Podczasz przegladu pod tytulem akcja zima
wyszlo ze mam duze opory toczeni tylniej osi wszyscy byli przekonia ze to szczeki trzymaja
podczas wolnych dni miedzy switami a nowym rokiem zdjoelm beben i okazalo sie ze to nie szczeki a lozysko cos trzyma
tzn tak mi sie zdaje, krecac piasta jak tylko sie ja pusci to staje no i jak na moje oko ciezko sie kreci.
ale co lepsze zadnych luzow na lozysku zadnej glosniej pracy nic
i daltego pisze tu co moze byc powodem
moze kotos sie orientuje i zna jakies srodki zaradcze zeby sie cos poprawilo
dodam ze nigdy nic nie robilem przy tych lozyskach od czasu jak mam mazde (3 lata)
a i podczas jazdy sprawdzalem nie jest goracy ani beben ani felga ani okolica piasty nie jest nawet ciepla
no i tak bylem nazniepokojony tym ze mi dos sporo pali jak na 323 bo ok 6-6.5
a w trasie wroclaw-berlin-wroclaw
predkosci min 120km/h max 180 wyszlo 7
i to wynik na zimowkach 185/65/14
a na letnich 205/45/17 ok 8 a w plynnej jezdzei w trasie do 120km.h to ok 7
Duze opory toczenia tylniej osi
Strona 1 z 1
- Od: 5 lip 2006, 01:24
- Posty: 77
- Skąd: Radom\Wroclaw
- Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.
Krzysiek_1123 napisał(a):wyszlo ze mam duze opory toczeni tylniej osi
Jak to zmierzyli?
Gdyby był duży luz – wtedy by wyły łożyska. Do wymiany razem z piastą. Tego nie da rady za mocno skręcic.
Porównaj z inną BJ
Opony (szerokie) też swoje robią
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):Krzysiek_1123 napisał:
wyszlo ze mam duze opory toczeni tylniej osi
Jak to zmierzyli?
jes taka maszyna po pomiaru sily hamowania
takie rolki sie kreca i hamujesz i ci pokazuje sile hamowania a wczesniej jakos wylicza opory toczenia nie wazne jka wazne ze faktyczeni tak jest sam sie przekonalem jak zdjolem beben
a powiedz mi ile tobie pali 323 tak srednio
- Od: 5 lip 2006, 01:24
- Posty: 77
- Skąd: Radom\Wroclaw
- Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.
Krzysiek_1123 napisał(a):ile tobie pali 323 tak srednio
Na oponach 185/65 R14 felga stalowa – spalanie średnie z przewagą trasy to 5l/100km.
Tryb spokojny jazdy – ale nie emerycki. Po prostu szybki, ale nie agresywny.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
no to widzisz
mi nie schodzi ostatnio ponizej 6
a kiedys tez do 5 schodzila
mi nie schodzi ostatnio ponizej 6
a kiedys tez do 5 schodzila
- Od: 5 lip 2006, 01:24
- Posty: 77
- Skąd: Radom\Wroclaw
- Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.
A te magiczne rolki wskazały na jakieś koło???
Bo żeby jedno łozysko się zacierało – to jeszcze zrozumiem, ale od razu obydwa???
PS
Odkręć zaciski, by mieć 100% pewności, ze to nie one...
Bo żeby jedno łozysko się zacierało – to jeszcze zrozumiem, ale od razu obydwa???
PS
Odkręć zaciski, by mieć 100% pewności, ze to nie one...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
no pokazalo ze tylniej osi
a ja po zdjeciu bebnw krecilem piasta i bylo ciezko niestety z z braku czasu tylko zdjolem lewy tyl i nie mialem mozliwosci porownac z prawym
ale bede musial niedlugo to zrobic
a ja po zdjeciu bebnw krecilem piasta i bylo ciezko niestety z z braku czasu tylko zdjolem lewy tyl i nie mialem mozliwosci porownac z prawym
ale bede musial niedlugo to zrobic
- Od: 5 lip 2006, 01:24
- Posty: 77
- Skąd: Radom\Wroclaw
- Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości