Pukanie tylnego zawieszenia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez sebazamek » 11 paź 2011, 20:33

Fiodor napisał(a):
sebazamek napisał(a):Nie obejrzalem to co bylo i odboje wygladaly dobrze a oslona byla nie popekna

To już ciężko mi cokolwiek powiedzieć. Może masz gdzieś luźne klucze, wajche od lewarka :D lub sam lewarek albo coś jest niedokręcone.


rozebrane bylo do blachy wszytsko,a kumpla wozilem w bagazniku heheh i slychac w nadkolu tam gdzie amor
Początkujący
 
Od: 12 lis 2010, 18:07
Posty: 16
Skąd: Włocławek
Auto: Madzia 323S BJ

Postprzez devil-80 » 21 paź 2011, 12:53

Widzę każdy ma ten sam problem.U mnie też puka jak by z amorka tylnego u góry,więc albo amor(puka gdzieś w środku) albo gniazdo amora.
Wymienie gniazdo i odboje+osłony zobaczymy jaki będzie efekt.
Rura od wlewu paliwa była cała zardewiała nawet ta obejma pękła co ją trzyma,po jej usztywnieniu niestety nie widać zmian.
Ktoś może mi powiedzieć czy oprócz tego górnego mocowania jest coś jeszcze na amorku?(poza odbojami i osłonami)
Chcę kupić zamiennik górnego mocowania firmy monroe 130zł czy ktoś poleci coś taniej?
oto zdjęcie zapożyczone tego elementuObrazek
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 00:23
Posty: 102 (1/0)
Auto: Mazda 6 1.8 MZR
Mitsubishi Carisma 1.3

Postprzez piotrek88z » 21 paź 2011, 15:57

Hm... ta chyba nie bedzie pasowac. Coś kształt nie pasuje. Zobacz tą : http://allegro.pl/gorne-mocowanie-amortyzatora-tyl-mazda-premacy-323-i1889399947.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2010, 11:55
Posty: 70
Skąd: Jędrzejów
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 99'

Postprzez devil-80 » 21 paź 2011, 16:29

to było przykładowe zdjęcie
Dokładnie chcę kupić to:
http://www.fox.rzeszow.pl/GORNE-MOCOWAN ... 45%29.aspx
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 00:23
Posty: 102 (1/0)
Auto: Mazda 6 1.8 MZR
Mitsubishi Carisma 1.3

Postprzez Pieniu » 21 paź 2011, 19:53

Mi też tak stukało pukało. Zwłaszcza przy skręcie w w lewo. I co ... i tłumik. była to pierwsza rzecz którą dawniej już sprawdzałem ale widocznie nieodpowiednio. Pociągnijcie go w prawą stronę i do góry i powinien ukazać się niesforny stuk. Pozdrawiam
Pieniu
 

Postprzez devil-80 » 23 paź 2011, 16:39

Na bank to nie jest tłumik. Siedzi sztywno i jak próbowałem nim ruszać to jedynie słyszałem jakieś tarce gumy a to nie o ten odgłos chodziło.
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 00:23
Posty: 102 (1/0)
Auto: Mazda 6 1.8 MZR
Mitsubishi Carisma 1.3

Postprzez Pieniu » 24 paź 2011, 18:15

hmm u mnie pomogło. Sam nie mogłem uwierzyć no ale tak jest. w każdym przypadku ten stuk jest z prawej strony ludzie wymieniają wszystko i nic dalej to samo. Rozbujaj go i podciągaj w góre i w prawo. Pozdrawiam.
Pieniu
 

Postprzez Skrzypas » 2 lis 2011, 18:22

Witam,
Chciałbym podłączyć się do tematu, a mianowicie u mnie tez stuka coś z tyłu, byłem przekonany ze to łączniki jednak po wymianie okazało się że nie....wiec pomyślałem ze na 100% to musi być to górne mocowanie, ale porozbierałem wszystko i wcale nie wygląda żeby coś tam nie grało.
Kolejna rzeczą jaka zauważyłem to ze jak podniosę tył na lewarku i podciągnę kolo do góry to stuk jest jak koło opada już na końcu, jak auto stoi i ruszam, szarpie, naciskam...NIC. Zauważyłem też ze np przy wjazdach na próg zwalniający nie stuka, tylko na nierównościach. Czy ktoś mógłby mi coś poradzić?....czy może być tak że amortyzatory mam 80% i 78% i w nich coś tak stuka?
Pozdrawiam
Centrum Odszkodowań
http://drb.com.pl/skrzypczyk/
Miałeś wypadek? Nie dostałeś odszkodowania lub dostałeś za niskie?
Pomożemy Ci! Sprawdź ile Ci się należy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 maja 2011, 13:15
Posty: 23
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 2

Postprzez bobinho » 2 lis 2011, 18:37

Ostatnio mnie dopadla ta sama przypadłość, wymienione tuleje wachacza wzdłużnego, nawet jeździlem jakis czas bez stabilizatora i dalej to samo, następnie wyminilem amory na sachs, poduchy amorów jak nowe. Auto oglądało juz kilku mechaników, generalnie zero luzów, sprawdzona nawet klapa czy nie wali i nic. Mam ten sam objaw co u kolegi wyżej że jak podniosę koło w momencie gdy auto jest na podnosniku i puszcze to słychac to walnięcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 94
Skąd: Zgierz
Auto: 323F BA 1.5 96R

Postprzez devil-80 » 3 lis 2011, 13:12

Ja zamówiłem już poduchy dam znać jak wymienię (być może nie widać ich uszkodzenia, ale gumy są już za miekkie lub coś i puka) czy coś pomogło wraz z nimi wymienie odboje i osłony amorów.
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 00:23
Posty: 102 (1/0)
Auto: Mazda 6 1.8 MZR
Mitsubishi Carisma 1.3

Postprzez kszechu » 3 lis 2011, 20:11

Hej koledzy. mam mazdę 323 f bj 99' i tak jak wy dwa siwe włosy więcej przez te stukanie w tylnym zawieszeniu. rozbierałem, szukałem, wymieniałem... dokładnie tak jak wy.
ale zanlazłem!!! :)
poduszka górnego mocowania. samo wymienienie na nową może nie wystarczyć. chodzi o to że zamienniki mogą mieć krótszą tuleję przez którą przechodzi końcówka amortyzatora i ta właśnie tuleja stuka (ponieważ ma pewien luz, pomimo dokręcenia śruby na maxa-śruba się opiera na końcu gwintu a nie na tuleji) o górną podkładkę ze śrubą lub o metalowy kielich-osłonę odbojnika który jest poniżej. spróbujcie zrobić tak: zdejmijcie plastiki osłaniające nadkole w środku, dalej prowadnicę pasa i gumę osłaniającą. odkręćcie śrubę centralną od amortyzatora i pod tą dużą lekko wygiętą podkładkę dajcie mniejszą w obwodzie podkładkę (albo dwie) tak by ta tuleja była ściśnięta.
pozdro!
Początkujący
 
Od: 3 lis 2011, 19:52
Posty: 5
Skąd: Toruń
Auto: 323f bj ' 99 w najszybszym kolorze

Postprzez Fiodor » 3 lis 2011, 22:41

Dobra robota kszechu <spoko> prawdopodobnie uszczęśliwiłeś tym odkryciem wielu użytkowników BJ-tek :D
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 23:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez devil-80 » 4 lis 2011, 00:29

Trzy potrzeba do tego wyciągać sprężynę lub amora? Przydały by się jakieś fotki dla potomnych.
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 00:23
Posty: 102 (1/0)
Auto: Mazda 6 1.8 MZR
Mitsubishi Carisma 1.3

Postprzez rootmaster » 4 lis 2011, 08:06

Nie potrzeba. Wszystko masz jasno napisane:
spróbujcie zrobić tak: zdejmijcie plastiki osłaniające nadkole w środku, dalej prowadnicę pasa i gumę osłaniającą. odkręćcie śrubę centralną od amortyzatora i pod tą dużą lekko wygiętą podkładkę dajcie mniejszą w obwodzie podkładkę (albo dwie) tak by ta tuleja była ściśnięta.
Z dołu nic nie ruszasz. Ja spróbuję dzisiaj to zrobić... Bo mnie to denerwuje strasznie :|
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 28 maja 2009, 20:23
Posty: 15
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: BYŁO – Mazda 323F BJ DITD (2001)101KM
Trwa polowanie na Xedosa 9 :)

Postprzez befree84 » 4 lis 2011, 09:44

niech ktoś zrobi fotorelacje z łaski swojej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2010, 17:42
Posty: 38
Skąd: Bieszczady
Auto: Mazda 323F BJ

Postprzez Neonixos666 » 4 lis 2011, 18:49

Już widzę tą masę ludzi rozbierających tylne zawieszenie żeby sprawdzić czy to. Dobra robota <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 4 lis 2011, 19:25

jak wiekszosc zrobi i zadziala to i ja sie skusze :P tylko ze u mnie to stuka nawet jak ktos wsiada do auta i tak sie zastanawiam czy to napewno to :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez devil-80 » 5 lis 2011, 12:35

Czekamy na wiadomości czy komuś to pomogło,ja wczoraj wszystko rozebrałem i doszedłem do tej śruby od amora (chodzi mi o tą centralną w środku) , ale jej nie mogę chyba odkręcić bo sprężyna odskoczy i będzie zonk, więc pewnie trzeba wyjąć sprężyne.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 00:23
Posty: 102 (1/0)
Auto: Mazda 6 1.8 MZR
Mitsubishi Carisma 1.3

Postprzez kszechu » 5 lis 2011, 15:50

Należy właśnie odkręcić tą środkową śrubę, a może to nie być łatwe. Nic nie odskoczy-to jest tylko amortyzator, a sprężyna opiera się o gniazdo poprzez poduszkę w miejscu mniej więcej tych trzech śrub.Jak zdejmiesz śrubę i tą dużą podkładkę, to podłóż pod nią mniejszą by się oparła o tuleję przechodzącą przez poduszkę.
u mnie.. cisza :)
Początkujący
 
Od: 3 lis 2011, 19:52
Posty: 5
Skąd: Toruń
Auto: 323f bj ' 99 w najszybszym kolorze

Postprzez rootmaster » 5 lis 2011, 18:34

Zrobiłem tak jak w opisie.. niestety u mnie bez zmian :( Śruba tak jak dociskała tak dociska z podkładkami, czyli wystarczająco mocno. Gwintu na pewno nie zabrakło w oryginalnej wersji. Szukam dalej.. chodź pomysłów już nie mam :| Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 28 maja 2009, 20:23
Posty: 15
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: BYŁO – Mazda 323F BJ DITD (2001)101KM
Trwa polowanie na Xedosa 9 :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323