Witam.
Mam problem z ABS.
Podczas powolnej jazdy (poniżej 20 km/h) przy hamowani włącza sie ABS.Ale nie zawsze tak sie dzieje.
Co może być przyczyną.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
ABS załącza sie przy małej prędkości
Strona 1 z 1
Witam!
Na wstępie proponuję zapoznać się z regulaminem i poprawić temat, zanim zrobią to za Ciebie Mody
Też mam identycznie taki sam problem. ABS załącza mi się zazwyczaj wtedy, jak dojeżdżam do skrzyżowania. Zauważyłem, że dzieje się tak, jak wjadę na koleiny poprzeczne, które często występują na skrzyżowaniach przed światłami. Opony mam w b. dobrym stanie, jedyne co mam uszkodzone w zawieszeniu to łączki stabilizatora i sworznie. Nie wiem, czy to może być główną przyczyną pojawienia się tego problemu z ABS.
Na wstępie proponuję zapoznać się z regulaminem i poprawić temat, zanim zrobią to za Ciebie Mody
Też mam identycznie taki sam problem. ABS załącza mi się zazwyczaj wtedy, jak dojeżdżam do skrzyżowania. Zauważyłem, że dzieje się tak, jak wjadę na koleiny poprzeczne, które często występują na skrzyżowaniach przed światłami. Opony mam w b. dobrym stanie, jedyne co mam uszkodzone w zawieszeniu to łączki stabilizatora i sworznie. Nie wiem, czy to może być główną przyczyną pojawienia się tego problemu z ABS.
- Od: 19 lut 2007, 00:07
- Posty: 83
- Skąd: Swarzędz
- Auto: Mazda 1.3 323P 16V
Witam.
Proszę o poprawienie tematu zgodnie z obowiązującym regulaminem działu
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4302
Następnie proszę zapoznać się z :
http://forum.mazdaspeed.pl/search.php
pozdrawiam Krzysiek
Proszę o poprawienie tematu zgodnie z obowiązującym regulaminem działu

Następnie proszę zapoznać się z :

pozdrawiam Krzysiek
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
- Od: 18 lis 2003, 16:31
- Posty: 1097
- Skąd: Warszawa
- Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet
Często przed skrzyżowaniami albo w innych miejscach, gdzie samochody często hamują, na asfalcie robi się poprzeczna tarka. Koła wpadają w pionowe drgania i ABS po prostu głupieje (kiedy koło odrywa się od podłoża albo dociskane jest z mniejszą siłą łatwiej o zablokowanie jego ruchu obrotowego co czujniki odbierają jako poślizg).
Mnie się tak jeszcze nie zdarzyło ale jechałem kiedyś z gościem Toyotą Camry, spokojnie chciał zahamować przed skrzyżowaniem na 2-pasmówce a tu guzik! Przytomnie zjechał na pas zieleni pomiędzy jezdniami i w końcu zahamował na mokrej trawie
.
Sprawdź czy masz amortyzatory w porządku oraz inne elementy, które mogą wpływać na zjawisko, o którym napisałem.
PS.
Modom chodzi o to abyś w tytule podał model i typ samochodu, którego temat dotyczy.
Mnie się tak jeszcze nie zdarzyło ale jechałem kiedyś z gościem Toyotą Camry, spokojnie chciał zahamować przed skrzyżowaniem na 2-pasmówce a tu guzik! Przytomnie zjechał na pas zieleni pomiędzy jezdniami i w końcu zahamował na mokrej trawie

Sprawdź czy masz amortyzatory w porządku oraz inne elementy, które mogą wpływać na zjawisko, o którym napisałem.
PS.
Modom chodzi o to abyś w tytule podał model i typ samochodu, którego temat dotyczy.
Nierówności na drodze to częsty powód włączania się ABSu podczas hamowania, zwłaszcza gdy samochód ma sztywne zawieszenie.
U mnie jednak problem występował przy każdym hamowaniu, nawet najdelikatniejszym na równej drodze.
I co się okazało – czujnik ABS w jednym kole do wymiany... Po wymianie wszystko już jest OK.
Powodem mogą być też zbyt zużyte klocki hamulcowe. Jeżeli podczas jazdy świeci się lampka ABS to sprawdź w serwisie co komputer chce przez to powiedzieć.
U mnie jednak problem występował przy każdym hamowaniu, nawet najdelikatniejszym na równej drodze.
I co się okazało – czujnik ABS w jednym kole do wymiany... Po wymianie wszystko już jest OK.
Powodem mogą być też zbyt zużyte klocki hamulcowe. Jeżeli podczas jazdy świeci się lampka ABS to sprawdź w serwisie co komputer chce przez to powiedzieć.
- Od: 15 kwi 2007, 23:30
- Posty: 312
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97
Mam takie oto pytanie: dwa dni temu dałem samochód do mechanika zeby wymienił łożyska w kołach z przodu, auto odebrałem zapłaciłem 300zł wsiadam i patrze pali sie kontrolka abs-u, przychamowałem na lodzie i nie działał, wiec dawaj od razu z reklamacja. Dzisiaj odbieram auto i jest wszystko w porzadku ale mechanik mówi ze wymienił czujnik od abs bo był walniety. I chce kolejne 300zł za naprawe. Czy waszym zdaniem czujnik mógł sie popsuc przy wymianie łożysk? A i jeszce jedno albo mi sie zdaje ale teraz abs jest bardziej czuły niż poprzednio. Na razie odebrałem auto ale za czujnik nie płaciłem i nie wiem czy czasami to mechanik go popsuł? co sadzicie o tym?
Bez Mazdy nie ma jazdy:)
- Od: 18 cze 2007, 14:58
- Posty: 126
- Skąd: Elbląg/Lublin
- Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC
Mazda 323F BG
E36 320i ( no niestety )
Proponuje poczytać moje wypowiedzi w tym temacie:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40785
Rozwiałem tam wiele mitów na temat czujników ABS.
A jeśli chodzi o załącznie się ABS przy delikatnym hamowaniu to ja też to kiedyś przerabiałem. Uszkodzony jest nie tyle sam czujnik co zębatka na przegubie od czujnika. Najprawdopodobniej wyłamało się kilka ząbków. Można to bez problemu nadspawać.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40785
Rozwiałem tam wiele mitów na temat czujników ABS.
A jeśli chodzi o załącznie się ABS przy delikatnym hamowaniu to ja też to kiedyś przerabiałem. Uszkodzony jest nie tyle sam czujnik co zębatka na przegubie od czujnika. Najprawdopodobniej wyłamało się kilka ząbków. Można to bez problemu nadspawać.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Witam serdecznie. Dołączę się do tematu aby nie tworzyć kolejnego tematu. U mnie także ABS załącza się przy lekkim hamowaniu. Słychać wtedy charakterystyczne "buczenie". Niestety test ABS nie pokazuje żadnych błędów. Kontrolka ABS po włączeniu zapłonu normalnie chwile świeci i zaraz gaśnie. Na zapłonie pali się TCS Off, ale po odpaleniu silnika zaraz znika. Drugim sposobem niestety nie mogę się posłużyć bo nie mam piny FBS
Samochód: Mazda 323F 1.5 BJ 2000r.
Samochód: Mazda 323F 1.5 BJ 2000r.
- Od: 14 kwi 2015, 11:23
- Posty: 3
- Auto: Mazda 323F, 2001 r. 1.5 BJ
Podpiąłem auto pod komputer za pomocą OBD2.
Odczytane błędy ABS wskazywały koło LT.
Po analizie czujników ABS w czasie jazdy zauważyłem, że jeden czujnik nie odczytuje prędkości poniżej 6km/h i był to czujnik w kole LT.
Otworzyłem bęben. Wyczyściłem czujnik oraz pierścień ABS.
Ponieważ odległość była znaczna (brud i kawałki rdzy wygięły końcówkę czujnika) młotkiem delikatnie dobiłem czujnik do pierścienia ABS aby był blisko ale nie obcierał. Znalazłem gdzeiś info, że odległość powinna mieścić się między 0,4mm a 1,0 mm.
Jak sprawdzić czujniki ABS w aucie?
Zapraszam do mojego filmiku.
https://www.youtube.com/watch?v=0Jd0vP9Aia0
Odczytane błędy ABS wskazywały koło LT.
Po analizie czujników ABS w czasie jazdy zauważyłem, że jeden czujnik nie odczytuje prędkości poniżej 6km/h i był to czujnik w kole LT.
Otworzyłem bęben. Wyczyściłem czujnik oraz pierścień ABS.
Ponieważ odległość była znaczna (brud i kawałki rdzy wygięły końcówkę czujnika) młotkiem delikatnie dobiłem czujnik do pierścienia ABS aby był blisko ale nie obcierał. Znalazłem gdzeiś info, że odległość powinna mieścić się między 0,4mm a 1,0 mm.
Jak sprawdzić czujniki ABS w aucie?
Zapraszam do mojego filmiku.
https://www.youtube.com/watch?v=0Jd0vP9Aia0
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości