
Kolektor wydechowy spawac czy kupic uzywany ?
Strona 1 z 1
Witam, przeszukalem forum w poszukiwaniu odpowiedzi ale nie doczytalem sie konkretnej, i postanowilem rozpoczac nowy watek. Zanim dojde do celu mojego pytania opisze przyczynę, mam mazde 323f 2002 1.4 16v , od zakupu mialem malutkie pekniecie na kolektorze wydechowym, pekniecie na rurce od pierwszego gara, po roku jazdy i ponad 35000km pekniecie nieco sie powiekszylo, przez ten czas szukalem na szrotach uzywki kolektora ale nie mieli do mojej mazdunii ;/ pisalem rowniez kilka wiadomosci do kolesi na allegro ale albo odpsali ze nie maja albo wogole nie odpisywali, bylem w serwisie to powiedzieli mi ze nie spawaja tego bo material trudny w spawaniu czy jakas taka wymówka, do aso nie dzwonilem bo koszta mogly by byc za duze, teraz sedno mojego pytania czy nadal szukac kogos kto mi to pospawa czy uzywki szukac ? Uzywki jakie sa to na ogol z 1.6 i czy z takiej pojemnosci beda pasowaly do mojej 1.4 ? Oczywiscie dodam ze jak sie konczy kolektor to na nim mam sonde lambde i zaraz za nia jest katalizator, dodam ogloszenie z allegro
http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-ma ... 90619.html tak wyglada u mnie kolektor tylko nie wiem czy ten bedzie pasowal czy nie bo jakby pasowal to od reki biore jade do mechanika i niech mi wymienia, tylko na 100% musze byc pewnym ze bedzie pasowal, i czy uszczelka kolektora – katalizator bedzie pasowala ? Dzieki z gory za pomoc i bede obserwowal na bierzaco odpowiedzi w tej sprawie 

Combat
- Od: 21 mar 2010, 11:43
- Posty: 14
- Skąd: Tarnow okolice :)
- Auto: Mazda 323f
Rok: 2002
1.4 Bendzyna 16V
Hatchback
witam od 1.6 napewno nie bedzie pasował bo są różne możesz zobaczyć na ALLMAZDA.NET trzeba się zalogować aby zobaczyć zdjecia ,ale numer cześci bez logowania , spawanie u złotej rączki odpada bo kolektory w dużej mierze to odlew żeliwny więc całość jak nazwa wskazuje ,przecież mogli by robić z blachy jak resztę wydechu tylko że dobra jakość tego elementu plus cena to się nie opłaca a żeliwny kolektor wychodzi taniej . pospawać można bo są elektrody do żeliwa i ciężko się spawa bo podczas spawania może pękać dalej bo występują duże napreżenia w żeliwie ,spawa sie podobnie jak głowice do silnika nagrzewając w piecu i dopiero spaw to jest fachowa naprawa , ale czy warto ?,możesz spróbować spawać tylko u pożądnego fachowca który ma pojęcie bo jak ci pęknie dalej to będzie kiszka i będziesz najgłośniejszy w mieście
xedos1972
Zgadzam się z przedmówcą – można spawać, ale może być ciężko znaleźć dobrego i niedrogiego fachowca. Jeżeli trafisz używany to wymiana nie powinna Ci nastręczyć większych trudności, trzeba by tylko dokupić nową uszczelkę pod kolektor.
- Od: 17 wrz 2008, 08:24
- Posty: 188
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM
xedos1972 napisał(a):kolektory w dużej mierze to odlew żeliwny więc całość jak nazwa wskazuje
odlewy aluminiowe też są całością, ale spawać je można bez dodatkowych udziwnień.
ale i tak koledze radziłbym szukać używki w dobrym stanie, bo koledzy z tymi naprężeniami chyba mają rację.
jak masz taką wiedze to nie wszystkie stopy aluminium nadają się do spawania te o wysokiej wytrzymałości NIE np. stop aluminium -miedzi i aluminium -cynk są wykorzystywanie w przemyśle lotniczym ale stop aluminium -magnezu i krzemu juz można spawać .posmarkać wszystko można ale już pospawać fachowo to już nie a żeliwo to trudny materiał tani w produkcji zawiera dużo węgla i jest dzięki temu wytrzymały na korozje .
xedos1972
Ja miałem podobny problem u siebie tylko chodziło o takie żeliwne kolanko łączące katalizator z układem wydechowym też nie mogłem tego nigdzie dostać zadzwoniłem do ASO i okazało się, że to nie było to wiele droższe niż to co mi oferowali na szrocie, a tamto było już w dość kiepskim stanie tz. miało już strasznie wytarte uszy. Więc może spróbuj do nich zadzwonić i zapytać.
- Od: 21 lut 2011, 21:32
- Posty: 40
- Skąd: Tarnów
- Auto: 323bj 2002r. 1,6 98KM
NIE mam takiej wiedzy, ale z tego co wiem obecnie żeliwo można spawać na kilka sposobów – na zimno również. są do tego elektrody i są spawarki. oczywiście żeliwa też są różne, ale to prawie każdy spawacz powie, czy się da na zimno czy nie. ale jak już wspomniałem – szukałbym używki (zwłaszcza, jeśli mój ojciec powiedziałby, że mi tego nie pospawa
)
No wiec zapytalem w ASO najbliższe mam w Krakowie i to co mi odpisali przekracza moje środki finansowe i wole jeździć z pękniętym niż płacić w ASO, za kolektor krzyknęli sobie 2110zl i jeszcze nie dostępny od reki tylko trzeba długo czekać (no ale ASO to z ciekawości pytałem bo wiedziałem ze na nich liczyć nie mogę), co do spawania to lipa będzie, dzwoniłem jeszcze po innych szrotach ale jak rocznik podawałem to odpowiedz brzmiała zawsze "NIE", co do allegro i podobnych to znalazłem takie:
http://moto.allegro.pl/mazda-323-323f-d ... 80211.html
http://moto.allegro.pl/mazda-323-323f-d ... 37181.html
tylko nie chce kupować jak ma nie pasować, a nie mam jak tego sprawdzić ;/
Kolektor bardzo podobnie wygląda tylko czy uszczelka miedzy głowicą, a kolektorem będzie taka sama to nie mam pojęcia. No z ogłoszenia dużo nie wiem, będę dzwonił do kolesi pytał ale jak sie znają tak samo jak ja to dużo sie nie dowiem
Jedynie pojemność silnika sie nie zgadza bo w ogłoszeniach 1.3, a ja mam 1.4 wiem ze to nie duża zmiana ale może być istotna.
Jakbyście koledzy jeszcze popatrzyli i jakieś opinie dopisali co do tych ogłoszeń to byłbym wdzięczny



tylko nie chce kupować jak ma nie pasować, a nie mam jak tego sprawdzić ;/
Kolektor bardzo podobnie wygląda tylko czy uszczelka miedzy głowicą, a kolektorem będzie taka sama to nie mam pojęcia. No z ogłoszenia dużo nie wiem, będę dzwonił do kolesi pytał ale jak sie znają tak samo jak ja to dużo sie nie dowiem
Jakbyście koledzy jeszcze popatrzyli i jakieś opinie dopisali co do tych ogłoszeń to byłbym wdzięczny

Combat
- Od: 21 mar 2010, 11:43
- Posty: 14
- Skąd: Tarnow okolice :)
- Auto: Mazda 323f
Rok: 2002
1.4 Bendzyna 16V
Hatchback
jeśli masz takie szerokie wyjście i dochodzi kat. to jest ten sam kolektor sprawdzałem w katalogu mazdy na allmazda.net to jest ten sam numer części , możesz śmiało kupować przed liftowe miały inny kolektor , co do uszczelki to zakłada się z reguły nową ,bo tamta ma 10-lat i podczas odkrecania może się uszkodzić jeśli zostanie na bloku silnika nie uszkodzona to OK ale jak odwrotnie to może sie uszkodzić , ale to na dwoje babka wróżyła jest metalowa i BY JAPAN to powinna być solidna , problem to może być ze śrubami żeby nie ukręcić i lepiej na gorąco wykręcać bo jak się ukręci to mase roboty
xedos1972
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość