Wymiana piasty tył – da się zdjąć pierścień ABS?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Don Gregorio » 11 maja 2011, 20:55

Ja jak zakładałem ponownie rozgrzałem go i wszedł leciutko Po ostygnięciu bez użycia siły na pewno sam nie zejdzie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez JanuszM » 12 maja 2011, 07:42

Don Gregorio napisał(a):rozgrzałem

Też o tym myślałem, ale i bez rozgrzewania schodzi dość łatwo. Rozgrzanie może ułatwić zakładanie, choć i bez tego da się założyć.
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez Raf08 » 1 lip 2011, 19:40

mam takie pytanko : jak rozpoznać czy piasta jest do wymiany ??? podczas jazdy słychać z prawego tyłu wycie ale gdy kręce kołem w górze na lewarku nie słychać nic i nie czuć żadnych raków na łożysku . nawet koła zamieniałem z przodu na tyl ale nie ma różnicy
Początkujący
 
Od: 24 cze 2010, 20:20
Posty: 18
Skąd: Siedlce
Auto: 323F BJ DiTD 101KM 2001

Postprzez Raf08 » 1 lip 2011, 19:44

i jeszcze jedno : jakiej firmy piasty polecacie i gdzie je można dostać???
Początkujący
 
Od: 24 cze 2010, 20:20
Posty: 18
Skąd: Siedlce
Auto: 323F BJ DiTD 101KM 2001

Postprzez Neonixos666 » 1 lip 2011, 19:53

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Borys » 1 lip 2011, 20:11

Kanaco/NTN to dobry wybór. Podobno jest tak, ze huczy podczas jazdy, a na lewarku nie, ale osobiście tego nie przeżyłem. Moje padło w dziwnych okolicznościach, postawiłem auto, wyjechałem na narty i po powrocie po tygodniu nie dało się jeździć tak huczało.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Neonixos666 » 1 lip 2011, 21:05

Z oględzin starej piasty i rozebraniu jej na części, zobaczyłem że piasta jest podwójnie łożyskowana i w zależności które łożysko padło inny jest objaw. U mnie jak padło prawe łożysko tył wyraźnie słychać je było przy lewych zakrętach ale teraz huczy mi lewe łożysko i huczy i przy prawych i przy lewych ale inaczej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez losrekinos » 1 lip 2011, 21:22

Hej, dorzuce swoje trzy grosze...
Ja kupowalem polski zamiennik firmy MAXGEAR, kosztowalo mnie to jakies 120zl o ile pamietam.
Zrobilem juz na tym jakies 30tys i narazie (odpukac) cisza.

to jest chyba to: http://www.iparts.pl/czesc/lozysko-kola,mazda,323-f-vi-bj-1998-09-2004-05,1-9-16v-114km,72-3853-9909-100579-0-403-330230.html
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 14:33
Posty: 35
Skąd: Dębica
Auto: Mazda 3 BM SkyEnergy 2018
2.0 120KM

Postprzez Neonixos666 » 1 lip 2011, 21:37

Mój ojciec mówi ze cały piasta piasta z łożyskami taki jak te
http://allegro.pl/lozysko-kola-piasta-t ... 38121.html
Są zrobione z buraków <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez losrekinos » 1 lip 2011, 22:14

oj tam oj tam ;) ja narazie nie narzekam. Jak sie wysypie to napisze po jakim przebiegu wtedy bedziemy miec jakies tam porownanie.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 14:33
Posty: 35
Skąd: Dębica
Auto: Mazda 3 BM SkyEnergy 2018
2.0 120KM

Postprzez Neonixos666 » 1 lip 2011, 22:18

Mi oryginały wytrzymały ponad 120tyś, założyłem takie jakie zdjąłem (łożyska NTN), mam nadziej że też przejadą tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez losrekinos » 1 lip 2011, 22:45

nie no jasne nie watpie, ze orginaly pewnie wytrzymaja dluzej, ja u siebie wymienialem przy 165kkm (choc oczywiscie nie mam pewnosci czy wczesniejszy wlasciciel nie wymienial). Chodzi mi o to ze niekoniecznie moze trzeba bezkrytycznie pchac wszystko orginalne, bo tez nie kazdego na to stac. Dopisalem co sam zalozylem zeby inni uzytkownicy widzieli ze ktos takie cos zalozyl i ze jezdzi (fakt ze sam jestem ciekaw jak dlugo), zwlaszcza ze orginaly do Mazdy jak lubia kosztowac, kazdy wie :) a przy ponad 10-letnim aucie zawsze cos sie zdarzy do wymiany. A na czym oszczedzac to juz indywidualna sprawa kazdego wlasciciela, dla przykladu wolalem zalozyc orginalny zawor TCV (i byc moze przeplacilem, bo moglem od Opla), ale czytajac to forum moglem wyrobic sobie jakas tam opinie na ten temat (bazujac na cudzych doswiadczeniach).

Pozdro i udanego weekendu Neonixos ;)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 14:33
Posty: 35
Skąd: Dębica
Auto: Mazda 3 BM SkyEnergy 2018
2.0 120KM

Postprzez Neonixos666 » 1 lip 2011, 22:48

losrekinos napisał(a):Pozdro i udanego weekendu Neonixos


a dziękuje i wzajemnie życzę <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Neonixos666 » 8 wrz 2011, 16:30

Macie może namiary na piastę Kanaco z ABS w dobrej cenie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Erastotenes » 10 wrz 2011, 22:46

Kanaco w Fox Rzeszów – 465 zl sztuka
Carspeed Lublin NTN 250 zl sztuka
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323