA 1995r.

Postprzez infinito » 21 lis 2009, 19:40

ma podobny problem w mx-3
będę wymieniał drążek kierowniczy bo to podejrzewamy...
U mnie dodatkowo stuka przy cofaniu i skręconych kołach w prawo.
pozdrawiam
Mateusz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 15:18
Posty: 146
Skąd: Trójmiasto
Auto: mazda mx-3 1.6 1993

Postprzez knyklu » 22 lis 2009, 19:28

rza99 napisał(a):Witam. U mnie też jest identyczny problem. byłem dzisiaj u mechanika i to na pewno nie są luzy na końcówkach kierowniczych ani w zawieszeniu. W poniedziałek jestem umówiony u niego i ma sprawdzić czy nie da się zredukować tych luzów poprzez dokręcenie kontry na przekładni (maglownicy) a jak nie to trzeba wysyłać do regeneracji...

Jezeli dokrecisz tą srube, to tylko odwleczesz regeneracja w czasie. Po dokręceniu zmniejszasz luzy na całej długosci listwy zębatej o tą samą wartosć. Listwa ta zużywa się szybciej na odcinku bliższym osi auta (częściej wykonuje sie mniejsze skręty kierownicą). Wiec po zlikwdowaniu luzów przy osi auta spowodujesz zwiększenie tarć na jej końcach, a większe tarcie to szybsze zużycie.
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez rza99 » 23 lis 2009, 12:34

Byłem dzisiaj u mechanika...dokręcił delikatnie kontrę i efekt jest taki,że luz na kierownicy się zmniejszył stukot jednak nie. Fachowiec doradził mi jednak,że nie ma sensu robić z tego problemu. Regeneracja jest nieunikniona,ale puki nic nie cieknie a stukot się nie nasila można spokojnie jeździć. Orientacyjny koszt regeneracji to 1000-1500zł
Początkujący
 
Od: 20 lis 2008, 20:44
Posty: 13
Skąd: Ełk
Auto: 323f 1.5 BA 1995r.

Postprzez arturd » 23 lis 2009, 13:39

Co??? 1000-1500 PLn za regenerację magla w BA to jakis przekręt, nawet w Łodzi żądają 550PLN. Za montaż + demontaż mogą krzyknąć max. 300PLN. Ale 1500PLN to szok!
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 10:37
Posty: 129
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.

Postprzez knyklu » 23 lis 2009, 14:53

arturd napisał(a):Co??? 1000-1500 PLn za regenerację magla w BA to jakis przekręt, nawet w Łodzi żądają 550PLN. Za montaż + demontaż mogą krzyknąć max. 300PLN. Ale 1500PLN to szok!

Regeneracja szczelności to koszt około 400-500. Jeżeli dochodzi obróbka to cena wzrasta.
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez _JUNIOREK_ » 28 paź 2010, 19:50

Witam,

Zwracam się z do Was "Mazdowicze " z prośbą o pomoc w diagnozie przyczyny niepokojących stuków podczas kręcenia kierownicą.
Posiadam 323F BJ z 98r w dieselu 2.0 (90KM) full opcja bez skóry.
Zauważyłem dziś pewne stukanie przy skręcaniu kół w lewo i prawo.Ma to miejsce zarówno na włączonym jak i wyłączonym silniku,Dźwięk jest bardzo donośny i po otworzeniu maski wygląda na to ,że dochodzi gdzieś spod silnika.Niedawno wymieniałem końcówki drążków w obu kołach i nie za bardzo mam pomysł co może być powodem.Wspomaganie działa ok ,na dziurach nie słychać tego pukania.Problem występuje jedynie przy skręcaniu kołami w lewo i prawo.

Mam pewne przypuszczenia co może być usterką,ale chciałbym poradzić się kogoś komu być może pojawił się kiedyś taki problem i pomoże w 100% ustalić co to jest.

Dzięki z góry za podpowiedzi.
mobile : 694-61-61-20
gg : 22774388
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2010, 01:16
Posty: 42
Skąd: Łódź/RTK
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 1999r

Postprzez GroMo » 28 paź 2010, 20:18

Proponowałbym żebyś zobaczył sobie maglownicę. Czy podczas kręcenia to stukanie czasem nie pochodzi właśnie z tego elementu.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2008, 16:48
Posty: 145 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: TrzyDwaTrzy eF BeJot

Postprzez _JUNIOREK_ » 28 paź 2010, 20:30

Tak właśnie myślałem ,że to może być maglownica :–(
mobile : 694-61-61-20
gg : 22774388
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2010, 01:16
Posty: 42
Skąd: Łódź/RTK
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 1999r

Postprzez Ania_TM » 28 paź 2010, 21:00

Luzy na maglownicy – możliwe

Juniorek – zapraszam tu:
viewtopic.php?f=115&t=29316&hilit=stukanie

<spoko>
Ania_TM
 

Postprzez knyklu » 28 paź 2010, 22:40

Sprawdź mocowanie maglownicy (takie obejmy). Może się poluzowały i nie trzymają wystarczająco mocno maglownicy.
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez Margolek » 31 paź 2010, 08:11

witam, tez mam takie stukanie kierownicy !! mechanik mi powiedzial ze to normalne przy wspomaganiu, mam jeszcze jeden problem, gdy hamuje to trzebie kierownica! tarcze sa nowe, proste, uklad hamulcowy wyczyszczony, wiec co jest powodem trzepania ?? prosze o pomoc
Początkujący
 
Od: 29 sie 2010, 19:25
Posty: 6
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323f BJ 1.6 2001 Exlusive

Postprzez _JUNIOREK_ » 2 lis 2010, 13:56

Margolek napisał(a):witam, tez mam takie stukanie kierownicy !! mechanik mi powiedzial ze to normalne przy wspomaganiu, mam jeszcze jeden problem, gdy hamuje to trzebie kierownica! tarcze sa nowe, proste, uklad hamulcowy wyczyszczony, wiec co jest powodem trzepania ?? prosze o pomoc



Kolego

Drżenie kierownicy przy hamowaniu to prawdopodobnie problem z tarczami lub klockami.Skoro mówisz,że tarcze są nowe to sugeruje sprawdzenie jeszcze klocków czy nie są na wykończeniu. Poza tym może skoro miałeś nowe tarcze to nie dogrzałeś ich odpowiednio przez pierwsze 500km i przy jakimś gwałtownym hamowaniu trafił je szlag...Niestety tego gwarancja nie obejmuje :–(
Ja miałem podobny problem ale u mnie dziwne zachowania ukazywały się przy prędkości powyżej 100km/h.Wymieniłem opony i naprawiłem felgę i wszystko gra.

Powodzonia
mobile : 694-61-61-20
gg : 22774388
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2010, 01:16
Posty: 42
Skąd: Łódź/RTK
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 1999r

Postprzez Combat » 15 lis 2010, 21:39

Witam, tez miałem stuki w układzie kierowniczym po lewej stronie było najgorzej, auto miałem od ponad 6 miesięcy i nim jeździłem, dodam mazda 323f bj 2002 rok, pojechałem tydzień temu do mechanika zapytać co tak może stukać wydawały mi się drążki i łączniki, okazało się ze tuleje wahacza przedniego maja luzy i łączniki sa do wymiany, zapłaciłem 420 zl(serwis+plus części) i nic nie stuka przyjemność i komfort jazdy wrócił :) Od mechanika sie dowiedziałem ze mazdy maja to do siebie ze łączniki na naszych cudownych drogach siadają ;/ ale to nie zmienia faktu ze mazdunie uznaje za najlepsze autko jakie wyprodukowano w japoni :) Pozdro.
Combat
Początkujący
 
Od: 21 mar 2010, 11:43
Posty: 14
Skąd: Tarnow okolice :)
Auto: Mazda 323f
Rok: 2002
1.4 Bendzyna 16V
Hatchback

Postprzez rafal700 » 16 sty 2011, 21:59

Witam

Mam problem z mazda 323f bj 1.6 albo nie mam problemu bo u taty w golf IV jest to samo. Albo dwa auta są zepsute hahaha

Otóż na postoju przy wyłączonym silniki jak ruszam kierownica lewo prawo to słychać takie delikatne stuki. Przy włączonym silniku i wspomaganiu tego nie ma. Jest to normalne czy coś jest nie tak ?
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez decadent » 17 sty 2011, 09:17

Chyba normalen – u mnie też tak jest – stuki delikatne oczywiście...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Siwy19 » 17 sty 2011, 19:35

Panowie ja mialem taki problem ze co jakis tam czas jak do tylu cofalem czy pomaly np. i jakas nierownosc byla to walnelo mi jak metal o metal z przodu lewej strony a podczas jazdy jadac nawet po nierownosciach tego nie ma, nie wiem co to moze byc jak zajze z kanalu to obadam co i jak, ale do poki wczoraj nie czytalem tego postu i u siebie poruszalem kierwonica lewo prawo to umnie te stuki tez sa bardziej slychac na wylaczonym silniku. Szkoda ze takie cos sie madzi przytrafia :( Jak bede cos wiedzial o tym wiecej to dam znac pozdrawiam.
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez siwy78 » 24 mar 2011, 08:40

Witam – mam prawdopodobnie luzy na maglownicy ponieważ podczas skręcania kierownicą i małych wybojów słychać wyraźne stuki. Zawieszenie ok.
Niedawno nawet pojawił się mały wyciek ale nie wiem do końca czy to z maglownicy? Co sądzicie o regeneracji – czy warto ja robić i jak długo mogę się cieszyć dobrym stanem tej części po regeneracji. Może wymienić na używkę? W Łodzi za regenerację zawołali 650 zł. Czy ktoś już robił regenerację ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2011, 08:26
Posty: 22
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323F (BJ) 1,6-16V-2001

Postprzez rafal700 » 13 kwi 2012, 10:14

Mnie również spotkał ten problem. Nic nie cieknie, nie stuka na nierównościach ale na postoju słychać stukanie podczas kręcenia lewo/prawo. Oczywiście na włączonym silniku. Czy wymiana pompy pomoże ? Bo po nagrzaniu kierownica trochę ciężej mi pracuje. Może nie daje takiego ciśnienia ?
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323