Syczenie pompy wspomagania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez maciekoch » 15 gru 2011, 22:32

Witam
Posiadam Mazde 323F 2001 1,6 benzyna….
I mam następujący problem, przy wyuczonym biegu ja i w ustawieniu na 1 przy obrotach rzędu 1500 pompa wspomagania zaczyna dziwnie i dosyć głośno syczeć. Przy zwiększonych obrotach ten dźwięk ustępuje. Panowie co to może być?
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2011, 16:04
Posty: 38

Postprzez czah666 » 15 gru 2011, 22:50

Wydaje mi się ze to norma... u mnie tez sobie syczy...
Proponuje pogłośnić radio ;)
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 23:09
Posty: 159 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda CX-30 2022
Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Postprzez maciekoch » 15 gru 2011, 23:25

Ale syczy w przyopadku kiedy ruszasz kierownica?
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2011, 16:04
Posty: 38

Postprzez decadent » 16 gru 2011, 12:57

Potwierdzam, że to norma
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez YgooR » 16 gru 2011, 13:12

Ciekawe czy ta "norma" oznacza zużytą pompę wspomagania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez decadent » 16 gru 2011, 15:21

Ten syk jest słyszalny jak jest kompletna cisza, nie przeszkadza – u mnie był zawsze, a ze wspomaganiem jeszcze nie miałem żadnych problemów (tj. od dwóch lat) – myślę, że przez ten czas już by padła, gdyby to oznaczało, że zaczyna niedomagać.

Ja ten syk słyszę w kabinie tylko... wcale nie wiem czy to z pompy, ale na pewno przy kręceniu kiera
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez ewemarkam » 17 gru 2011, 10:57

Syczenie występuje przy maksymalnym skręceniu kół czy podczas ruchów kierownicą. Jeśli przy maksymalnym to jest to normalne gdyż wtedy pompa podaje maksymalne ciśnienie. Natomiast Jeśli podczas kręcenia to dźwięki wydaje na 95% przekładnia kierownicza a konkretnie zawory hydrauliczne sterujące siłownikiem wspomagania. Jak wiemy z fizyki każde ciało ma swoją częstotliwość rezonansową widocznie akurat przy 1500 obr występuje takie ciśnienie które wzbudza tą częstotliwość w zaworach przy przekładni kierowniczej. Zobacz czy nie ubywa Ci płynu, jeśli nie to jeździj. Wielu ludzi szuka dziury w całym. Mazdy się nie psują to nie samochody na literę "F" , gdzie non stop coś się grzebało widać ludziom tego brakuje... :D
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez kubanczyk2222 » 20 sie 2012, 22:54

a ja mam podobny problem tzn na zimnym silniku nic nie syczy gdy go troche rozkrece i silnik złapie temeprature zaczyna przy skręcaniu syczec. wspomaganie chodzi normalnie
Początkujący
 
Od: 20 sie 2012, 20:30
Posty: 14
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323 f 2002r 2,0 ditd b'j

Postprzez ewemarkam » 20 sie 2012, 23:30

Normalny objaw. Po prostu pompa wtedy pracuje na ciśnieniu. Jak nie kręcisz kierownicą to pompa pracuje bez obciążenia i w układzie jest może parę barów ciśnienia. Natomiast jak tylko ruszysz kierownicą to wtedy ciśnienie wzrasta (nawet do 60 barów w niektórych samochodach) i dlatego pompa syczy. Jak zacznie wyć wtedy trzeba pomyśleć o jej regeneracji.

Dopisano 20 sie 2012, 23:30:

Normalny objaw. Po prostu pompa wtedy pracuje na ciśnieniu. Jak nie kręcisz kierownicą to pompa pracuje bez obciążenia i w układzie jest może parę barów ciśnienia. Natomiast jak tylko ruszysz kierownicą to wtedy ciśnienie wzrasta (nawet do 60 barów w niektórych samochodach) i dlatego pompa syczy. Jak zacznie wyć wtedy trzeba pomyśleć o jej regeneracji.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Mixer88 » 17 kwi 2013, 19:22

Witam
Odświeżę temat a więc u mnie w madzi jak skęcę do końca kierownicą to słychać takie piszczenie czy to normalne ? a i po pompie wspomagania cieknie płyn no i tak mi się wydaje że troszkę ciężej chodzi mi kierownica... więc co tu wypadało by zrobić ? doradźcie Panowie ? :)
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2011, 00:29
Posty: 21
Skąd: Brody
Auto: Mazda 323S 2.0 DiTD 66 KW 90 KM 1999/2000r.

Postprzez iwon44 » 17 kwi 2013, 19:40

Jeżeli cieknie płyn spod koła w pompie to jest do wymiany uszczelniacz. Nie ma co z tym zwlekać bo jeżeli pompa popracuje na sucho to szlak ją trafi moment.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323