Co może być przyczyną ściągania?
1, 2
Moja mazda ściąga w prawo odkąd ją mam (3 lata). Miedzy czasie wymieniałem felgi na nowe, opony na bieżnikowane, nowe sprężyny, łączniki stabilizatoów, trzy razy była ustawiana zbierzność. Auto sprawdzałem na dwóch stacjach diagnostycznych i zawieszenie ogólnie jest OK, poza którąś gumą w przednim prawym wachaczu (ale to nie ma znaczenia) a i tak żeby auto jechało prosto, musze trzymać kierownicę lekko skręconą w lewo, bo jak puszczę, to fajera wraca samoczynnie do pozycji neutralnej i auto zaczyną jechać w prawo. Nie wiem czy to jakiś wielki problem, ale jeśli ktoś ma jakiś pomysł co można jeszcze z tym zrobić, to mógłby się podzielić tą wiedzą
Ciśnienie w oponach – po 2 bary w każdej
Ciśnienie w oponach – po 2 bary w każdej
- Od: 26 sie 2005, 08:00
- Posty: 131
- Skąd: Mława
- Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM
A jak szerokie masz oponki – i letnie i zimowe? Zauważyłeś jakieś większe zużycie na któreś z opon ?
Masz pewność ze auto nie było mocno bite – np. przesunięta kolumna Macphersona lub podłużnica lekko wykrzywiona ( czy auto skacze jak hamujesz ze musisz je trzymać w ryzach) czy wszystkie kola kręcą się bez problemu gdy podniesiesz auto na lewarku?? Zbieżność bez problemu ustawiali czy musieli kombinować?
pozdrowka
dziubek
Masz pewność ze auto nie było mocno bite – np. przesunięta kolumna Macphersona lub podłużnica lekko wykrzywiona ( czy auto skacze jak hamujesz ze musisz je trzymać w ryzach) czy wszystkie kola kręcą się bez problemu gdy podniesiesz auto na lewarku?? Zbieżność bez problemu ustawiali czy musieli kombinować?
pozdrowka
dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
To ja Ci napisze jak to sie u mnie skończyło.
Felgi nowe, opony nowe, hamulce nowe, zawieszenie przód (wahacze, końcówki, łaczniki) – nowe, tyl wahacze wzdłużne i łączniki – nowe.
bardzo dokładnie obejrzany pod kątem dzwona – dzwona brak.
A ściąga jak ściągał. Raz mocniej raz słabiej.
Sprawę póki co olałem, aż do momentu gdy mnie znowu rozsierdzi, ale wtedy to ją sprzedam.
Felgi nowe, opony nowe, hamulce nowe, zawieszenie przód (wahacze, końcówki, łaczniki) – nowe, tyl wahacze wzdłużne i łączniki – nowe.
bardzo dokładnie obejrzany pod kątem dzwona – dzwona brak.
A ściąga jak ściągał. Raz mocniej raz słabiej.
Sprawę póki co olałem, aż do momentu gdy mnie znowu rozsierdzi, ale wtedy to ją sprzedam.
- Od: 16 sie 2007, 14:23
- Posty: 288
- Skąd: Konopnica
- Auto: BJ ZL
– letnie opony mam 205/50/15 (szerokość felgi 6,5 cala)
– zimowe opny 195/65/15 (felga 7 cali)
Na zimówkach ściagało trochę mniej niż na letnich
Koła kręcą się bez problemów.
Zbierzność ustawili w kilkanaście minut i nie narzekali, to chyba nie było problemów
Czy auto nie było mocno bite.....hmm......tego nie wiem, aczkolwiek napewno było uderzone z przodu. Jak sprawdzić czy mocne było to uderzenie – nie wiem
– zimowe opny 195/65/15 (felga 7 cali)
Na zimówkach ściagało trochę mniej niż na letnich
Koła kręcą się bez problemów.
Zbierzność ustawili w kilkanaście minut i nie narzekali, to chyba nie było problemów
Czy auto nie było mocno bite.....hmm......tego nie wiem, aczkolwiek napewno było uderzone z przodu. Jak sprawdzić czy mocne było to uderzenie – nie wiem
- Od: 26 sie 2005, 08:00
- Posty: 131
- Skąd: Mława
- Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM
Co do ostatniego czy było uderzone ale czasem lekkie uderzenie powoduje nawet przestawienie w mm podłużnicy teoretycznie niby wsio jest ok ale właśnie potem taki efekt głównie gdy jest któryś bok uderzony i zrobiony byle by był, co do opon , mówisz ze na zimówkach mniej to tez podaje ze szeroki laczek stety ma swoje prawa na polskiej drodze
Czy masz możliwość założyć na chwilkę laczki 165 albo 175 tak na probe i się przejechać – wtedy byś porównał bo to może być tak ze stety nasze polskie drogi plus szeroki lacz i autko pływa w koleinach których nie widać
tym bardziej ze piszesz ze raczej nie skacze jak kangur przy hamowaniu.
Sprawdzałeś na jakieś pewnej drodze w miarę nowej gdzie nie ma żadnych udziwnień ?
pozdrowka
dziubek
Czy masz możliwość założyć na chwilkę laczki 165 albo 175 tak na probe i się przejechać – wtedy byś porównał bo to może być tak ze stety nasze polskie drogi plus szeroki lacz i autko pływa w koleinach których nie widać
Sprawdzałeś na jakieś pewnej drodze w miarę nowej gdzie nie ma żadnych udziwnień ?
pozdrowka
dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Proszę o wskazówki:
Kupiłem auto i ściąga w lewo,wymienione tarcze i klocki,ustawiona zbieżność i geometria,przód i tył,diagnosta stwierdził że zawieszenie bdb i PROSTE,przełożyłem koła z tylnej osi na przód ale nie po skosie X gdyż mam kierunkowe opony,felgi proste i takie same,ciśnienie też,przy hamowaniu jedzie prosto,przy rozpędzaniu też ale już przy zwalnianiu na biegu lub na luzie czy jazdy po prostu na wprost ściąga
Jedyna myśl jaka mam jeszcze to może jak założę zimówki coś się zmieni,ale przecież przekładałem koła (wina opony) i nic to nie dało,wcześniej miałem 323F BG B6 i tam można było kieraka nie trzymać,a tu jest problem(nie do zniesienia) dodam opony letnie 185/65/R14 DZIĘKUJĘ za pomoc i propozycje
Kupiłem auto i ściąga w lewo,wymienione tarcze i klocki,ustawiona zbieżność i geometria,przód i tył,diagnosta stwierdził że zawieszenie bdb i PROSTE,przełożyłem koła z tylnej osi na przód ale nie po skosie X gdyż mam kierunkowe opony,felgi proste i takie same,ciśnienie też,przy hamowaniu jedzie prosto,przy rozpędzaniu też ale już przy zwalnianiu na biegu lub na luzie czy jazdy po prostu na wprost ściąga
Jedyna myśl jaka mam jeszcze to może jak założę zimówki coś się zmieni,ale przecież przekładałem koła (wina opony) i nic to nie dało,wcześniej miałem 323F BG B6 i tam można było kieraka nie trzymać,a tu jest problem(nie do zniesienia) dodam opony letnie 185/65/R14 DZIĘKUJĘ za pomoc i propozycje
- Od: 20 maja 2007, 10:25
- Posty: 111
- Skąd: Gorzów Wlkp..
- Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH
Proszę o wskazówki:
Kupiłem auto i ściąga w lewo,wymienione tarcze i klocki,ustawiona zbieżność i geometria,przód i tył,diagnosta stwierdził że zawieszenie bdb i PROSTE,przełożyłem koła z tylnej osi na przód ale nie po skosie X gdyż mam kierunkowe opony,felgi proste i takie same,ciśnienie też,przy hamowaniu jedzie prosto,przy rozpędzaniu też ale już przy zwalnianiu na biegu lub na luzie czy jazdy po prostu na wprost ściąga
Jedyna myśl jaka mam jeszcze to może jak założę zimówki coś się zmieni,ale przecież przekładałem koła (wina opony) i nic to nie dało,wcześniej miałem 323F BG B6 i tam można było kieraka nie trzymać,a tu jest problem(nie do zniesienia) dodam opony letnie 185/65/R14 DZIĘKUJĘ za pomoc i propozycje
Kupiłem auto i ściąga w lewo,wymienione tarcze i klocki,ustawiona zbieżność i geometria,przód i tył,diagnosta stwierdził że zawieszenie bdb i PROSTE,przełożyłem koła z tylnej osi na przód ale nie po skosie X gdyż mam kierunkowe opony,felgi proste i takie same,ciśnienie też,przy hamowaniu jedzie prosto,przy rozpędzaniu też ale już przy zwalnianiu na biegu lub na luzie czy jazdy po prostu na wprost ściąga
Jedyna myśl jaka mam jeszcze to może jak założę zimówki coś się zmieni,ale przecież przekładałem koła (wina opony) i nic to nie dało,wcześniej miałem 323F BG B6 i tam można było kieraka nie trzymać,a tu jest problem(nie do zniesienia) dodam opony letnie 185/65/R14 DZIĘKUJĘ za pomoc i propozycje
- Od: 20 maja 2007, 10:25
- Posty: 111
- Skąd: Gorzów Wlkp..
- Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości