Witam serdecznie !
Ostatnimi czasy zaplanowałem zmianę zawieszenia i hamulców w swojej Madzi i proszę lepiej doświadczonych kolegów o pewną radę.
Przejeżdżam samochodem codziennie ok 100km. i postanowiłem sprawić sobie nieco więcej frajdy z jazdy i poszukać czegoś bardziej wyrafinowanego pod zakręty – tj. twardość, stabilność i szybkość hamowania, jednakże nie chcę robić z auta deski na tor wyścigowy.
Hamulce:
Generalnie szukam czegoś co będzie działać szybciej i lepiej aniżeli seryjne. Początkowo myślałem o Wentylowanych tarczach FERODO oraz klockach EBC – Green Stuff. Czy ktoś z was miał do czynienia wcześniej z tymi podzespołami lub ma coś innego tańszego/lepszego do polecenia ?
Zawieszenie:
Chodzi tylko i wyłącznie o stabilność w zakrętach. Tutaj pojawia się największy problem – najpopularniejsze firmy (Kyb AGX, Eibach, Bilstein) nie dostarczają komponentów pod ten samochód.
Generalnie jednym z lepszych rozwiązań było by zakupić KYB – Excel G + sprężyny Volgtland -30mm lub APEX – 40mm. Kolejne pytanie: czy ktoś zna ciekawsze/tańsze zestawienie ?
P.S. Czy jest sens kupować sprężyny "sportowe" -30/-40mm pod seryjne amortyzatory ?
Z góry bardzo dziękuję za wszelkie zainteresowanie tematem.
323F BJ / FS – Jakie hamulce i zawieszenie ?
Strona 1 z 1
W moim poprzednim bolidzie (almera 05), mialem zestaw EBC Ultimate (seria ale lepszy material) oraz EBC Greenstuff (klocki do aut do 2ooKM).
Jest znaczna roznica pomiedzy seria z fabryki a tym zestawem, choc niby to seria ale wykonana z lepszego materialu. Hamulce dzialaly bez zarzutu i lapaly naprawde szybko – oczywiscie, zaraz po zalozeniu trzeba te kloci dojezdzic (czytaj, delikatne jazda, aby zaczely sie rownomiernie scierac).
Mialem kiedys zdarzenie (juz z nowym zestawem) na dyzum rondziu – podczas zmiany pasa ruchu i dojezdzawszy do ronda, pewien klient, nie dosc, ze wcisnac sie przede mnie to jeszcze zachamowal niespodziewanie. moja reakcja byla natychmiastowa i rownie taka odpowiedz dostalem od nowego zestawu. Moja pani malo co nie poleciala na szybe. Dodam, ze oprocz tego mialem nowe kapcie (vredestein hi-track).
Obecnie zamierzam kupic podobny zestaw do mojej maggie...
Ten sam set...
Niech no tylko przyjdzie dzien wyplaty...
Co do zawiasow: mialem jedynie KYB excel-g i juz bylo twardo, wiec zrezygnowalem z obnizenia samochodu o kolejne 30mm. To wiaze sie ze zmiana geometrii wahacza czy cos tam. Nie chcialem sie w to juz bawic, zwlaszcza, ze brakowalo czasu oraz zwatpienie, czy warto inwestowac w auto kolejnych stowek...
Jest znaczna roznica pomiedzy seria z fabryki a tym zestawem, choc niby to seria ale wykonana z lepszego materialu. Hamulce dzialaly bez zarzutu i lapaly naprawde szybko – oczywiscie, zaraz po zalozeniu trzeba te kloci dojezdzic (czytaj, delikatne jazda, aby zaczely sie rownomiernie scierac).
Mialem kiedys zdarzenie (juz z nowym zestawem) na dyzum rondziu – podczas zmiany pasa ruchu i dojezdzawszy do ronda, pewien klient, nie dosc, ze wcisnac sie przede mnie to jeszcze zachamowal niespodziewanie. moja reakcja byla natychmiastowa i rownie taka odpowiedz dostalem od nowego zestawu. Moja pani malo co nie poleciala na szybe. Dodam, ze oprocz tego mialem nowe kapcie (vredestein hi-track).
Obecnie zamierzam kupic podobny zestaw do mojej maggie...
Ten sam set...
Niech no tylko przyjdzie dzien wyplaty...
Co do zawiasow: mialem jedynie KYB excel-g i juz bylo twardo, wiec zrezygnowalem z obnizenia samochodu o kolejne 30mm. To wiaze sie ze zmiana geometrii wahacza czy cos tam. Nie chcialem sie w to juz bawic, zwlaszcza, ze brakowalo czasu oraz zwatpienie, czy warto inwestowac w auto kolejnych stowek...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości