problem z abs w 323f bj
Witam. w mojej maździe palą się kontrolki abs+tcs+tcs of+ręczny. byłem tydzień temu na diagnostyce. wykazało jedyny błąd : uszkodzony czujnik abs tylnego prawego koła. kupiłem nowy czujnik, założyłem i du.. dalej mam nad esce choinkę. pojechałem więc do tego gościa diagnosty co byłem wcześniej. po podłączeniu komputera wykazało brak jakichkolwiek usterek. nawet próbowaliśmy diagnozy podczas jazdy. wszystko niby jest w porządku , czujniki ze wszystkich kół odczytują poprawnie. gość rozłożył ręce, a ja dalej jeżdżę z choinką. czy ktoś z Was, szanownych posiadaczy mazdy 323f miał kiedyś taki problem. bardzo proszę o ewentualną pomoc.
- Od: 17 maja 2011, 13:36
- Posty: 5
- Skąd: Łowicz
- Auto: 323F BJ 1.6 16V z 2001r.
no i wszystko jasne ! gość od diagnozy komp. dał d....Po wnikliwym przeczytaniu tematów na tym forum o podobnych usterkach postanowiłem sam rozwiązać problem. wpiąłem się zworką (spinaczem do papieru) tam gdzie trzeba, wsiadam do auta , przekręcam kluczyk, mig,mig,mig a tu wyszła mi liczba 14. więc jest to czujnik tylnego lewego koła a nie prawego jak powiedział mi gość, nieuk z jakimś złym programem w komp. do diagnozy. pomyłka słuchowa wykluczona, ponieważ oprócz mnie były jeszcze 2 osoby które słyszały ''czujnik tylnego , prawego koła'' . zainkasował ode mnie 50zł. za czujnik z przesyłką zapłaciłem 100zł. to były niepotrzebne koszty. dodam że zbadałem miernikiem wyjęty z piasty czujnik, miał 1,36 kohm. czyli był jeszcze dobry
! teraz zamówiłem prawidłowy czujnik, który sam sobie wymienię tak jak zrobiłem to z prawą stroną. wykasuję błędy i powinno być git. mam pretensją tylko do siebie, że zamiast najpierw poczytać posty na tym forum o podobnych usterkach ,to udałem się od razu do pseudo fachowca.

- Od: 17 maja 2011, 13:36
- Posty: 5
- Skąd: Łowicz
- Auto: 323F BJ 1.6 16V z 2001r.
Panowie podepnę się pod temat. Jako że ABS mi nie działa od dłuższego czasu a błędy pokazują na 3 uszkodzone czujniki. Da się jakoś zmostkować je wsadzająć właśnie opornik 1.2-1,3 kOhm zamiast czujnika?
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Ok a może mi ktoś powiedzieć gdzie znajdują się wtyczki od czujników ABS.
Dopisano 7 wrz 2013, 14:31:
Znalazłem. Po odczytaniu błędów: 12, 14, 43, 44, 53, 54, 63. Nie wiem co sądzić. Przemierzyłem czujniki na wtyczce no i prawy z tyłu ma zwarcie tzn oporność na nim wynosi 0.12kOhm. Reszta w normie 1.3kOhm. Mierzyłem na wtyku do ABS i na pojedynczych czujnikach zaraz przy ich wtyczkach.
Zastanawia mnie błąd 63 (niskie napięcie zasilania).
Pytanie kolejne czy pompa jest w jednym kawałku? Da się jakoś odkręcić moduł elektroniczny od części z zaworami. Od dołu wyczułem dwie śrubki na klucz 10 chyba. Pytanie stanie się coś jak je odkręce?
Dopisano 7 wrz 2013, 14:31:
Znalazłem. Po odczytaniu błędów: 12, 14, 43, 44, 53, 54, 63. Nie wiem co sądzić. Przemierzyłem czujniki na wtyczce no i prawy z tyłu ma zwarcie tzn oporność na nim wynosi 0.12kOhm. Reszta w normie 1.3kOhm. Mierzyłem na wtyku do ABS i na pojedynczych czujnikach zaraz przy ich wtyczkach.
Zastanawia mnie błąd 63 (niskie napięcie zasilania).
Pytanie kolejne czy pompa jest w jednym kawałku? Da się jakoś odkręcić moduł elektroniczny od części z zaworami. Od dołu wyczułem dwie śrubki na klucz 10 chyba. Pytanie stanie się coś jak je odkręce?
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
witam jeśli masz taką pompę jak z allegro
http://allegro.pl/mazda-323-bj-premacy- ... 67046.html
to moduł jest odkręcany i wygląda tak :
pompa :

to moduł jest odkręcany i wygląda tak :
pompa :
xedos1972
Nie porobiłem zdjęć ale wszystko wskazuje że taka. Potrzebuje kanał pewnie żeby ją odkręcić? Moduł pewnie da się jakoś rozebrać w zasadzie to jakoś musieli to złożyć. W tygodniu zabieram się za robotę. Zamówię jeszcze czujnik.
A jedna sprawa, dorwałem pinout tego gniazda (autodata). Ale w zasadzie to nie zgadza się nic ze stanem faktycznym. Ale chyba wszystko ok z podłączeniem skoro w skrajnych przypadkach wszystko było ok.
A jedna sprawa, dorwałem pinout tego gniazda (autodata). Ale w zasadzie to nie zgadza się nic ze stanem faktycznym. Ale chyba wszystko ok z podłączeniem skoro w skrajnych przypadkach wszystko było ok.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
A(+)B(–)--Sygnał z czujnika prędkości prawego tylnego koła
C(+)F(–)--Sygnał z czujnika prędkości lewego tylnego koła
D(–)G(+)--Sygnał z czujnika prędkości prawego przedniego koła
E(–)I(+)--Sygnał z czujnika prędkości lewego przedniego koła
AA/AD---masa
AB--akumulator(zawór elektromagnetyczny)
AC--akumulator(silnik pompy)
T--autodiagnostyka (pin "FBS" złącze diagnostyczne)
V--autodiagnostyka (pin "TBS" złącze diagnostyczne)
Q*– Kierunek ruchu/(Model 4WD)
W--stan diody LED System ABS
Y--Stan przełącznika światła hamowania
U*--Złącze "DLC"//(używany tylko przy montażu pojazdu w fabryce)
X*--Stan baterii/(Model 4WD)
Z*--Stan baterii/(Model 2WD)
L--
M--
O--
P--
R--
S--
C(+)F(–)--Sygnał z czujnika prędkości lewego tylnego koła
D(–)G(+)--Sygnał z czujnika prędkości prawego przedniego koła
E(–)I(+)--Sygnał z czujnika prędkości lewego przedniego koła
AA/AD---masa
AB--akumulator(zawór elektromagnetyczny)
AC--akumulator(silnik pompy)
T--autodiagnostyka (pin "FBS" złącze diagnostyczne)
V--autodiagnostyka (pin "TBS" złącze diagnostyczne)
Q*– Kierunek ruchu/(Model 4WD)
W--stan diody LED System ABS
Y--Stan przełącznika światła hamowania
U*--Złącze "DLC"//(używany tylko przy montażu pojazdu w fabryce)
X*--Stan baterii/(Model 4WD)
Z*--Stan baterii/(Model 2WD)
L--
M--
O--
P--
R--
S--
xedos1972
Taka właśnie rozpiskę dorwałem. Ale u mnie wygląda to tak:
AD lewy tył
GE prawy tył
BC lewy przód
IF prawy przód
Mierząc tak jak piszesz i jak miałem w instrukcji nie miałem żadnych przejść oporności itp.
Nie wiem co jest grane, ale działa czasem tak jak napisałem wcześniej.
AD lewy tył
GE prawy tył
BC lewy przód
IF prawy przód
Mierząc tak jak piszesz i jak miałem w instrukcji nie miałem żadnych przejść oporności itp.
Nie wiem co jest grane, ale działa czasem tak jak napisałem wcześniej.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Dziś wymontowałem elektronikę. Pompa została nie ruszona na szczęście się udało. Śruby szły dość ciężko. Jeśli ktoś będzie się za to zabierał to tylko dobra grzechotka i uważać żeby klucz nie objechał. Nawiasem mówiąc 10. Elektronikę już rozebrałem przelutowałem to co się dało, czyli złączę główne no i przekaźniki bo są dwa. Porobiłem zdjęcia, jak tylko się uda i coś to pomoże to wstawię i spróbuje zrobić fotorelacje. Teraz się suszy, bo uszczelniałem silikonem. Jutro będę zakładał, trzymajcie kciuki aby się powiodło.
Dopisano 13 wrz 2013, 10:04:
Więc uznaje że naprawione. Błędy się wykasowały został tylko ten 43 bo tam czujnik jest uszkodzony. Nie ma żadnej oporności. Biorę się za pisanie poradnika.
Dopisano 13 wrz 2013, 10:04:
Więc uznaje że naprawione. Błędy się wykasowały został tylko ten 43 bo tam czujnik jest uszkodzony. Nie ma żadnej oporności. Biorę się za pisanie poradnika.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Po wymianie czujnika wywala mi blad 54. Kasowanie daje efekt na chwile. Bo jak przejade kawalek to znow sie pojawia. Jeszcze wyczyscze zebatke od czujnika i sprawdze odleglosc. Ale macie moze jakies inne pomysly?
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Widzę że problem nie jest rozwiązany błąd 54 dotyczy silnika pompy lub jego przekaźnika
Błąd 54-Silnik elektryczny pompy systemu ABS zablokował się w sytuacji "ON" ,
w czas rozpoczęcia ruchu samochodu albo pracy ABS-u
przyczyny-3
-otwarcie lub zwarcie w silniku pompy systemu ABS
-Nie ma kontaktu na zaciskach "AB" oraz "AD" sterownika ABS
-Otwarcie lub zwarcie w przekaźniku systemu pompy ABS
do sprawdzenia -Przekaźnik silnika pompy ABS,Silnik pompy systemu ABS, okablowanie
Błąd 54-Silnik elektryczny pompy systemu ABS zablokował się w sytuacji "ON" ,
w czas rozpoczęcia ruchu samochodu albo pracy ABS-u
przyczyny-3
-otwarcie lub zwarcie w silniku pompy systemu ABS
-Nie ma kontaktu na zaciskach "AB" oraz "AD" sterownika ABS
-Otwarcie lub zwarcie w przekaźniku systemu pompy ABS
do sprawdzenia -Przekaźnik silnika pompy ABS,Silnik pompy systemu ABS, okablowanie
xedos1972
Czyli podsumowując zostają mi do sprawdzenia tym razem przekaźniki w pompie. Jeśli pompa ma zasilanie w postaci tego podwójnego wtyku na środku elektroniki jest jest to większy przekaźnik. W zasadzie nie przyszło mi do głowy aby go sprawdzać. W każdym razie podczas poprawiania miejsc lutowania też poprawiałem miejsca lutowania przekaźników (są dwie sztuki, mniejszy i większy z którym jest chyba problem). Przemierze wtyk czy ma prawidłowe napięcia. Jeśli będą, to znów rozbieram pompę. Przemierze przekaźnik wtedy.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Dziś sprawdziłem też bezpiecznik od ABS. Jest dobry. Skasowałem błędy.Przejechałem się kawałek i gdy przyhamowałem sutrze parę razy aby sprawdzić czy działa, i działał. Ale jak już zawróciłem zapaliła się lampka ABS. Zgasiłem, zapaliłem lampka znikła, wróciłem do garażu, lampka się nie paliła. Czyli wszystko ok. Jak odczytałem błędy to był znów ten 54. Skasowałem znowu. Zobaczymy co będzie dalej. Bezpiecznik podmieniłem z tym od zapłonu bo są tej samej wartości, podgiołem troche styki w samym bezpieczniku profilaktycznie. Czas pokaże, bo nie chce mi się jej wyjmować.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Więc dziś wymontowałem moduł abs, elektronikę. Podłączyłem i mierzylem czy na wyjsciu na pompe pojawi sie napięcie. No i się pojawia. Czyli niby wszystko ok ale blad jest nadal. Wpiąłem amperomierz zamiast bezpiecznika od ABS. W chwili pojawienia się błedu prąd skacze do ponad 10A. Jakby pompa była uwalona. Tylko to jest o tyle dziwne ze napiecie na jej stykach pojawia sie w chwili przekrecenia kluczyka. A prad zaczyna dopiero plynac jakiś jak samochód ruszy.
Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalk 4
Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalk 4
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
wrzuć zdjęcia jak wygląda płyta, może zimne luty dalej są, gdzieś na sterowaniu, a nie tylko na złączach, gorzej jak popękały ścieżki albo poleciały przelotki.
Wyglad plyty jest na forum bo poradnik zdazylem juz napisac bo wtedy zostal mi do wymiany czujnik. Najlepsze jest to ze jakis czas wszystko dzialalo.
Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalk 4
Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalk 4
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Jeszcze zastanawiam sie czy niepodlaczyc samej pompy pod akumulator i sprawdze czy jest sprawna.
Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalk 4
Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalk 4
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości