Jakie klocki hamulcowe do BJ
pamiętajcie że zestaw naprawczy a zestaw montażowy to jest co innego 
Dziś wymieniałem sam klocki hamulcowe przód. Wiadomo ze klocki muszą się ułożyć względem starych tarcz i pedał hamulca wciska się głębiej i czuje się jakby gorzej się hamowało. To rozumiem. Ale zauważyłem ze pedał sprzęgła jest miękki i czuje tylko delikatny opór (przed wymiana działał ciężej). Pytanie za 50 mln (kumulacja w totku) co ma wspólnego wymiana klocków z miękkim pedałem sprzęgła? 

-
sztosik
Wybrałem opcje nr 2 mocowałem się i przepychałem tłoczek. Jak to ma wpływ na bezpieczenstwo podczas jazdy ? Gdzie sie odpowietrza?
-
sztosik
ja zawsze przepycham i jest dobrze, jak nie odkręcałeś przewodów to nic nie odpowietrzasz.
też tak uważałem że to dobry sposób w tym roku wymieniałem klocki w układzie gdzie są dwa tłoczki i nie spodziewanie drugi wyskoczył
. teraz popuszczam odpowietrznik i nie trzeba się tak męczyć a siła z jaką wciskasz tłoczek wypycha płyn i do zapowietrzenia nie dojdzie jak się szybko zakręci odpowietrznik .

xedos1972
ostatnio wymieniałem w vivaro ojca i tam są dwa tłoczki na jeden zacisk i wszystko poszło jak należy najpierw jeden wcisnąłem potem drugi i nic nie wyleciało, grzecznie weszły 
sztosik napisał(a):Gdzie sa odpowietrzniki?
przy zaciskach
Ostatnie dwa pytania Czy tak mogę jezdzic przez kilka dni. chodzi mi o bezpieczenstwo? Musze odpowietrzac w kazdym kole czy tylko tam gdzie przepychalem tloczki ?
-
sztosik
u mnie tłoczki były wysunięte na maxa bo samochód hamował już blachami i trochę zniszczyło tarczę i tak się stało na drugim kole a pierwsze poszło gładko tak jak zawsze, pierwszy raz mi się tak stało odkąd mam samochodyNeonixos666 napisał(a):ostatnio wymieniałem w vivaro ojca i tam są dwa tłoczki na jeden zacisk i wszystko poszło jak należy najpierw jeden wcisnąłem potem drugi i nic nie wyleciało, grzecznie weszły
jeśli nie doszło do zapowietrzenia układu to nie musisz odpowietrzać , jedyne co mogło zaistnieć to wzburzenie płynu w układzie jak wpychałeś tłoczki .sztosik napisał(a):Ostatnie dwa pytania Czy tak mogę jezdzic przez kilka dni. chodzi mi o bezpieczenstwo? Musze odpowietrzac w kazdym kole czy tylko tam gdzie przepychalem tloczki ?
xedos1972
jeśli nie doszło do zapowietrzenia układu to nie musisz odpowietrzać , jedyne co mogło zaistnieć to wzburzenie płynu w układzie jak wpychałeś tłoczki .
Po czym poznac ze uklad nie jest zapowietrzony?
-
sztosik
jak naciśniesz drugi raz pedał hamulca i ci twardnieje to pierwszy objaw zapowietrzenia .
musisz trochę poczekać aż klocki się ułożą i zobaczysz jak hamują czy są efektywne takie jak były , ja 2 dni temu wymieniłem klocki u siebie bo boscha się skończyły i po tych dwóch dniach jeszcze układ tak nie pracuje jak pracował na starych klockach ale bosch robi miękie klocki to lepiej hamują teraz kupiłem twardsze i stąd ta różnica . płyn hamulcowy wymieniałeś u siebie ? z czasem traci swoje właściwość i podczas eksploatacji chłonie wodę z otoczenia przez wężyki gumowe jaki również zbiorniczek na płyn , większość z kierowców to lekceważy a to nie duży koszt litr płynu na przelanie całego układy świeżym płynem i samemu to można zrobić wężyk przezroczysty słoi i do dzieła .
musisz trochę poczekać aż klocki się ułożą i zobaczysz jak hamują czy są efektywne takie jak były , ja 2 dni temu wymieniłem klocki u siebie bo boscha się skończyły i po tych dwóch dniach jeszcze układ tak nie pracuje jak pracował na starych klockach ale bosch robi miękie klocki to lepiej hamują teraz kupiłem twardsze i stąd ta różnica . płyn hamulcowy wymieniałeś u siebie ? z czasem traci swoje właściwość i podczas eksploatacji chłonie wodę z otoczenia przez wężyki gumowe jaki również zbiorniczek na płyn , większość z kierowców to lekceważy a to nie duży koszt litr płynu na przelanie całego układy świeżym płynem i samemu to można zrobić wężyk przezroczysty słoi i do dzieła .
xedos1972
Oki rozumiem to co napislaes. Plyn hamulcowy OK. Tylko ze pedal sprzegla wciska sie lekko, a przed wymiana dziala ciezej! Czy to minie jak klocki sie dotra ?
-
sztosik
czy minie to nie wiem a może to tylko takie twoje odczucie , klocki nie mają nic do tego ,bardziej jak płyn wróci do normy bo tylko on mógł to spowodować bo obydwa obwody korzystają z tego samego płynu jaki zbiornika a tylko w dolnej części jest on przedzielony z tego co pamiętam . jak problem nie ustąpi według ciebie to odpowietrz samo sprzęgło i zobaczysz czy było zapowietrzone będą widoczne bąbelki wężyku jak nałożysz na odpowietrznik . ja bym się cieszył jakby mi sprzęgło pracowało lekko .
xedos1972
nie dotykaj bo zepsujesz, sprzęgło jest, pracuje prawidłowo to po co ruszać? Inaczej jak byś miał coś nie tak to wtedy wypadało by tam zajrzeć.
sprzeglo pracuje dobrze tylko ze za lekko. Teraz mam dylemat. Pojezdze jutro i obadam sytuacje
Dopisano 7 lis 2012, 17:21:
Pojezdzilem i sprzeglo wrocilo do normy
Dopisano 7 lis 2012, 17:21:
Pojezdzilem i sprzeglo wrocilo do normy

-
sztosik
Witam. Wymieniłem klocki bo na przeglądzie wyszło nie równomierne działanie hamulcy tylnych. Poprzednio zamontowałem klocki kashyiama,nigdy nie miałem problemu,teraz także postawiłem na tego producenta. Owszem,są dość twarde,czasem popiskują (kupiłem pastę głuszącą ATE, zobaczymy czy pomoże) , ale przednie wymieniałem 4 lata i 55000 km. temu,tył natomiast wytrzymał "ledwie" 30000 km.,starł się wewnętrzny klocek lewego zacisku,ale tak do blachy. Tarcze oczywiście wymieniłem. Skutek już znam (sam zacisk jak i tulejki chodzą leciutko), przyczyna: przy poprzedniej wymianie nie zainteresowałem zestawem montażowym co spowodowało że klocki po prostu stanęły w blaszkach prowadzących,wyciągnąłem je na siłę!!! Potraktujcie moje doświadczenie, szanowni forumowicze jako przestrogę,nie warto oszczędzać bo w sytuacji awaryjnej to co nas zatrzymuje – nas zawiedzie. Koszt zestawu montażowego do 1.8 – przód 47 plz. (rzekomo wszystkie wersje silnikowe) firmy DELPHI ,tył 22 plz. firmy TRW. Pozdrawiam.
-
rav 75
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość