ściąga w prawo -już skończyły mi się pomysły
jasne, jeszcze może napisz abym nakleił sobie naklejke nie prostować kierownicy podczas jazdy, mam już trochę lat parę tysięcy km przejechałem
- Od: 30 kwi 2008, 12:39
- Posty: 29
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ, 1,8
przemek704 napisał(a):jasne, jeszcze może napisz abym nakleił sobie naklejke nie prostować kierownicy podczas jazdy, mam już trochę lat parę tysięcy km przejechałem
A może przeczytaj ze zrozumieniem. Do tego nie trzeba ani wieku ani doświadczenia za kółkiem.
Przykład z życia:
Ojciec miał stłuczkę – w bok jego auta a konkretnie w przedni koło wpasowała się na czerwonym kobitka. Naprawa za kilkanaście tys w ASO (auto na gwarancji). Zapewniali że wszystko wymienione, zrobione i tylko jeździć. Problem w tym, że dokładnie jak u Ciebie auto czasem ściągało a czasem nie.
Pareset km później (na szczęście przy minimalnej prędkości) zwrotnica urwała się z wahacza.
Co było:
Podczas uderzenia babka ścieła do połowy sworzeń. W zależności od siły bocznej (skręcanie/dołki itp) czasem ustawiał się w prawidłowej pozycji, a czasem przesuwał się co powodowało ściąganie.
Jak masz gdzieś luz to może być tak, że w jednej pozycji ruchomego elementu geometria jest OK i nie ściąga. Jak się przestawi to zaczyna.
Nie widzę związku z naklejkami na kierownicy.
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
przemek704 masz wydruk z geometrii? Jak jesteś w stanie to podaj tutaj na forum, jakie dokładnie masz kąty w geometrii przedniego zawieszenia (wyprzedzenie sworznia zwrotnicy i pochylenie koła), dodatkowo wklej zdjęcie komory silnika (tak, potrzebne mi to
). Może będę mógł coś Ci wtedy podpowiedzieć, albo wyeliminujemy geometrię, bo to, że mieści się w normach, nie znaczy, że auto będzie jeździło prosto...
- Od: 6 paź 2008, 17:56
- Posty: 486
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda dwa zero
zgadza się, ale nie może robić wyjątków i czasami jechać prosto.musi to być z czymś związane;luzy,przepracowany element zawieszenia,hamulce,itp,itd.....Jacekm_ napisał(a):albo wyeliminujemy geometrię, bo to, że mieści się w normach, nie znaczy, że auto będzie jeździło prosto...
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
pablo19 jak nie pamiętasz ile odbiega od tego fabrycznego stanu i jakie to są różnice pomiędzy stronami to nic Ci nie pomożemy. Wydruku teraz nie dają do geometrii?
Poza tym, jak to możliwe, że przy dobrze ustawionej geometrii podcina bieżnik?
Poza tym, jak to możliwe, że przy dobrze ustawionej geometrii podcina bieżnik?
- Od: 6 paź 2008, 17:56
- Posty: 486
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda dwa zero
Jacekm_ napisał(a):pablo19 jak nie pamiętasz ile odbiega od tego fabrycznego stanu i jakie to są różnice pomiędzy stronami to nic Ci nie pomożemy. Wydruku teraz nie dają do geometrii?
Poza tym, jak to możliwe, że przy dobrze ustawionej geometrii podcina bieżnik?
A może myli geometrię ze zbieżnością?
- Od: 16 sie 2007, 14:23
- Posty: 288
- Skąd: Konopnica
- Auto: BJ ZL
Witam, podpowiem że przed braniem się za geometrie itd. sprawdził bym w pierwszej kolejności wahacze, drążki – i tu piszesz że jest ok. magiel raczej odpada luz na nim powodowałby mniejszą reakcje na ruchy kierownicą niż na ściąganie pojazdu,a teraz pytanie czy sprawdzałeś amortyzatory bo nie zdziwiłbym się jak by to właśnie był problem z nimi związany. Amortyzator mógł się ugiąć po wpadnięciu w dziurę lub podjechaniu pod duży krawężnik. Do tego zamiana opon przód tył.Jeśli i tu jest wszystko w porządku, kolejnym krokiem jest sprawdzenie geometrii zawieszenia, czyli zbieżności, kątów pochylenia kół i równoległości osi. Pochylenie koła lewego oraz prawego powinno mieć takie same wartości. Oczywiście zakładam, że auto nie jest po żadnej poważnej kolizji.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 2 lip 2009, 21:10
- Posty: 5
- Auto: Ford
Mnie w tamtym roku sciagalo tez w prawo do rowu
bylem na diagnostyce wszystko oki wszyscy mowieli ze musiala byc uderzona... az tu lece do gumiarza przemienil o 180 stopni i smiga jak nowa 
eFKA 323 1.8 Automat + LPG sequent 24
http://ussemo.eu/
http://ussemo.eu/
- Od: 17 lis 2008, 23:40
- Posty: 70
- Skąd: Gniezno
- Auto: 323F BA 1.8 AT
JA mam podobny problem po wymianie byłem w warsztacie wymienili mi przegub zewnętrzny ( prawy) i jak wyjechałem z warsztatu to zaczęło ściągać w lewo i to tylko przy przyśpieszaniu jak troszkę mocniej ruszam z 1 biegu ( nie musi być bardzo mocno) to kierownica od razu lekko się przekręca w lewo. Jak się powoli przyśpiesza to kierownica powoli się przekręca w lewo. Zawszy się ustawia mniej więcej w tej samej pozycji ale tylko przy przyśpieszaniu. Jak jedzie się na biegu jałowym to wydaje się że wszystko jest w porządku. Co to może być?
-
kwardak
Koledzy na samym początku sprawdźcie opony/koła jest to najmniejszy wydatek a może pomóc. Hehe masz rację z tą geometrią niektórzy nawet w warsztatach twierdzą, że to co robią to jest geometria – tylko im się tak wydaje bo naprawdę to sprawdzanie zbieżności
... kiedyś byłem w jednym z serwisów z zapytaniem czy mi sprawdzą geometrię a to na to że tak – przystąpili do badań więc zadałem czy to jest geometria i opuściłem warsztat
... kiedyś byłem w jednym z serwisów z zapytaniem czy mi sprawdzą geometrię a to na to że tak – przystąpili do badań więc zadałem czy to jest geometria i opuściłem warsztat
eFKA 323 1.8 Automat + LPG sequent 24
http://ussemo.eu/
http://ussemo.eu/
- Od: 17 lis 2008, 23:40
- Posty: 70
- Skąd: Gniezno
- Auto: 323F BA 1.8 AT
eFKA 323 1.8 Automat + LPG sequent 24
http://ussemo.eu/
http://ussemo.eu/
- Od: 17 lis 2008, 23:40
- Posty: 70
- Skąd: Gniezno
- Auto: 323F BA 1.8 AT
jeśli sciaga w lewo bądź prawo i czuć wyraźny opór na kierownicy to obowiązkowo należy sprawdzić ciśnienie w oponach:)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
Mnie tez lekko ciagnie w prawo a podczas wymiany lacznikow zauwazylem ze dziwnie blisko jest lewy lacznik i podczas jazdy po duzych dziurach nakretka lacznika trzaska o jakis element karoseri 
eFKA 323 1.8 Automat + LPG sequent 24
http://ussemo.eu/
http://ussemo.eu/
- Od: 17 lis 2008, 23:40
- Posty: 70
- Skąd: Gniezno
- Auto: 323F BA 1.8 AT
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości