Skrzypienie przy zmianie biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tomciokr » 6 cze 2011, 17:55

Każdy ma swoją teorie :)
Ale ja jeszcze raz powtórzę swój przypadek. Skrzypiało przy zmianie biegów, wydawało się że to właśnie ta kula. Rozebrałem, naładowałem smaru i skrzypienie jak było tak jest. Po wejściu na kanał skrzypienie ewidentnie dochodziło z tulei. Tuleja została odkręcona, przesmarowana dobrym stałym smarem i ponad rok cisza.
To że u kogoś skrzypi to nie oznacza że u wszystkich musi ten sam element. Najlepiej niech jedna osoba wejdzie pod samochód, a druga porusza lewarkiem. Przy wolnym wbijaniu biegów nie ma szans żeby nie można było na ucho zlokalizować co i gdzie skrzypi. A jeżeli smarowanie pomaga na 50 km to tylko świadczy o źle dobranym smarze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez YgooR » 6 cze 2011, 21:36

Każdy przypadek jest inny, ale powstało już tyle rad że każdy znajdzie coś dla siebie.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 6 cze 2011, 21:41

Jednym słowem kto nie smaruje temu skrzypi <lol>

..i mi też :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez decadent » 7 cze 2011, 08:22

Ale mój przypadek to przypadek Tomcia-KR... Zdecydowanie powinienem rozebrać tuleje od spodu....tyle że mi się nie chciało...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez mateusz26 » 18 cze 2011, 09:03

koledzy a jak rozebrać od środka kokpit aby dostać się do drążka? jeszcze tam bede chciał smarować
Od dołu nic nie dało. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 15:34
Posty: 69
Skąd: Widzówek/Częstochowa/Opole
Auto: Mazda 323f DiTD

Postprzez GroMo » 18 cze 2011, 14:04

mateusz26 napisał(a):koledzy a jak rozebrać od środka kokpit aby dostać się do drążka? jeszcze tam bede chciał smarować
Od dołu nic nie dało. :)


Musisz odkręcić łącznie chyba z 6 śrubek i wyjąć taką zaślepkę(taki plastik w kształcie litery U), która jest pod dźwignią hamulca ręcznego. Jak masz to wszystko zrobione to wyciągasz środkowy panel do góry. Ogólnie wątpię żeby dało Ci coś smarowanie od środka. Lepiej od spodu rozebrać, przeczyścić śrubę i dać smar. Powodzenia
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2008, 16:48
Posty: 145 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: TrzyDwaTrzy eF BeJot

Postprzez dembol » 18 cze 2011, 15:06

Ja jestem świeżo po zabiegu smarowania od spodu tulei od lewarka, skrzypiało mi niemiłosiernie i do tego haczyły mi się biegi – narazie jest okej, zobaczymy ile potrzyma i czy nie będę jednak musiał wymienić tulejek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2010, 08:24
Posty: 91
Skąd: Reda
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323