Moja BJ ściąga w prawo

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez SX_ » 2 sie 2012, 12:00

Witam

Kupiłem jakiś czas temu Mazdę 323F BJ z 2002 <faja> . Oczywiście właścicielka niepaliła w samochodzie <rotfl> i garażowała pojazd <rotfl> , który jest bezwypadkowy <rotfl> . Samochód oczywiście igła ;–) <serduszka> Z jednym ale. Otóż,
samochód ściąga dość mocno zawsze w prawo i przez cały czas. Przy prędkości pow. 50 km/h słychać, że przednie prawe koło tak jakby "warczy". Natomiast przy wolnej jeździe po piachu słychać jak kamyki wyskakują spod tego koła. Wiem, że opony przednie są do wymiany. Poczytałem co nie co i spróbuję najpierw zamienić przednie opony z tylnymi. Żeby wyeliminować koło jako przyczynę ściągania. A na geometrię pojechać jak to nie pomoże.
Przyznam, że jest to na chwilę obecną jedyna rzecz, która odbiera mi radość z jeżdżenia tym ślicznym autkiem.

Mam wynik kontroli pojazdu (z pierwszej rejestracji w kraju) jednakże nie wiem co jest ok a co nie w tym wyniku i jak powinno być. A martwią mnie różnice między siłami hamowania oraz kontrola ustawienia kół. Co one znaczą?
Mam prośbę o rzucenie okiem na wyniki i ich interpretację.

Dziękuję z góry za pomoc
Załączniki
09 - kontrola pojazdu.jpg
Kontrola pojazdu przed pierwszą rejestracją w kraju.
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 08:02
Posty: 9
Auto: Mazda 323F BJ 1.6 16V 98KM 2002r. Grafitowy metalik

Postprzez kierownik » 2 sie 2012, 13:46

sprawdź sobie najpierw na innych oponach czy ściąga, zerknij na te czy bardzo ścięte są, a dopiero z normalnymi kapciami na ustawianie zbieżności – oczywiście wcześniej kontrola zawieszenia...
siłą hamowania możesz się zająć później
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez SX_ » 2 sie 2012, 14:21

A co oznacza ta kontrola ustawienia kół dla przedniej i tylnej osi: niebieskie 3,4mm/m oraz czerwone 5,5mm/m? <co?>
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 08:02
Posty: 9
Auto: Mazda 323F BJ 1.6 16V 98KM 2002r. Grafitowy metalik

Postprzez shadoow » 2 sie 2012, 19:42

kierownik napisał(a):sprawdź sobie najpierw na innych oponach czy ściąga

Mi też ściągało i okazało się że opony nadają się już na śmietnik mimo że miały jeszcze w miarę dobry bieżnik. po zmianie opon problem znikł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 16:41
Posty: 1084 (0/1)
Skąd: Kędzierzyn-Koźle / Opolskie
Auto: Francuskie Kombi
Moja ex:Mazda 323F BJ

Postprzez SX_ » 6 sie 2012, 09:16

Witam,

1. Zamieniłem koła przód z tyłem i jak ręką odjął – nie ściąga w prawo. Te dwie, na których ściągało wymienię na nówki. <jupi>
2. Przy jeździe normalnej nie ściąga w żadną strone jednakże gdy przyspieszam dość ostro to jest delikanie wyczuwalne ściąganie w lewo – jakieś podpowiedzi? <co?>
3. Przy hamowaniu też ściąga w lewo więc spodziewam się, że coś nie równo biorą hamulce co by się zgadzało z załączonym raportem z kontroli. Dziś sprawdzę grubość klocków i tarcz. Może jakieś podpowiedzi? <co?>
4. Wieczorem jadę na kontrolę/ustawienie zbieżności. Jakieś porady? Wg mechanika najpierw należy ustawić zbieżność tylnych kół i dopiero potem na tej podstawie zbieżność przednich, czy to prawda? Czy i ew. kiedy należałoby wykonać badanie pełnej geometrii podwozia? <co?>
5. Warczenie koła z prawej strony słychać w dalszym ciągu – nie jestem w stanie określić skąd dochodzi. Jednakże podczas skręcania albo przy przejeżdżaniu przez tory słychać w prawym przednim kole łomot – pewnie sworzeń wahacza do wymiany. Czy może on byc przyczyną tego warczenia? <co?>

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 08:02
Posty: 9
Auto: Mazda 323F BJ 1.6 16V 98KM 2002r. Grafitowy metalik

Postprzez kierownik » 6 sie 2012, 10:37

1. to fajnie
2. skoro masz na tyle te co ściągały, to możliwe że od nich tak będzie, ewentualnie zawieszenie lub zbieżność do roboty
3. na rolkach Ci wyjdzie czy równo biorą. jak nie, to przeczyść i przesmaruj prowadniczki zacisków i sprawdź stan tłoczka
4. tak – najpierw ustawiają (najczęściej tylko sprawdzają) tył, a później przód. na kontroli zbieżności wyjdzie czy masz wszystko ok (oczywiście jak goście są kumaci)
5. sworzeń nie warczy – może jakiś pies Ci się wkręcił pod zderzak? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez SX_ » 7 sie 2012, 21:33

Byłem u mechaniora. Żeby ustawić zbieżność zalecił żeby skontrolowac zawieszenie. Skontrolował zawieszenie i się okazało, że w prawym przednim kole do wymiany jest wszystko oprócz łącznika stabilizatora i końcówki drążka kierowniczego <płacze> : czyli tuleje wahacza, sworzeń wahacza i drążek kierowniczy. Zaleca żeby to samo zrobić dla drugiego koła bo podobno robi się od razu dwa koła. Do tego dochodzi jeszcze z prawej strony łożysko. Całość zamyka się w kwocie 700 (robocizna plus części) <płacze> Załamka a części wybierałem takie powiedzmy średnie jeśli chodzi o cenę.
Proszę o podpowiedzi jakich producentów części warto kupić a jakich nie warto?
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 08:02
Posty: 9
Auto: Mazda 323F BJ 1.6 16V 98KM 2002r. Grafitowy metalik

Postprzez black_pablo » 8 sie 2012, 07:01

mogę Ci polecić producentów takich jak Yamato, CTR u siebie mam cześć Oyodo do takie miałem od ręki, ale to jakieś 4mc dopiero więc nie wiem jeszcze jak z ich wytrzymałością ale jako nowe spisują się dobrze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323