Stuki przy kręceniu kierownicą!!
końcówka drążka kierowniczego pewnie
albo przegub
Wjedź na kanał i zobacz czy czasem nie stuka maglownica. Jeśli stuka gdy kręcisz na postoju to może ona. A jeśli podczas skręcania i manewrowania to stawiam na przegub 

- Od: 19 wrz 2010, 11:55
- Posty: 70
- Skąd: Jędrzejów
- Auto: Mazda 323F BJ DiTD 99'
a u mnie przyczyną takiego stukania był łącznik stabilizatora
- Od: 15 kwi 2007, 16:41
- Posty: 1084 (0/1)
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle / Opolskie
- Auto: Francuskie Kombi
Moja ex:Mazda 323F BJ
loscyp napisał(a): z tego co wiem to właśnie przegub jest odpowiedzialny za stukanie przy skręcaniu
ale łożysko też może hałasować przy skręcaniu a przy jeździe prosto wszystko może wyglądać w porządku
- Od: 11 paź 2011, 14:10
- Posty: 10
- Skąd: Birmingham , UK
- Auto: Mazda 323F BJ 1.6 16V Hatchback 52reg
Witam,
Ja mam ten sam problem, stukanie szczególnie przy maksymalnym skręcie kół tyle, że z prawej strony. Szczególnie jest to właśnie odczuwalne przy parkowaniu i czuć też lekkie opory na kierownicy...mam nadzieje, że nie jest to kosztowny problem
Ja mam ten sam problem, stukanie szczególnie przy maksymalnym skręcie kół tyle, że z prawej strony. Szczególnie jest to właśnie odczuwalne przy parkowaniu i czuć też lekkie opory na kierownicy...mam nadzieje, że nie jest to kosztowny problem
-
MarcinLBN
U mnie podobny problem. Stuki przy skręcaniu w prawo i lewo. Słyszalne wyraźniej z prawego przodu. Na luzie raczej się nie pojawiają, za to na biegu zdecydowanie skrzypi i puka. Wstępna diagnoza mechanika – przegub, ale więcej będzie wiadomo dopiero jak wjadę na kanał w poniedziałek. Niedawno wymieniałem końcówkę drążka kierowniczego w tym kole, sworzeń i tuleje też.
- Od: 2 paź 2008, 20:08
- Posty: 22
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 2,0DiTD 2003 101KM
Jeszcze może stukać/strzelać pęknięta sprężyna
jest tego do wyboru do koloru, jak się na żywo nie przyłoży ucha to można gdybać bez końca.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
u mnie sie jednak okzalo ze to bylo lozysko ktore ocieralo o taka podstawe metalowa ktora sie obraca razem z lozyskiem jak sie kreci kierownica, byla cala w rdzy az dziury w tym byly.w czesciach nie ma tej podstawy zeby kupic w serwisie 150 zl za kawalek metalu...masakra..wlasnie czekam na ta czesc.
- Od: 11 wrz 2011, 22:31
- Posty: 44
- Skąd: Jaworze
- Auto: Mazda 323F 1.5 WEBASTO
W naszych BJ-kach dość częsta usterka to drążek kierowniczy. Dla mniej zorientowanych stukanie ciągłe przy jeździe na skręconych kołach to w większości przypadkach przegub. Natomiast pojedyńcze stuknięcia końcówki drążka kierowniczego, to tak typowe jak rdza na nadkolach ;]
-
Aran
U mnie też tak stukało, jakby koło obcierało o nadkole z lewej strony przy maksymalnym skręcie w prawo. Okazało się, że poziom płynu od wspomagania był poniżej minimum. Dolałem i jest cisza
-
Krzyniu79
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości