Z 2 na 1 przy większych prędkościach są problemy, to jest chyba zabezpieczenie żeby skrzyni nie rozwalić. Z 1 na 2 to chyba wszyscy tak mają, podobnie ze wstecznym (ale o tym jest nawet w instrukcji info). Praca skrzyni zależy od wielu czynników, tak jak napisał john80 kulka w tunelu środkowym powinna być nasmarowana, tuleje drążka wymienione lub nasmarowane. No i wreszcie dobrze ustawiony pedał sprzęgła, podobnie jak sprawne sprzęgło, autka mają już trochę przejechane i nie jest ono nowe. A i poduszki silnika też mogą mieć wpływ jak już siedzą lub są urwane.
Pozdrawiam
Awaria skrzyni biegów
Ufff to mi spad kamień z serca
Z kulką pokombinuję i z tymi tulejami drążka, ale bardziej chyba dla skrzyni, żeby dobrze służyła. Co do wstecznego to wiele aut ma ten problem. W Lagunie dziewczyny też wchodzi ciężko, w Toyocie ojca podobnie (aczkolwiek nie wymaga to użycia siły). Także wsteczny to chyba problem wielu marek. Póki co trzeba zebrać fundusze na takie zabiegi
W kwietniu trzeba nowe oponki kupić bo letnich nie mam wcale
Do tego klocuszki hamulcowe tak za miesiąc muszę dać, bo na tych jeszcze dobrze hamuję, ale układ hamulcowy to najważniejszy i tutaj nie ma co przeciągać wymiany...

Z kulką pokombinuję i z tymi tulejami drążka, ale bardziej chyba dla skrzyni, żeby dobrze służyła. Co do wstecznego to wiele aut ma ten problem. W Lagunie dziewczyny też wchodzi ciężko, w Toyocie ojca podobnie (aczkolwiek nie wymaga to użycia siły). Także wsteczny to chyba problem wielu marek. Póki co trzeba zebrać fundusze na takie zabiegi
Why so serious?
- Od: 18 lip 2010, 04:14
- Posty: 50
- Skąd: Toruń/Warszawa
- Auto: Mazda 323F, 2001 rok, silnik 2.0 benzyna, 131KM
Sorry, ale nie mogłem się powstrzymać i napisałem tutaj to samo co napisałem w wątku o wymianie oleju, którego chyba nikt już nie czyta (bo po co...).
Zabrałem się w końcu za wymianę oleju. Kupiłem 3 L mobilube 1 SHC.
I jak zwykle problem !
Jak odkręciłem wlew to olej się wylewał ! Jak to możliwe ? Samochód stał na płaskim. Na szczęście niewiele się wylało.
Potem odkręciłem spust i wyleciało łącznie prawie 4 litry !
Wszędzie stoi, że ma być 2,7. Co za skrzynię ja mam ?
Wlałem te całe 3 litry i oczywiście było mało. Wsadziłem palca i nie sięgnąłem poziomu oleju.
Pod nakrętkami nie było u mnie żadnych uszczelek, czy też podkładek, tak jak przy spuście oleju silnikowego...
O co tu chodzi ?
Edit: nie widzę innej przyczyny, jak przechył samochodu, tylko dlaczego poprzednio (a był wymieniany olej jakieś 30 tys. temu w warsztacie) także było sporo za dużo ? Wyleciało przecież prawie gdzieś 3,7 l.
Zabrałem się w końcu za wymianę oleju. Kupiłem 3 L mobilube 1 SHC.
I jak zwykle problem !
Jak odkręciłem wlew to olej się wylewał ! Jak to możliwe ? Samochód stał na płaskim. Na szczęście niewiele się wylało.
Potem odkręciłem spust i wyleciało łącznie prawie 4 litry !
Wszędzie stoi, że ma być 2,7. Co za skrzynię ja mam ?
Wlałem te całe 3 litry i oczywiście było mało. Wsadziłem palca i nie sięgnąłem poziomu oleju.
Pod nakrętkami nie było u mnie żadnych uszczelek, czy też podkładek, tak jak przy spuście oleju silnikowego...
O co tu chodzi ?

Edit: nie widzę innej przyczyny, jak przechył samochodu, tylko dlaczego poprzednio (a był wymieniany olej jakieś 30 tys. temu w warsztacie) także było sporo za dużo ? Wyleciało przecież prawie gdzieś 3,7 l.
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
decadent napisał(a):ak odkręciłem wlew to olej się wylewał ! Jak to możliwe ?
Moim zdanie dlatego że:
decadent napisał(a):wyleciało łącznie prawie 4 litry !
Do skrzyni możesz wlać więcej, ktoś już na forum tak zrobił, nie jestem pewny ale chyba jest otwór wlewowy na górze i przelewowy z boku czy coś takiego. Chodzi o to żeby stanu oleju nie kontroluje się wlewowym, ale tu musi się wypowiedzieć ktoś bardziej obeznany bo pewnie coś pokręciłem.
Mam kolejne pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników 323F. Od kilku tygodni zaczął mi wyraźnie doskwierać problem z wrzucaniem 2. Jakoś wcześniej robiłem to na tyle automatycznie, że nie zwracałem uwagi, a teraz z 1 na 2 czasami dość ciężko wrzucić. Niby nic wyraźnie nie skrzypi ani nie trzeszczy (czuć jedynie na ręce podczas zmiany biegu coś jakby tarcie metal-metal). Jeszcze większy problem to redukcja z 3 na 2. Czytałem wypowiedź kilku osób, że ten typ tak ma dla 1 i 2, ale czy faktycznie. Właściwie to im szybciej próbuje wrzucać 2 tym gorzej, a człowiek chciałby ze świateł się zabierać jakoś. Mechanik wstępnie mówi, że to najprawdopodobniej synchronizator. Naprawa raczej może być nieopłacalna i lepiej będzie wymienić całą skrzynię tylko, że i tak mam opory co do tej operacji
. Czy warto próbować wymieniać olej najpierw? Auto ma 180tyś przebiegu.
- Od: 3 gru 2010, 22:05
- Posty: 41
- Auto: Mazda 323
Witaj. Pi83 może trzeba nasmarować tulejki lewarka skrzyni biegów. Robiłeś to kiedyś? Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości