Świecące się kontrolki: ABS i hamulca ręcznego (BJ)
zworki nie trzeba trzymać ,a błędy pokazuje kontrolka abs jeśli tak nie jest a u mnie było tak nie raz że jak się paliły kontrolki to nie migała wystarczu diode z rezystorem zrobić na metrowym kabelku może być telefoniczny ,i bespośredni o z kostki mnie po pierwszej serii nigdy się nie udało skasować błędu zawsze po drugim cyklu błędów i trzeba być bardzo szybkim nie trzeba wciskać w deche hamulca .
xedos1972
xedos1972 napisał(a):zworki nie trzeba trzymać ,a błędy pokazuje kontrolka abs jeśli tak nie jest a u mnie było tak nie raz że jak się paliły kontrolki to nie migała wystarczu diode z rezystorem zrobić na metrowym kabelku może być telefoniczny ,i bespośredni o z kostki mnie po pierwszej serii nigdy się nie udało skasować błędu zawsze po drugim cyklu błędów i trzeba być bardzo szybkim nie trzeba wciskać w deche hamulca .
Wiem, że nie trzeba, ale jeśli się ją włoży samemu to nie da rady po pierwszej sekwencji skasować błędu z uwagi na brak czasu. O diodzie autor postu wiedział czytając ten i inne wątki..To, że Tobie się nie udało skasować po pierwszej wystukanej sekwencji nie oznacza, że jest to niemożliwe. Ja tak zrobiłem wciskając hamulec "w deche", więc proponuję nie wprowadzać w błąd innych użytkowników.
a gdzie wprowadzam w błąd ? w sile nacisku na hamulec ? w instrukcji nie ma nic mowy o sile tylko ilość i czasie w jakim trzeba to zrobić i twierdze że po drugiej sekwencji błędów też można skasować ,a po drugie jak wszystko z abs-em jest ok i np.czujnik wymieniony to system ma samo diagnostykę całego układu i będzie działał bez kasowania błędów z pamięci .ja wojowałem z błędem 13 czyli czujnik ,wymieniałem czujniki zamienniki i oryginały bo zamienniki z reguły nie trzymały oporności a okazało się że to był moduł wadliwy a miałem tylko błąd 13 i nic innego i to samo może mieć użytkownik czah666 ,i to nie jest modrzenie się z mojej strony tylko opisuje swój przypadek który miał miejsce a z serwisu mazdy wiem że w wczesnej fazie produkcji bj-tki moduły były przykręcane i dostawała się woda do elektroniki i to przypadłość tego modelu nie tylko tylne czujniki .
xedos1972
Ale po co dwie osoby? Wkładasz zworę, wsiadasz, zapłon, przelecą raz błędy i jak zaczyna sie powtarzać wciskasz stop. Poza tym wyczytałem gdzieś ze trzeba zamienić przewody w kostce czujnika, ja u siebie tak zrobiłem i błąd przestał wyskakiwać.

- Od: 23 maja 2011, 18:59
- Posty: 310
- Skąd: Gdynia
- Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99
czujnik pasywny taki jak my mamy jest jednobiegunowy to taka cewka to chyba nie miało znaczenia jak zamieniłeś przewody bardziej poprawiłeś połączenie ja tak kombinowałem i nic to nie dało chyba że się mylę .Marwis napisał(a):Ale po co dwie osoby? Wkładasz zworę, wsiadasz, zapłon, przelecą raz błędy i jak zaczyna sie powtarzać wciskasz stop. Poza tym wyczytałem gdzieś ze trzeba zamienić przewody w kostce czujnika, ja u siebie tak zrobiłem i błąd przestał wyskakiwać.
xedos1972
Panowie poradźcie mi co i jak ponieważ u mnie wystukuje błąd 13, 45, 63 sprawdziłem wszystkie czujniki przednie i tylne. Przednie miały 1,3ohma tylne 1,25ohma, sprawdziłem pierścienie ABS wszystkie przeczyściłem były całe, wszystkie ząbki nie pęknięte nic nie dospawane. Ale nie wiem o co chodzi z tym kodem 63 – zasilanie ale czego ABS?? I gdzie to się znajduje. Powiem wam że lampka ABS i poduszek włącza się po przekroczeniu 145km\h.
13- prawy tylny czujnik
45 -prawa przednia koronka
63-zasilanie
Oczywiście zanim napisałem posta przeszukałem wszystkie wątki jakie tylko mogłem znaleźć i nic nie wyszukałem konkretnego
13- prawy tylny czujnik
45 -prawa przednia koronka
63-zasilanie
Oczywiście zanim napisałem posta przeszukałem wszystkie wątki jakie tylko mogłem znaleźć i nic nie wyszukałem konkretnego

niestety nie mogę skasować tych błędów. Wpinam zworkę w TBS i GND i po 1 sekwencji kodów wciskam hamulec przez 30s, nawet wciskałem kilkukrotnie z częstotliwością 1sekundy i nic to nie dało kody cały czas są.

Świeci mi się kontrolka ABS i hamulca. Wymrugało błąd nr 13 – [jaki?] prawy czujnik.
Po oględzinach wszystkich czujników zostały one wyczyszczone z błota i innych naleciałości.
Przed zakupem czujnika i jego ryzykownym demontażem ze względu na okręcone śruby mocujące chciałbym go jeszcze sprawdzić miernikiem aby się okazało czy ma zbliżoną do wymaganej wartości rezystancję, czyli około 1,4 kOhm.
Moje pytania brzmią:
1. Gdzie mam przyłożyć zaciski miernika aby sprawdzić wymaganą rezystancję?
2. Czy mam ściągać kolejny raz tarczę hamulcową aby była dostępna część robocza czujnika?
3. Czy wpinać się jakąś igłą do przewodu czujnika jednym zaciskiem a drugim do masy samochodu?
Wyszło jeszcze coś. Widzę że przewód z tego czujnika wchodzi w nadkole. Po zdjęciu jednej z plastikowych zaślepek w bagażniku widać ze wchodzi on głębiej pod plastikowe osłony. Wiadomo w którym miejscu jest wtyczka ?
Czy samo połączenie wadliwej kostki jest przy pompie abs, czyli pod akumulatorem ?
Po oględzinach wszystkich czujników zostały one wyczyszczone z błota i innych naleciałości.
Przed zakupem czujnika i jego ryzykownym demontażem ze względu na okręcone śruby mocujące chciałbym go jeszcze sprawdzić miernikiem aby się okazało czy ma zbliżoną do wymaganej wartości rezystancję, czyli około 1,4 kOhm.
Moje pytania brzmią:
1. Gdzie mam przyłożyć zaciski miernika aby sprawdzić wymaganą rezystancję?
2. Czy mam ściągać kolejny raz tarczę hamulcową aby była dostępna część robocza czujnika?
3. Czy wpinać się jakąś igłą do przewodu czujnika jednym zaciskiem a drugim do masy samochodu?
Wyszło jeszcze coś. Widzę że przewód z tego czujnika wchodzi w nadkole. Po zdjęciu jednej z plastikowych zaślepek w bagażniku widać ze wchodzi on głębiej pod plastikowe osłony. Wiadomo w którym miejscu jest wtyczka ?
Czy samo połączenie wadliwej kostki jest przy pompie abs, czyli pod akumulatorem ?
-
siezlituj
chodzi Ci o tył ? nie musisz nic ściągać w bagażniku. Rozbierz tylny boczek siedzenia i zauważysz wtyczkę. Rezystancja powinna być w okolicy 1,4hOhm. Jak jest uszkodzony to jakimś drutem wystarczy przeciągnąć kabelek by nie rozbierać tylnego nadkola w bagażniku. Tarczy nie trzeba ściągać.
Tak, chodzi mi o tył. I chyba faktycznie jest tam możliwość zdemontowania boczka ... poszukam po powrocie do domu.
Edith: Załatwione. Po zakupie najtańszego zamiennika znalezionego na allegro (82 zł z przesyłką) Wszystkie kontrolki zgasły. ABS sprawny. Nie trzeba było kasować błędów a jedynie przejechać kawałek.
Edith: Załatwione. Po zakupie najtańszego zamiennika znalezionego na allegro (82 zł z przesyłką) Wszystkie kontrolki zgasły. ABS sprawny. Nie trzeba było kasować błędów a jedynie przejechać kawałek.
-
siezlituj
Panowie a o co chodzi z tym błędem 63 – zasilanie?? Bo nie wiem o co dokładnie chodzi i gdzie tej usterki szukać. Oczywiście kasowanie nic nie dało nadal się pojawia błąd więc gdzieś jest usterka ale czego to nie wiem. Pomóżcie

moim zdaniem chodzi o zasilanie modułu który jest pod pompą abs-u, do jakiegoś rocznika jest przykręcany a później nie wiem , moja ma przykręcany na 3 śruby , długo wojowałem z abs-em błędy czujnika tylnego wymieniałem i nic nie pomagało więc zapytałem w serwisie mazdy i gość mi podpowiedział że problemem były moduły do których dostawała się woda i tak było u mnie uszczelki w kiepskim stanie . po wymianie modułu usterki ustały bez kasowania błędów bo system abs ma samo diagnostykę i jak wszystko gra to działa i tyle tak było u mnie a czujniki był ze trzy a ostatni to oryginał bo myślałem że to wina zamienników bo nie trzymały oporności .tak było u mnie .
xedos1972
nie wiem czy już padła odpowiedź bo przyznam NIE CHCE mi się tyle czytać ale ja miałem ten problem i wystarczyło WYMIENIĆ czujnik w prawym tylnym kole. Zanim do tego doszedłem ja i mechanik to auto z kilka tygodni miało przeróżne rzeczy robione 
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
HotBooy
Proszę pamiętać o stykach komputera i wtyczki, którą przychodzą sygnały...
Na tej wtyczce robią się często "cyrki" = trzeba wypiąć, dogiąć, oczyścić jakimś "kontaktem" itp. To taka wada fabryczna – ludzie wymieniali kiedyś czujniki a nawet i sam komputer, bo nie mogli sobie poradzić z niektórymi błędami a problem leżał we wtyczce...
Mowa oczywiście o modelach BJ i GF/GW (no, CP również)
Na tej wtyczce robią się często "cyrki" = trzeba wypiąć, dogiąć, oczyścić jakimś "kontaktem" itp. To taka wada fabryczna – ludzie wymieniali kiedyś czujniki a nawet i sam komputer, bo nie mogli sobie poradzić z niektórymi błędami a problem leżał we wtyczce...
Mowa oczywiście o modelach BJ i GF/GW (no, CP również)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Panowie sprawa się ma więc tak poszedłem odczytać jeszcze raz błędy pokazały te same czyli 13,45,63 kasowałem i nic nie dawało rady a akumulator mam 55Ah na silniku diesla i odpala bez zająknięcia ale pomyślałem może za mały prąd płynie więc podłączyłem większy 60 lub 65Ah nie pamiętam Varta Silver ale nie był ładowany jakieś dobre kilka miechów. Podłączyłem i sprawdzeniu czy goli silnik odpalił więc wyłączyłem i sprawdziłem błędy żadnych nie wyświetliło. Uradowany przykręciłem aku a silnik tylko zaczął chełtać, więc odłączyłem Varte podpiąłem tamten 55Ah i po sprawdzeniu nie wykazało żadnych błędów. Ale postanowiłem sprawdzić to w praktyce wiedząc ze przy 140km/h paliły mi się kontrolki ABS i poduszek, no i niestety zapaliły się, więc podjechałem pod garaż i czytać czy te same błędy i okazało się, że tylko wymiguje mi kod 45 czyli prawy przedni czujnik. Ale tak sobie myślę jak może koronka która jest metalowa czy tam z innego stopu twardszego może się rozlecieć czy pęknąć ząbek itp.

błąd koronki pojawia się często przy padającym czujniku , i nie koniecznie oznacza koronkę , jeśli to przednia koronka to może dostała z kamienia musisz ją dokładnie obejrzeć bo czujnik źle odczytuje ale po mojemu miałbyś też błąd tego czujnika bo podaje wtedy złe wartości do centralki i pytanie może to inny błąd ?, albo coś u ciebie z połączeniem musisz sprawdzić wtyczki zacznij od modułu jest pod akumulatorem wypnij sprawdź a najlepiej kup preparat do czyszczenia styków , pewno czytałeś posty ja wojowałem z abs sporo błędy jakie miałem to 14,44,63 ,wymieniałem czujniki ale to nie pomagało a to był moduł abs pisałem o tym w postach i jak go odkręciłem to dopiero zobaczyłem że dostawała się do niego woda bo styki były całe zaśniedziałe i abs wariował ,raz miałem a raz nie i czujniki były nie potrzebie wymienione a skończyłem na oryginalnym i to mi dało do myślenia, wojowałem z abs z rok były z trzy czujnik bo zamienniki z reguły nie trzymają oporności i myślałem że to może to , tak więc długa droga przed tobą .
xedos1972
Własnie próbowałem się dostać do tego modułu odkręciłem akumulator podjąłem podstawkę i jest tam wtyczka biała z przewodami, zdjąłem zaczep ale za cholerę nie chciała wtyczka pójść a nie chciałem na chama bo bałem się, że urwę i będzie gorzej niż jest.

ja za pierwszym razem też miałem ciężko, jak masz taki jak na allegro
http://allegro.pl/mazda-323f-323-f-bj-p ... 52721.html
to tą białą dźwignię do dołu a kostka z kablami powinna iść do góry ale u mnie za pierwszym razem było ciężko , a teraz tak jak pisze jak opuszczam dźwignie to kostka idzie do góry ,dalej podaję ci opis błędów i co mogą oznaczać-
Kod błędu Możliwa(e) przyczyna(y)
11, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe ---- Błędny sygnał, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
12, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe -----Błędny sygnał, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
13, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe ---- Błędny sygnał, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
14, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe ----- Błędny sygnał, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
15, Czujniki szybkości obrotów kół ---- Odłączony/zwarty, Druty / element łączący
17, Sterownik ---- Sygnał obrotów, Błąd łączenia
22, Zawór magnetyczny, przód prawy ---- Odłączony/zwarty, Wadliwy zawór, Zwarty
24, Zawór magnetyczny, przód lewy ---- Odłączony/zwarty, Wadliwy zawór, Zwarty
26, Zawór magnetyczny, tył prawy ---- Odłączony/zwarty, Wadliwy zawór, Zwarty
28, Zawór magnetyczny, tył lewy ----- Odłączony/zwarty, Wadliwy zawór, Zwarty
29, Jednostka hydrauliczna ---- Lewe przednie i prawe tylne, Błąd łączenia, Wadliwy zawór
30, Jednostka hydrauliczna ---- Przednie prawe i lewe tylne, Błąd łączenia, Wadliwy zawór
32, Zawór regulacyjny przód ---- Prawe, Błąd mechaniczny, Zwarty
33, Zawór regulacyjny przód ---- Lewe, Błąd mechaniczny, Zwarty
34, Zawór regulacyjny tył --- Prawe, Błąd mechaniczny, Zwarty
35, Zawór regulacyjny tył --- Lewe, Błąd mechaniczny, Zwarty
41, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe---- Obwód elektryczny odłączony / zwarty, Druty / element łączący
42, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe ---- Obwód elektryczny odłączony / zwarty, Druty / element łączący
43, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe --- Obwód elektryczny odłączony / zwarty, Druty / element łączący
44, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe --- Obwód elektryczny odłączony / zwarty, Druty / element łączący
45, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe ---- Błąd sygnału, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
46, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe ---- Błąd sygnału, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
47, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe ---- Błąd sygnału, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
48, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe ---- Błąd sygnału, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
51, Przekaźnik---- Błąd obwodu elektrycznego, Druty / element łączący, Przekaźnik
52, Przekaźnik ----- Błąd obwodu elektrycznego, Druty / element łączący, Przekaźnik
53, Pompa hydrauliczna ----- Regulacja pompy otwarty obwód elektryczny, Druty / element łączący, Przekaźnik, Silnik
54, Pompa hydrauliczna ----- Regulacja pompy otwarty obwód elektryczny, Druty / element łączący, Przekaźnik, Silnik
61, Moduł sterowania ----- Defekt/błąd obwodu elektrycznego
63, Moduł sterowania ----- Napięcie za wysokie/ niskie, Zasilanie napięciowe
82, Regulacja przyczepności ---- Kontrola momentu obrotowego, Błąd komunikacyjny
83, Regulacja przyczepności ----- Kontrola momentu obrotowego, Błąd w połączeniu do sterownika

to tą białą dźwignię do dołu a kostka z kablami powinna iść do góry ale u mnie za pierwszym razem było ciężko , a teraz tak jak pisze jak opuszczam dźwignie to kostka idzie do góry ,dalej podaję ci opis błędów i co mogą oznaczać-
Kod błędu Możliwa(e) przyczyna(y)
11, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe ---- Błędny sygnał, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
12, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe -----Błędny sygnał, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
13, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe ---- Błędny sygnał, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
14, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe ----- Błędny sygnał, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
15, Czujniki szybkości obrotów kół ---- Odłączony/zwarty, Druty / element łączący
17, Sterownik ---- Sygnał obrotów, Błąd łączenia
22, Zawór magnetyczny, przód prawy ---- Odłączony/zwarty, Wadliwy zawór, Zwarty
24, Zawór magnetyczny, przód lewy ---- Odłączony/zwarty, Wadliwy zawór, Zwarty
26, Zawór magnetyczny, tył prawy ---- Odłączony/zwarty, Wadliwy zawór, Zwarty
28, Zawór magnetyczny, tył lewy ----- Odłączony/zwarty, Wadliwy zawór, Zwarty
29, Jednostka hydrauliczna ---- Lewe przednie i prawe tylne, Błąd łączenia, Wadliwy zawór
30, Jednostka hydrauliczna ---- Przednie prawe i lewe tylne, Błąd łączenia, Wadliwy zawór
32, Zawór regulacyjny przód ---- Prawe, Błąd mechaniczny, Zwarty
33, Zawór regulacyjny przód ---- Lewe, Błąd mechaniczny, Zwarty
34, Zawór regulacyjny tył --- Prawe, Błąd mechaniczny, Zwarty
35, Zawór regulacyjny tył --- Lewe, Błąd mechaniczny, Zwarty
41, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe---- Obwód elektryczny odłączony / zwarty, Druty / element łączący
42, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe ---- Obwód elektryczny odłączony / zwarty, Druty / element łączący
43, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe --- Obwód elektryczny odłączony / zwarty, Druty / element łączący
44, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe --- Obwód elektryczny odłączony / zwarty, Druty / element łączący
45, Czujnik szybkości obrotowej przód prawe ---- Błąd sygnału, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
46, Czujnik szybkości obrotów koła przód lewe ---- Błąd sygnału, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
47, Czujnik szybkości obrotowej koła tył prawe ---- Błąd sygnału, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
48, Czujnik szybkości obrotów koła tył lewe ---- Błąd sygnału, Czujnik, Wieniec zębaty, Druty / element łączący
51, Przekaźnik---- Błąd obwodu elektrycznego, Druty / element łączący, Przekaźnik
52, Przekaźnik ----- Błąd obwodu elektrycznego, Druty / element łączący, Przekaźnik
53, Pompa hydrauliczna ----- Regulacja pompy otwarty obwód elektryczny, Druty / element łączący, Przekaźnik, Silnik
54, Pompa hydrauliczna ----- Regulacja pompy otwarty obwód elektryczny, Druty / element łączący, Przekaźnik, Silnik
61, Moduł sterowania ----- Defekt/błąd obwodu elektrycznego
63, Moduł sterowania ----- Napięcie za wysokie/ niskie, Zasilanie napięciowe
82, Regulacja przyczepności ---- Kontrola momentu obrotowego, Błąd komunikacyjny
83, Regulacja przyczepności ----- Kontrola momentu obrotowego, Błąd w połączeniu do sterownika
xedos1972
Dokładnie taki mam moduł no nic będę się męczył z wyjęciem jej zobaczymy co z tego wyjdzie. Przeczyszczę styki może to coś pomoże przy okazji zobaczę jak tam w środku jest bo może coś wody się dostaje

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości