Świecąca kontrolka ABS'u i hamulca ręcznego
1, 2
Witam, mam problem ze swoją Mazdą, kiedyś momentami zapalała się kontrolka ABS'u i hamulca ręcznego. Od jakiegoś czasu świeci cały czas. Z tego co czytałem to jest to problem z którymś z tylnych czujników. Czy może to być problem z kostką za tylnymi fotelami, czy raczej w grę wchodzi mostkowanie i odczyt błędów? Ostatecznością będzie wymiana czujnika przy którymś z tylnych kół.
Pozdrawiam, Filip.
Pozdrawiam, Filip.
- Od: 6 lis 2017, 19:44
- Posty: 87 (0/5)
- Skąd: Opolskie, Brzeg
- Auto: Mazda 323F BJ RF '00 DiTD Glacial Silver
Hyundai i30 Kombi '13r. 1.6 CRDi 128KM.
Obstawiam czujnik. Można szybko sprawdzić. Dostań się do wtyczki za tylnymi siedzeniami i sprawdź rezystancję. Jeśli czujnik padł to kupisz go <50 zł i sam wymienisz, to nie filozofia.
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Dzięki, zobaczę.
- Od: 6 lis 2017, 19:44
- Posty: 87 (0/5)
- Skąd: Opolskie, Brzeg
- Auto: Mazda 323F BJ RF '00 DiTD Glacial Silver
Hyundai i30 Kombi '13r. 1.6 CRDi 128KM.
może to tylko kostka nie łaczy bo ja mam jeden czujnik zepsuty i swieci tylko żółta kontrolka abs a zapala sie dodatkowo kontrolka czerwona hamulca recznego gdy go rozłącze
Witam, dzisiaj sprawdziłem rezystancję. Tylny czujnik od strony kierowcy wykazywał 1,30 natomiast od tył pasażera nie pokazywał nic. Wygląda mi to na ewidentnie uszkodzony czujnik.
- Od: 6 lis 2017, 19:44
- Posty: 87 (0/5)
- Skąd: Opolskie, Brzeg
- Auto: Mazda 323F BJ RF '00 DiTD Glacial Silver
Hyundai i30 Kombi '13r. 1.6 CRDi 128KM.
Czujnik prawy tył wymieniony, śruba chyba standardowo się urwała, ale rozwiercenie załatwiło sprawę. Nowy czujnik wszedł ciasno, z tego co wiem tak powinno być. Po odpaleniu kontrolki ABSu i ręcznego zgasły, nic się już nie świeci. Czujnik był firmy ABE, zamiennik. Stwierdziłem, że ile będzie działał tyle będzie i tyle.
- Od: 6 lis 2017, 19:44
- Posty: 87 (0/5)
- Skąd: Opolskie, Brzeg
- Auto: Mazda 323F BJ RF '00 DiTD Glacial Silver
Hyundai i30 Kombi '13r. 1.6 CRDi 128KM.
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Czujnik z tyłu jest w bębnie, przykręcony 1 śrubą i wygląda on tak jak tu na zdjęciu. https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3119311334160-AS5007-O9913-czujnik-abs.html. Natomiast kostka znajduję się za elementem tapicerki koło foteli z tyłu. Wystarczy odkręcić ten boczek, trzyma się na 1 śrubie u dołu, następnie zdjąć plastik u góry. Pod tym elementem znajduje się kostka. Polecam sprawdzić sobie oporności jednej i drugiej strony tylnej i na tej podstawie wymienić uszkodzony. Jeżeli z tyłu oporności będą w porządku to możliwe, że uszkodzony jest któryś z przednich czujników.
- Od: 6 lis 2017, 19:44
- Posty: 87 (0/5)
- Skąd: Opolskie, Brzeg
- Auto: Mazda 323F BJ RF '00 DiTD Glacial Silver
Hyundai i30 Kombi '13r. 1.6 CRDi 128KM.
Robimy zworkę w gnieździe diagnostycznym pod maską między pinami TBS i GND. Włączamy zapłon i czekamy aż kontrolka ABS zacznie mrugać sekwencje błędów, a nie paprać się ze ściąganiem boczków. Szkoda czasu.
Kody błędów.
(dłuższe mrugnięcia to dziesiątki, krótsze to jednostki)
11 – czujnik obrotów koła PP
12 – czujnik obrotów koła LP
13 – czujnik obrotów koła PT
14 – czujnik obrotów koła LT
15 – czujnik obrotów koła
22 – elektryka rozdzielacza / elektrozawór PP
24 – elektrozawór LP
26 – elektrozawór PT
27 – elektrozawór LT
29 – obwód PP-LT
30 – obwód LP-PT
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
53 – przekaźnik silnika pompy / silnik
61 – jednostka sterująca
63 – zasilanie
Kody błędów.
(dłuższe mrugnięcia to dziesiątki, krótsze to jednostki)
11 – czujnik obrotów koła PP
12 – czujnik obrotów koła LP
13 – czujnik obrotów koła PT
14 – czujnik obrotów koła LT
15 – czujnik obrotów koła
22 – elektryka rozdzielacza / elektrozawór PP
24 – elektrozawór LP
26 – elektrozawór PT
27 – elektrozawór LT
29 – obwód PP-LT
30 – obwód LP-PT
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
53 – przekaźnik silnika pompy / silnik
61 – jednostka sterująca
63 – zasilanie
Dziś spadł śnieg i jakie było moje zdziwienie gdy nie zadziałał ABS, mam auto od marca szczerze byłem przekonany, że mam ten układ... Jak moge tak na szybko sprawdzić czy auto jest w to wyposażone?
Przy uruchomianiu silnika na świci się u mnie żadna kontrolka związana z ABS- tylko hamulec ręczny, który razem z innymi gasnie po uruchomieniu silnika...
Przy uruchomianiu silnika na świci się u mnie żadna kontrolka związana z ABS- tylko hamulec ręczny, który razem z innymi gasnie po uruchomieniu silnika...
- Od: 8 mar 2018, 19:01
- Posty: 7
- Auto: 323 F BJ 2.0 Ditd 2001
Na czaszy przegubu powinny być koronki abs a nad nimi czujniki. Ponadto pod maska powinna być widoczna pompa abs.
Może nie masz żarówki po prostu albo masz przepaloną. Jeśli instalacja jest to nie ma opcji by nie było kontrolki.
Wpisz 'manual mazda 323 bj' a znajdziesz. Tak kontrolka jest żółta.
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Jak zrobić tą zworkę? Zwykła dioda na przewodach? Żadnego zwarcia nie zrobię?
Andrzej414 napisał(a):Robimy zworkę w gnieździe
diagnostycznym pod maską między pinami TBS i GND. Włączamy zapłon i czekamy aż kontrolka ABS zacznie mrugać sekwencje błędów, a nie paprać się ze ściąganiem boczków. Szkoda czasu.
Kody błędów.
(dłuższe mrugnięcia to dziesiątki, krótsze to jednostki)
11 – czujnik obrotów koła PP
12 – czujnik obrotów koła LP
13 – czujnik obrotów koła PT
14 – czujnik obrotów koła LT
15 – czujnik obrotów koła
22 – elektryka rozdzielacza / elektrozawór PP
24 – elektrozawór LP
26 – elektrozawór PT
27 – elektrozawór LT
29 – obwód PP-LT
30 – obwód LP-PT
51 – przekaźnik trybu awaryjnego (fail-safe)
53 – przekaźnik silnika pompy / silnik
61 – jednostka sterująca
63 – zasilanie
- Od: 13 lut 2014, 12:18
- Posty: 42
- Auto: Mazda 323F 2003 1.6 benzyna 98KM
Zwykłym kawałkiem drutu. Żadnych diod.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości