Stuki przy kręceniu kierownicą!!
końcówka drążka kierowniczego pewnie
			
			
		albo przegub
			
			
		Wjedź na kanał i zobacz czy czasem nie stuka maglownica. Jeśli stuka gdy kręcisz na postoju to może ona. A jeśli podczas skręcania i manewrowania to stawiam na przegub 
			
			
		
 
- Od: 19 wrz 2010, 11:55
- Posty: 70
- Skąd: Jędrzejów
- Auto: Mazda 323F BJ DiTD 99'
a u mnie przyczyną takiego stukania był łącznik stabilizatora
			
			
		
 
- Od: 15 kwi 2007, 16:41
- Posty: 1084 (0/1)
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle / Opolskie
- Auto: Francuskie Kombi
 Moja ex:Mazda 323F BJ
loscyp napisał(a): z tego co wiem to właśnie przegub jest odpowiedzialny za stukanie przy skręcaniu
ale łożysko też może hałasować przy skręcaniu a przy jeździe prosto wszystko może wyglądać w porządku
 
- Od: 11 paź 2011, 14:10
- Posty: 10
- Skąd: Birmingham , UK
- Auto: Mazda 323F BJ 1.6 16V Hatchback 52reg
Witam,
Ja mam ten sam problem, stukanie szczególnie przy maksymalnym skręcie kół tyle, że z prawej strony. Szczególnie jest to właśnie odczuwalne przy parkowaniu i czuć też lekkie opory na kierownicy...mam nadzieje, że nie jest to kosztowny problem
			
			
		Ja mam ten sam problem, stukanie szczególnie przy maksymalnym skręcie kół tyle, że z prawej strony. Szczególnie jest to właśnie odczuwalne przy parkowaniu i czuć też lekkie opory na kierownicy...mam nadzieje, że nie jest to kosztowny problem
- 
					
						MarcinLBN
U mnie podobny problem. Stuki przy skręcaniu w prawo i lewo. Słyszalne wyraźniej z prawego przodu. Na luzie raczej się nie pojawiają, za to na biegu zdecydowanie skrzypi i puka. Wstępna diagnoza mechanika – przegub, ale więcej będzie wiadomo dopiero jak wjadę na kanał w poniedziałek. Niedawno wymieniałem końcówkę drążka kierowniczego w tym kole, sworzeń i tuleje też.
			
			
		
 
- Od: 2 paź 2008, 20:08
- Posty: 22
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 2,0DiTD 2003 101KM
Jeszcze może stukać/strzelać pęknięta sprężyna  jest tego do wyboru do koloru, jak się na żywo nie przyłoży ucha to można gdybać bez końca.
 jest tego do wyboru do koloru, jak się na żywo nie przyłoży ucha to można gdybać bez końca.
			
			Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
		
 
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
u mnie sie jednak okzalo ze to bylo lozysko ktore ocieralo o taka podstawe metalowa ktora sie obraca razem z lozyskiem jak sie kreci kierownica, byla cala w rdzy az dziury w tym byly.w czesciach nie ma tej podstawy zeby kupic w serwisie 150 zl za kawalek metalu...masakra..wlasnie czekam na ta czesc.
			
			
		
 
- Od: 11 wrz 2011, 22:31
- Posty: 44
- Skąd: Jaworze
- Auto: Mazda 323F 1.5 WEBASTO
W naszych BJ-kach dość częsta usterka to drążek kierowniczy. Dla mniej zorientowanych stukanie ciągłe przy jeździe na skręconych kołach to w większości przypadkach przegub. Natomiast pojedyńcze stuknięcia końcówki drążka kierowniczego, to tak typowe jak rdza na nadkolach ;]
			
			
		- 
					
						Aran
U mnie też tak stukało, jakby koło obcierało o nadkole z lewej strony przy maksymalnym skręcie w prawo.  Okazało się, że poziom płynu od wspomagania był poniżej minimum. Dolałem i jest cisza
			
			
		- 
					
						Krzyniu79
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości











