Świecące się kontrolki: ABS i hamulca ręcznego (BJ)
hello Freshbratek: zapomniałem dodać, że jest jeden zbiornik w tych okolicach z jakimś żółtym płynem ale na nakrętce nie ma napisane "brake fluid" – a w każdej bryce jest opisane i zacząłem się zastanawiać... Generalnie zapaliła mi się kontrolka hamulca ręcznego i abs i pomyślałem, że to może brak płynu.
- Od: 30 mar 2010, 20:41
- Posty: 21
- Skąd: Poznań
- Auto: 2003 mazda 323F 2.0 DITD
ten fluid to płyn hamulcowy
nowy płyn zazwyczaj ma barwę przezroczystą:)
na twoim miejscu wymieniłbym cały a nie tylko dolewał.
na twoim miejscu wymieniłbym cały a nie tylko dolewał.
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
Mam pytanko. Co może być nie tak, jeśli przy gwałtowniejszym hamowaniu zapala się lampka hamulca ręcznego? Co prawda płyn hamulcowy jest na poziomie miedzy min a max.

- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
witaj.
miałem podobny problem i zwróciłem się do ASO w wyniku czego wymieniono mi pompę ABS. Totalna porażka ! przyczyną świecenia kontrolek ręcznego i ABSu okazał się skorodowany pierścień ABS , który znajduje się na piastach każdego z kół. koszt takiego pierścienia to około 100zł, a pompa ABS kosztuje znacznie więcej . proponuję sprawdzić ten element. o które koło chodzi sprawdzisz podłączając auto do komputera diagnostycznego.
miałem podobny problem i zwróciłem się do ASO w wyniku czego wymieniono mi pompę ABS. Totalna porażka ! przyczyną świecenia kontrolek ręcznego i ABSu okazał się skorodowany pierścień ABS , który znajduje się na piastach każdego z kół. koszt takiego pierścienia to około 100zł, a pompa ABS kosztuje znacznie więcej . proponuję sprawdzić ten element. o które koło chodzi sprawdzisz podłączając auto do komputera diagnostycznego.
-
marciano
marciano – pamiętasz kod błędu
?
jak wygląda ten pierścień
jak wygląda ten pierścień
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
marciano napisał(a):witaj.
miałem podobny problem i zwróciłem się do ASO w wyniku czego wymieniono mi pompę ABS. Totalna porażka ! przyczyną świecenia kontrolek ręcznego i ABSu okazał się skorodowany pierścień ABS , który znajduje się na piastach każdego z kół. koszt takiego pierścienia to około 100zł, a pompa ABS kosztuje znacznie więcej . proponuję sprawdzić ten element. o które koło chodzi sprawdzisz podłączając auto do komputera diagnostycznego.
eeee...
Ja nie wiem jak bardzo pierścień musiał by być skorodowany, żeby zakłócić działanie elektromagnesu w czujniku. Poza tym biorąc pod uwagę, jak ten pierścień wygląda, to musiałby zacząć gnić zaraz po wyprodukowaniu, żeby się na tyle rozlecieć. A czy piastę też Ci wymienili? Skoro tak bardzo zgniła Ci koronka, to piasta pewnie też ; )
Czy koronkę ABS wymieniali Ci w ASO. Czy w ASO postawili Ci taka diagnozę?
- Od: 16 sie 2007, 14:23
- Posty: 288
- Skąd: Konopnica
- Auto: BJ ZL
jak wygląda ten pierścień
Wygląda tak-co prawda nie od mazdy ale podobnie

- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Erastotenes – dzieki bardzo za fotke, w wolnej chwili zobacze jak to u mnie wygląda 
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
knyklu napisał(a):marciano napisał(a):witaj.
miałem podobny problem i zwróciłem się do ASO w wyniku czego wymieniono mi pompę ABS. Totalna porażka ! przyczyną świecenia kontrolek ręcznego i ABSu okazał się skorodowany pierścień ABS , który znajduje się na piastach każdego z kół. koszt takiego pierścienia to około 100zł, a pompa ABS kosztuje znacznie więcej . proponuję sprawdzić ten element. o które koło chodzi sprawdzisz podłączając auto do komputera diagnostycznego.
eeee...
Ja nie wiem jak bardzo pierścień musiał by być skorodowany, żeby zakłócić działanie elektromagnesu w czujniku. Poza tym biorąc pod uwagę, jak ten pierścień wygląda, to musiałby zacząć gnić zaraz po wyprodukowaniu, żeby się na tyle rozlecieć. A czy piastę też Ci wymienili? Skoro tak bardzo zgniła Ci koronka, to piasta pewnie też ; )
Czy koronkę ABS wymieniali Ci w ASO. Czy w ASO postawili Ci taka diagnozę?
piasta razem z łożyskiem (jest to jedna całość ) była OK .
pierścień (koronka ) została wymieniona przez ASO w Rzeszowie prz y ul. Rejtana i natychmiast usterka ustąpiła, nadmieniam iż wcześniejszą diagnozę dotyczącą modulatora ABSu jako przyczyny usterki postawił również ten serwis. Trzeba zaznaczyć ,że w moim aucie kontrolki włączały się po przekroczeniu pewnej szybkości (na poczatku ok.110, z czasem ta granica się obniżała aż doszło do ok 70 ) a po wyłączeniu silnika błąd sam się kasował i do osiągnięcia prędkości o której wspomniałem było OK . Rzeczmiała miejsca około 2 może 3 lata temu.
-
marciano
Erastotenes – sprawdziłem te koronki i wyglądają nieźle.
nikt w dalszym ciągu nie powiedział mi co trzeba zrobic kiedy ma się błąd 24
nikt w dalszym ciągu nie powiedział mi co trzeba zrobic kiedy ma się błąd 24
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
Oznaka palącej się i czasem gasnącej lampki tylko od hamulca ręcznego to oznaka także startych klocków i brak działania mechanizmu hamowania w prawidłowy sposób. Na szczęście tłoczki działają 


- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
awaria naprawiona:)
do modułu elektronicznego dostała się wigoć która zrobiła kuku w płytce elektronicznej oraz zaworach które skorodowały;/
usterka naprawiona – ABS sprawny w portwelu lżej
do modułu elektronicznego dostała się wigoć która zrobiła kuku w płytce elektronicznej oraz zaworach które skorodowały;/
usterka naprawiona – ABS sprawny w portwelu lżej
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
niestety w bardzo nieciekawym miejscu – patrząc od góry silnika to pod akumulatorem:(
jesli ktoś nie ma osłon silnika dodatkowo naraża moduł na zalanie.
patrząc na allegro to tam chyba każdy jest po zalaniu
więc trzeba zadbać o niego za wczasu a nie po fakcie ;/
jesli ktoś nie ma osłon silnika dodatkowo naraża moduł na zalanie.
patrząc na allegro to tam chyba każdy jest po zalaniu

Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć
!!

- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
Erastotenes napisał(a):Oznaka palącej się i czasem gasnącej lampki tylko od hamulca ręcznego to oznaka także startych klocków i brak działania mechanizmu hamowania w prawidłowy sposób. Na szczęście tłoczki działają
Oznaka palącej się kontrolki od ręcznego to raczej brak płynu hamulcowego ponieważ przy zużytych klockach nie pali się kontrolka tylko jest taki specyficzny pisk przy hamowaniu
Tu kolego z Tobą się nie zgodzę, ponieważ miałem płyn hamulcowy na full a okładziny z tyłu były starte do blachy i od czasu do czasu pojawiała się kontrolka (!) początkowo przy mocniejszym naciśnięciu a później przy coraz słabszym bez żadnego pisku okładzin. Nie chce być gołosłowny, ale z tego co pamiętam gdzieś w instrukcji obsługi też o tym jest wspomniane.

- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
mi od jakiegoś czasu zapala sie kontrolka od absu, ręczny i taka w dolnym prawym rogu jakby od poduszek czerwona
wczesniej zapalały się na chwile, po zgaszeniu i odpaleniu silnika gasły, teraz już świecą się prawie cały czas
abs i ręczny to z tego co wyczytałem w wiekszości przypadków padnięty czujnik abs ale ta trzecia poduszka?
wczesniej zapalały się na chwile, po zgaszeniu i odpaleniu silnika gasły, teraz już świecą się prawie cały czas
abs i ręczny to z tego co wyczytałem w wiekszości przypadków padnięty czujnik abs ale ta trzecia poduszka?
- Od: 26 wrz 2010, 21:56
- Posty: 232
- Skąd: Turka
- Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato
nie miga świeci się non stop
edit
teraz jeździłem nic się nie zapaliło, na początku abs działał wszystko ok, aż nagle pedał hamulca mi się zblokował w górze i tyrkotało jakby abs działał, ale samochód nie hamował, po mocniejszym wciśnieciu przeskoczyło i zahamował, dwa razy tak miałem
cholera co to się dzieje?
edit
teraz jeździłem nic się nie zapaliło, na początku abs działał wszystko ok, aż nagle pedał hamulca mi się zblokował w górze i tyrkotało jakby abs działał, ale samochód nie hamował, po mocniejszym wciśnieciu przeskoczyło i zahamował, dwa razy tak miałem
cholera co to się dzieje?
- Od: 26 wrz 2010, 21:56
- Posty: 232
- Skąd: Turka
- Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato
Sprawdź błędy (instrukcja podwieszona w dziale). gdy świeci ABS to system nie działa. Kontrolka owszem wymiguje błędy, ale jak zrobisz zworkę. Kontrolka poduchy nie ma nic do tego, chyba, że jest zwarta z kontrolką abs (np. by nie pokazywała, że system jest niesprawny).
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość