Świecące się kontrolki: ABS i hamulca ręcznego (BJ)
I mnie dziś dopadał błąd ABS. Byłem w dalszej trasie (900km) i w drodze powrotnej po postoju zapaliły się kontrolki ABS + TCS+TCS OFF i już nie zgasły. Wyłączyłem zapłon i odpaliłem ponownie i już się nie zapaliły, przejechałem z 50km i to samo, później cała droga cisza i pod domem znowu się zapaliły...
U mnie nie zapala się kontrola od ręcznego. Sprawdziłem błędy – pokazuje 14 czyli czujnik LT....
Jutro zajrzę do tego czujnika.... co jeszcze ewentualnie sprawdzić? Pozdrawiam
U mnie nie zapala się kontrola od ręcznego. Sprawdziłem błędy – pokazuje 14 czyli czujnik LT....
Jutro zajrzę do tego czujnika.... co jeszcze ewentualnie sprawdzić? Pozdrawiam
- Od: 27 kwi 2010, 21:23
- Posty: 142
- Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL
Miałem to samo.
Po wymianie jak ręką odjął
Po wymianie jak ręką odjął
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
szuwar1978 napisał(a):I mnie dziś dopadał błąd ABS. Byłem w dalszej trasie (900km) i w drodze powrotnej po postoju zapaliły się kontrolki ABS + TCS+TCS OFF i już nie zgasły. Wyłączyłem zapłon i odpaliłem ponownie i już się nie zapaliły, przejechałem z 50km i to samo, później cała droga cisza i pod domem znowu się zapaliły...
U mnie nie zapala się kontrola od ręcznego. Sprawdziłem błędy – pokazuje 14 czyli czujnik LT....
Jutro zajrzę do tego czujnika.... co jeszcze ewentualnie sprawdzić? Pozdrawiam
pada czujnik , jak masz czym zmierzyć to zmierz jego oporność ,może być też zabrudzony oczyść czujnik i koronkę a jak będziesz wymieniał czujnik to uważaj na śrubę może być skorodowana i zabrudzona użyj płynu hamulcowego i polej gwint tej śruby bo trochę wystaje poza miejsce mocowania ja mam bębny na tyle i śruby mi się ukręciły jaki z jednej tak i z drugiej strony teraz mam tylko na wcisk ale działają .
xedos1972
dzięki za szybką odpowiedź jutro tam zajrzę wyczyszczę i wykasuje błąd jak nadal będzie to samo będzie trzeba kupić czujnik...
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 27 kwi 2010, 21:23
- Posty: 142
- Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL
sprawdziłem dziś opór czujnika LT i wartości kosmos 1.8 Mohm sprawdziłem drugi PT i tam 1.38 kohm Sprawdziłem kabel OK. Także czujnik do wymiany....
dziś wymieniłem czujnik i wszystko wróciło do normy... oczywiście nie obyło się beż zerwania śruby
na szczęście tej od dolnego mocowania przewodu. Dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
dziś wymieniłem czujnik i wszystko wróciło do normy... oczywiście nie obyło się beż zerwania śruby
- Od: 27 kwi 2010, 21:23
- Posty: 142
- Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL
panowie, mam problem, dziś wyświetliły mi się kontrolki TCS, TCS OFF i ABS i nie zgasły. Doczytałem że prawdopodbnie czujnik, tylko który? jak to sprawdzić i gdzie on jest? poproszę o wersję łopatologiczną 

- Od: 22 sie 2011, 12:02
- Posty: 23
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GW State Wagon 98r. 2.0
Piciu81 napisał(a):panowie, mam problem, dziś wyświetliły mi się kontrolki TCS, TCS OFF i ABS i nie zgasły. Doczytałem że prawdopodbnie czujnik, tylko który? jak to sprawdzić i gdzie on jest? poproszę o wersję łopatologiczną
szukajka nie gryzie, a wątków o ABS było naprawdę dużo i wszystko tam jest wyjaśnione....
tu masz wszystko: viewtopic.php?f=115&t=94612
- Od: 27 kwi 2010, 21:23
- Posty: 142
- Auto: Mazda 323F 99' BJ 1.5 16V ZL
Witam wszystkich mój problem polega na tym że po wyjechaniu od mechanika (wymiana cylinderków i szczęk) zapaliła się kontrolka hamulca ręcznego czy może to być spowodowane zbyt mocnym naciągnięciem linki? Czekam na jakieś podpowiedzi i z góry dzięki 
- Od: 4 maja 2012, 13:58
- Posty: 42
- Skąd: Skarżysko-Kamienna
- Auto: 323F bj 1999r 1.5 ZL
hamulce działają ok? wszystkie koła dobrze hamują?
może nie dolał na max'a płynu hamulcowego, i sygnalizuje Ci za mały stan (nie patrz na min-max, tylko ma być na maxa
)
może nie dolał na max'a płynu hamulcowego, i sygnalizuje Ci za mały stan (nie patrz na min-max, tylko ma być na maxa
Płyn hamulcowy na 99 % Kontrolka hamulca sygnalizuje za niski stan
- Od: 8 kwi 2011, 08:34
- Posty: 116
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f Bj '98 1,8
No dobra przeczytałem chyba cały temat ale odpowiedzi jednoznacznej nie dostałem ...
W moim przypadku jest tak pomieszane że szok:
– zaczęły mi się zapalać kontrolki ABS kontrola i ręczny ale po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika gasły i tak było jakiś 3,4 dni aż do chwili kiedy paliły się cały czas.
– oddałem auto to mechanika by mi pod kompa podłaczył (ale chyba tego nie uczynił) tylko wyciągnął wtyczkę od modułu " sterownika" ABS tak to nazwał wyczyścił podłączył i wszystko działało 1 dzień (zaznaczył też przy tym że jak problem powróci to własnie ten moduł sterownik będzie do wymiany bo to nierozbieralne bo to niby w tych modelach tak jest)
– węsząc jakieś machloje, postanowiłem sam poszukać rozwiązania na forum. Teraz objawy wyglądą tak:
po pierwszym odpaleniu jak auto jakiś dzień stoi wywala Abs + ręczny + kontrole i kontrole off i rzeczywiście nic nie działa sprawdziłem na mokrym ... ale jak zgaszę go i odpalę ponownie kontrolki gasną i wszystko działa i potem cały dzień już wszystko jest ok ... aż do następnej nocy i dłuższego postoju
gdzie sytuacja się powtarza ... i to tak od 4 dni trwa.
I teraz niby płyn hamulcowy jest ok, klocki są ok, bezpieczniki są ok... i co to oznacza ... czy auto w ten sposób sygnalizuje poprzedni błąd co nie został skasowany ? czy może coś nie styka nadal ? a może rzeczywiście ten moduł sterownik zwał jak zwał ABS
ma ktoś jakieś sugestie w tej sprawie
proszę o jakiś konkretny link albo schemat działania
bo jak mówię siedziałem parę h na forum i nie doczytałem, może źle szukałem nie wiem proszę o pomoc ... Pozdro Damian
W moim przypadku jest tak pomieszane że szok:
– zaczęły mi się zapalać kontrolki ABS kontrola i ręczny ale po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika gasły i tak było jakiś 3,4 dni aż do chwili kiedy paliły się cały czas.
– oddałem auto to mechanika by mi pod kompa podłaczył (ale chyba tego nie uczynił) tylko wyciągnął wtyczkę od modułu " sterownika" ABS tak to nazwał wyczyścił podłączył i wszystko działało 1 dzień (zaznaczył też przy tym że jak problem powróci to własnie ten moduł sterownik będzie do wymiany bo to nierozbieralne bo to niby w tych modelach tak jest)
– węsząc jakieś machloje, postanowiłem sam poszukać rozwiązania na forum. Teraz objawy wyglądą tak:
po pierwszym odpaleniu jak auto jakiś dzień stoi wywala Abs + ręczny + kontrole i kontrole off i rzeczywiście nic nie działa sprawdziłem na mokrym ... ale jak zgaszę go i odpalę ponownie kontrolki gasną i wszystko działa i potem cały dzień już wszystko jest ok ... aż do następnej nocy i dłuższego postoju
I teraz niby płyn hamulcowy jest ok, klocki są ok, bezpieczniki są ok... i co to oznacza ... czy auto w ten sposób sygnalizuje poprzedni błąd co nie został skasowany ? czy może coś nie styka nadal ? a może rzeczywiście ten moduł sterownik zwał jak zwał ABS
ma ktoś jakieś sugestie w tej sprawie
- Od: 27 sie 2012, 10:04
- Posty: 4
- Auto: Mazda 323f bj 1.6 98km 2002/2003
słabo szukasz jest wszystko na forum temat wałkowany wiele razy . Abs przy każdym uruchomieniu silnika wykonuję samo diagnostykę czy układ jest sprawny ot co . prawdopodobnie kończą się tylne czujniki któryś z nich ,bo one pierwsze padają , sprawdź oporność czujników jest na forum to cię przybliży który się powoli kończy a najlepiej jakie błędy pokazuje abs . może to być też moduł abs-u tak było w moim przypadku u mnie jest wymienialny sam moduł później to zmieniono i trzeba wymieniać razem z pompą .
xedos1972
Po ponad dwóch latach użytkowania mazdy, problem z ABS pojawił sie , czyli choinka na desce świeci sie ABS ,TCS ,TCS OFF ,kontrolka hamulca ręcznego.ABS i TCS nie działają – sprawdzałem na drodze , po odczytaniu błędów wychodzi błąd 13/47 czyli prawy tył . Sprawdziłem rezystancję czujników i tak PT 1 LT 1,32 czy po tych pomiarach jednoznacznie można stwierdzić uszkodzenie czujnika PT ?
Dodam ze koronki ABS są praktycznie nowe bo wymieniałem niedawno piasty L/P myślałem o podmianie czujników stronami aby się upewnić ale chyba jest duże ryzyko uszkodzenia przy demontażu .
I jeszcze jedno nie mogę skasować błędów kontrolki nie gasna a stosuję się do instrukcji:
Kasowanie zapamiętanych błędów: podłączyć zworkę TBS-GND; włączyć kluczyk (nie odpalać!), poczekać na wszystkie kody, jak zacznie powtarzać (po pełnym wyświetleniu wszystkich kodów) nacisnąć hamulec 10x z częstotliwością mniejszą niż 1 sek.
jakieś sugestie ?
Dodam ze koronki ABS są praktycznie nowe bo wymieniałem niedawno piasty L/P myślałem o podmianie czujników stronami aby się upewnić ale chyba jest duże ryzyko uszkodzenia przy demontażu .
I jeszcze jedno nie mogę skasować błędów kontrolki nie gasna a stosuję się do instrukcji:
Kasowanie zapamiętanych błędów: podłączyć zworkę TBS-GND; włączyć kluczyk (nie odpalać!), poczekać na wszystkie kody, jak zacznie powtarzać (po pełnym wyświetleniu wszystkich kodów) nacisnąć hamulec 10x z częstotliwością mniejszą niż 1 sek.
jakieś sugestie ?
- Od: 12 kwi 2011, 14:58
- Posty: 63
- Skąd: Lublin
- Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG
marecki26 napisał(a):Sprawdziłem rezystancję czujników i tak PT 1 LT 1,32 czy po tych pomiarach jednoznacznie można stwierdzić uszkodzenie czujnika PT ?
PT troche za mała rezystancja powinno być wg serwisówki od 1,3 do 1,7kohm. Możesz jeszcze sprawdzić jakie napięcie generuje ten czujnik, wpiąć się woltomierzem i zakręcić kołem 1 obrót na sekundę powinno dawać 0.25 – 1,2V.(AC)
- Od: 3 paź 2011, 21:38
- Posty: 12
- Skąd: Kraśnik
- Auto: Mazda 5 CR 2005r. 2.0 Pb+Lpg
teoria teorią a praktyka praktyką , ja u siebie na tyle mam oba zamienniki które jak były nowe to już nie miały tej oporności którą podaje mazda dla poprawnego działania układu abs .oba na tyle mają poniżej 1,3 na 100% i śmigam na nich ze dwa lata bezproblemowo .po pomiarach nie do końca można wywnioskować który czujnik padł ,to moduł abs-u uznaje że ten czujnik jest nie sprawny i nie podaje właściwego odczytu . wymieniałeś piastę sprawdź odległość czujnika od koronki i czy nie powstało uszkodzenie i dopiero postaw na czujnik ,podczas wymiany samego czujnika może urwać się śruba która trzyma czujnik i to prawie reguła( urwałem dwie i jeżdżę na sam wcisk )
co do kasowana to z tego co pamiętam to jak zaczyna się ponowne wyświetlane błędów trzeba naciskać pedał (ciężko trafić ) system abs-u i tak ma auto diagnostykę przy każdym uruchomieniu silnika i jak uzna że czujnik nadal jest nie sprawny to nic ci nie da kasowanie .u siebie miałem walnięty moduł abs i błędy z pamięci mogłem skasować tylko jak kontrolki się nie paliły ,a po wymianie tylnych czujników nawet nie kasowałem błędów bo system uznaje że układ jest sprawny .
co do kasowana to z tego co pamiętam to jak zaczyna się ponowne wyświetlane błędów trzeba naciskać pedał (ciężko trafić ) system abs-u i tak ma auto diagnostykę przy każdym uruchomieniu silnika i jak uzna że czujnik nadal jest nie sprawny to nic ci nie da kasowanie .u siebie miałem walnięty moduł abs i błędy z pamięci mogłem skasować tylko jak kontrolki się nie paliły ,a po wymianie tylnych czujników nawet nie kasowałem błędów bo system uznaje że układ jest sprawny .
xedos1972
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości