Witam
Posiadam Mazde 323F 2001 1,6 benzyna….
I mam następujący problem, przy wyuczonym biegu ja i w ustawieniu na 1 przy obrotach rzędu 1500 pompa wspomagania zaczyna dziwnie i dosyć głośno syczeć. Przy zwiększonych obrotach ten dźwięk ustępuje. Panowie co to może być?
Syczenie pompy wspomagania
Strona 1 z 1
Wydaje mi się ze to norma... u mnie tez sobie syczy...
Proponuje pogłośnić radio
Proponuje pogłośnić radio
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Ciekawe czy ta "norma" oznacza zużytą pompę wspomagania?
Ten syk jest słyszalny jak jest kompletna cisza, nie przeszkadza – u mnie był zawsze, a ze wspomaganiem jeszcze nie miałem żadnych problemów (tj. od dwóch lat) – myślę, że przez ten czas już by padła, gdyby to oznaczało, że zaczyna niedomagać.
Ja ten syk słyszę w kabinie tylko... wcale nie wiem czy to z pompy, ale na pewno przy kręceniu kiera
Ja ten syk słyszę w kabinie tylko... wcale nie wiem czy to z pompy, ale na pewno przy kręceniu kiera
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Syczenie występuje przy maksymalnym skręceniu kół czy podczas ruchów kierownicą. Jeśli przy maksymalnym to jest to normalne gdyż wtedy pompa podaje maksymalne ciśnienie. Natomiast Jeśli podczas kręcenia to dźwięki wydaje na 95% przekładnia kierownicza a konkretnie zawory hydrauliczne sterujące siłownikiem wspomagania. Jak wiemy z fizyki każde ciało ma swoją częstotliwość rezonansową widocznie akurat przy 1500 obr występuje takie ciśnienie które wzbudza tą częstotliwość w zaworach przy przekładni kierowniczej. Zobacz czy nie ubywa Ci płynu, jeśli nie to jeździj. Wielu ludzi szuka dziury w całym. Mazdy się nie psują to nie samochody na literę "F" , gdzie non stop coś się grzebało widać ludziom tego brakuje... 
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
a ja mam podobny problem tzn na zimnym silniku nic nie syczy gdy go troche rozkrece i silnik złapie temeprature zaczyna przy skręcaniu syczec. wspomaganie chodzi normalnie
- Od: 20 sie 2012, 20:30
- Posty: 14
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323 f 2002r 2,0 ditd b'j
Normalny objaw. Po prostu pompa wtedy pracuje na ciśnieniu. Jak nie kręcisz kierownicą to pompa pracuje bez obciążenia i w układzie jest może parę barów ciśnienia. Natomiast jak tylko ruszysz kierownicą to wtedy ciśnienie wzrasta (nawet do 60 barów w niektórych samochodach) i dlatego pompa syczy. Jak zacznie wyć wtedy trzeba pomyśleć o jej regeneracji.
Dopisano 20 sie 2012, 23:30:
Normalny objaw. Po prostu pompa wtedy pracuje na ciśnieniu. Jak nie kręcisz kierownicą to pompa pracuje bez obciążenia i w układzie jest może parę barów ciśnienia. Natomiast jak tylko ruszysz kierownicą to wtedy ciśnienie wzrasta (nawet do 60 barów w niektórych samochodach) i dlatego pompa syczy. Jak zacznie wyć wtedy trzeba pomyśleć o jej regeneracji.
Dopisano 20 sie 2012, 23:30:
Normalny objaw. Po prostu pompa wtedy pracuje na ciśnieniu. Jak nie kręcisz kierownicą to pompa pracuje bez obciążenia i w układzie jest może parę barów ciśnienia. Natomiast jak tylko ruszysz kierownicą to wtedy ciśnienie wzrasta (nawet do 60 barów w niektórych samochodach) i dlatego pompa syczy. Jak zacznie wyć wtedy trzeba pomyśleć o jej regeneracji.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Witam
Odświeżę temat a więc u mnie w madzi jak skęcę do końca kierownicą to słychać takie piszczenie czy to normalne ? a i po pompie wspomagania cieknie płyn no i tak mi się wydaje że troszkę ciężej chodzi mi kierownica... więc co tu wypadało by zrobić ? doradźcie Panowie ?
Odświeżę temat a więc u mnie w madzi jak skęcę do końca kierownicą to słychać takie piszczenie czy to normalne ? a i po pompie wspomagania cieknie płyn no i tak mi się wydaje że troszkę ciężej chodzi mi kierownica... więc co tu wypadało by zrobić ? doradźcie Panowie ?
- Od: 17 kwi 2011, 00:29
- Posty: 21
- Skąd: Brody
- Auto: Mazda 323S 2.0 DiTD 66 KW 90 KM 1999/2000r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości