Stuki przy kręceniu kierownicą!!

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ralfik84 » 13 paź 2011, 22:12

Od nie dawna podczas krecenia kierownica stuka mi cos po lewej stronie w poblizu kola.jak myslicie co to moze byc?szczegolnie to slychac przy manewrach na parkingu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 22:31
Posty: 44
Skąd: Jaworze
Auto: Mazda 323F 1.5 WEBASTO

Postprzez Neonixos666 » 13 paź 2011, 22:21

końcówka drążka kierowniczego pewnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez JanuszM » 14 paź 2011, 09:02

Albo sworzeń wahacza.
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez ralfik84 » 14 paź 2011, 15:24

znajomy mi powiedział ze to moze byc tez cos z kolumna mcpersona co myslicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 22:31
Posty: 44
Skąd: Jaworze
Auto: Mazda 323F 1.5 WEBASTO

Postprzez magiera23 » 14 paź 2011, 15:43

U mnie stukalo przy skrecaniu i okazalo sie ze to lozysko w lewym kole :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 paź 2011, 14:10
Posty: 10
Skąd: Birmingham , UK
Auto: Mazda 323F BJ 1.6 16V Hatchback 52reg

Postprzez Neonixos666 » 14 paź 2011, 17:43

albo przegub
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez piotrek88z » 14 paź 2011, 19:02

Wjedź na kanał i zobacz czy czasem nie stuka maglownica. Jeśli stuka gdy kręcisz na postoju to może ona. A jeśli podczas skręcania i manewrowania to stawiam na przegub <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2010, 11:55
Posty: 70
Skąd: Jędrzejów
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 99'

Postprzez shadoow » 15 paź 2011, 07:54

a u mnie przyczyną takiego stukania był łącznik stabilizatora
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 16:41
Posty: 1084 (0/1)
Skąd: Kędzierzyn-Koźle / Opolskie
Auto: Francuskie Kombi
Moja ex:Mazda 323F BJ

Postprzez ralfik84 » 20 paź 2011, 17:15

na to wygląda że jest to łożysko jutro bede wiedzial na 100% ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 22:31
Posty: 44
Skąd: Jaworze
Auto: Mazda 323F 1.5 WEBASTO

Postprzez loscyp » 21 paź 2011, 11:27

jeśli nic się nie dzieje jak jedziesz na wprost to stawiam osobiście na przegub , z tego co wiem to właśnie przegub jest odpowiedzialny za stukanie przy skręcaniu
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2008, 14:03
Posty: 44
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2002r

Postprzez magiera23 » 21 paź 2011, 13:27

loscyp napisał(a): z tego co wiem to właśnie przegub jest odpowiedzialny za stukanie przy skręcaniu


ale łożysko też może hałasować przy skręcaniu a przy jeździe prosto wszystko może wyglądać w porządku :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 paź 2011, 14:10
Posty: 10
Skąd: Birmingham , UK
Auto: Mazda 323F BJ 1.6 16V Hatchback 52reg

Postprzez loscyp » 21 paź 2011, 17:09

magiera23 napisał(a):ale łożysko też może hałasować przy skręcaniu

hałasować może ale stuka przegub przy skręcie , łożysko raczej nie stuka tylko grzechocze lub właśnie hałasuje
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2008, 14:03
Posty: 44
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2002r

Postprzez MarcinLBN » 22 paź 2011, 11:11

Witam,
Ja mam ten sam problem, stukanie szczególnie przy maksymalnym skręcie kół tyle, że z prawej strony. Szczególnie jest to właśnie odczuwalne przy parkowaniu i czuć też lekkie opory na kierownicy...mam nadzieje, że nie jest to kosztowny problem
MarcinLBN
 

Postprzez jarsoN » 22 paź 2011, 14:00

Marcin jak stuki są tak jakby łamany plastik jest to na pewno przegub, skoro z prawej strony, to prawy. Pojedz do mechanika i Ci to zrobią :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez pishtaco » 29 paź 2011, 09:42

U mnie podobny problem. Stuki przy skręcaniu w prawo i lewo. Słyszalne wyraźniej z prawego przodu. Na luzie raczej się nie pojawiają, za to na biegu zdecydowanie skrzypi i puka. Wstępna diagnoza mechanika – przegub, ale więcej będzie wiadomo dopiero jak wjadę na kanał w poniedziałek. Niedawno wymieniałem końcówkę drążka kierowniczego w tym kole, sworzeń i tuleje też.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 paź 2008, 20:08
Posty: 22
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 2,0DiTD 2003 101KM

Postprzez steja » 30 paź 2011, 01:02

Jakaś epidemia widzę :( bo u mnie też stuki i puki na postoju...
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 12:23
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F 1.6

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 31 paź 2011, 09:10

Jeszcze może stukać/strzelać pęknięta sprężyna :P jest tego do wyboru do koloru, jak się na żywo nie przyłoży ucha to można gdybać bez końca.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez ralfik84 » 31 paź 2011, 13:34

u mnie sie jednak okzalo ze to bylo lozysko ktore ocieralo o taka podstawe metalowa ktora sie obraca razem z lozyskiem jak sie kreci kierownica, byla cala w rdzy az dziury w tym byly.w czesciach nie ma tej podstawy zeby kupic w serwisie 150 zl za kawalek metalu...masakra..wlasnie czekam na ta czesc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 22:31
Posty: 44
Skąd: Jaworze
Auto: Mazda 323F 1.5 WEBASTO

Postprzez Aran » 3 lis 2011, 09:04

W naszych BJ-kach dość częsta usterka to drążek kierowniczy. Dla mniej zorientowanych stukanie ciągłe przy jeździe na skręconych kołach to w większości przypadkach przegub. Natomiast pojedyńcze stuknięcia końcówki drążka kierowniczego, to tak typowe jak rdza na nadkolach ;]
Aran
 

Postprzez Krzyniu79 » 8 lis 2011, 19:30

U mnie też tak stukało, jakby koło obcierało o nadkole z lewej strony przy maksymalnym skręcie w prawo. Okazało się, że poziom płynu od wspomagania był poniżej minimum. Dolałem i jest cisza
Krzyniu79
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323