Awaria skrzyni biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez YgooR » 11 mar 2011, 00:23

Z 2 na 1 przy większych prędkościach są problemy, to jest chyba zabezpieczenie żeby skrzyni nie rozwalić. Z 1 na 2 to chyba wszyscy tak mają, podobnie ze wstecznym (ale o tym jest nawet w instrukcji info). Praca skrzyni zależy od wielu czynników, tak jak napisał john80 kulka w tunelu środkowym powinna być nasmarowana, tuleje drążka wymienione lub nasmarowane. No i wreszcie dobrze ustawiony pedał sprzęgła, podobnie jak sprawne sprzęgło, autka mają już trochę przejechane i nie jest ono nowe. A i poduszki silnika też mogą mieć wpływ jak już siedzą lub są urwane.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez john80 » 11 mar 2011, 00:37

Ufff to mi spad kamień z serca <czarodziej>
Z kulką pokombinuję i z tymi tulejami drążka, ale bardziej chyba dla skrzyni, żeby dobrze służyła. Co do wstecznego to wiele aut ma ten problem. W Lagunie dziewczyny też wchodzi ciężko, w Toyocie ojca podobnie (aczkolwiek nie wymaga to użycia siły). Także wsteczny to chyba problem wielu marek. Póki co trzeba zebrać fundusze na takie zabiegi :D W kwietniu trzeba nowe oponki kupić bo letnich nie mam wcale :D Do tego klocuszki hamulcowe tak za miesiąc muszę dać, bo na tych jeszcze dobrze hamuję, ale układ hamulcowy to najważniejszy i tutaj nie ma co przeciągać wymiany...
Why so serious?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 04:14
Posty: 50
Skąd: Toruń/Warszawa
Auto: Mazda 323F, 2001 rok, silnik 2.0 benzyna, 131KM

Postprzez decadent » 12 mar 2011, 20:47

Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać i napisałem tutaj to samo co napisałem w wątku o wymianie oleju, którego chyba nikt już nie czyta (bo po co...). <oczko>
Zabrałem się w końcu za wymianę oleju. Kupiłem 3 L mobilube 1 SHC.
I jak zwykle problem !
Jak odkręciłem wlew to olej się wylewał ! Jak to możliwe ? Samochód stał na płaskim. Na szczęście niewiele się wylało.
Potem odkręciłem spust i wyleciało łącznie prawie 4 litry !
Wszędzie stoi, że ma być 2,7. Co za skrzynię ja mam ?
Wlałem te całe 3 litry i oczywiście było mało. Wsadziłem palca i nie sięgnąłem poziomu oleju.
Pod nakrętkami nie było u mnie żadnych uszczelek, czy też podkładek, tak jak przy spuście oleju silnikowego...

O co tu chodzi ? <glupek2>

Edit: nie widzę innej przyczyny, jak przechył samochodu, tylko dlaczego poprzednio (a był wymieniany olej jakieś 30 tys. temu w warsztacie) także było sporo za dużo ? Wyleciało przecież prawie gdzieś 3,7 l.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez YgooR » 12 mar 2011, 22:59

decadent napisał(a):ak odkręciłem wlew to olej się wylewał ! Jak to możliwe ?

Moim zdanie dlatego że:
decadent napisał(a):wyleciało łącznie prawie 4 litry !

Do skrzyni możesz wlać więcej, ktoś już na forum tak zrobił, nie jestem pewny ale chyba jest otwór wlewowy na górze i przelewowy z boku czy coś takiego. Chodzi o to żeby stanu oleju nie kontroluje się wlewowym, ale tu musi się wypowiedzieć ktoś bardziej obeznany bo pewnie coś pokręciłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez decadent » 13 mar 2011, 12:04

Nie no właśnie podobno stan kontroluje się wlewowym...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Pi83 » 1 lut 2012, 17:19

Mam kolejne pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników 323F. Od kilku tygodni zaczął mi wyraźnie doskwierać problem z wrzucaniem 2. Jakoś wcześniej robiłem to na tyle automatycznie, że nie zwracałem uwagi, a teraz z 1 na 2 czasami dość ciężko wrzucić. Niby nic wyraźnie nie skrzypi ani nie trzeszczy (czuć jedynie na ręce podczas zmiany biegu coś jakby tarcie metal-metal). Jeszcze większy problem to redukcja z 3 na 2. Czytałem wypowiedź kilku osób, że ten typ tak ma dla 1 i 2, ale czy faktycznie. Właściwie to im szybciej próbuje wrzucać 2 tym gorzej, a człowiek chciałby ze świateł się zabierać jakoś. Mechanik wstępnie mówi, że to najprawdopodobniej synchronizator. Naprawa raczej może być nieopłacalna i lepiej będzie wymienić całą skrzynię tylko, że i tak mam opory co do tej operacji :D. Czy warto próbować wymieniać olej najpierw? Auto ma 180tyś przebiegu.
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2010, 22:05
Posty: 41
Auto: Mazda 323

Postprzez topik » 1 lut 2012, 17:22

Witaj. Pi83 może trzeba nasmarować tulejki lewarka skrzyni biegów. Robiłeś to kiedyś? Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Pi83 » 1 lut 2012, 17:26

Nie robiłem tego. Nie znam się za bardzo na mechanice :D
Dodam tylko, że na postoju biegi chodzą lepiej, ale i tak 1 i 2 wrzuca się jakby gorzej od 3 i 4.
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2010, 22:05
Posty: 41
Auto: Mazda 323

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323