Witam, mam następujący problem
po rozebraniu zacisków w celu rozruszania tłoczków hamulcowych i złożeniu wszystkiego w całość (takie czynności już były robione) pedał hamulca zaczął pracować bez odpowiedniego oporu i praktycznie auto przestało hamować,
przy wył silniku przy szybkim wciskaniu można wytworzyć odpowiednie ciśnienie w układzie, ale w takiej sytuacji trzymając nogę na pedale i uruchamiając silnik pedał mięknie i w wchodzi do końca bez oporów,
na postoju przy pracującym silniku nie można wytworzyć odp ciśnienia ale słychać jak falują obroty czyli zmienia się obciążenie silnika, czyli któryś z układów pracuje ale ma awarię,
natomiast podczas jazdy wciskając raz za razem 2 lub 3 razy rośnie ciśnienie w układzie i zaczyna hamować ale siła hamowania pochodzi tak jakby tylko z samego wciśnięcia, pozbawiona jest wspomagania
auto ma oczywiście ABS, jeżeli w układzie nie ma nic co by mogło się niefortunnie zapowietrzyć to proszę o podpowiedzi w czym może być problem, po pomocy od Jaksy i własnym zainteresowaniu problemem domyślam się co by to mogło być ale póki co czekam na Waszą opinię
Pedał hamulca nie wytwarza ciśnienia 323F BJ FP
Strona 1 z 1
jakbym nie wiedział...
moim zdaniem to pompa hamulcowa a dokładniej uszczelka, są dwa tłoczki w pompie i przelewa z jednego do drugiego
i to nie że mam miękki pedał tylko cały czas wpada cały i nie można wytworzyć ciśnienia
moim zdaniem to pompa hamulcowa a dokładniej uszczelka, są dwa tłoczki w pompie i przelewa z jednego do drugiego
i to nie że mam miękki pedał tylko cały czas wpada cały i nie można wytworzyć ciśnienia
- Od: 28 lut 2009, 13:21
- Posty: 37
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323BJ FP
znalazłem przyczynę w pompie hamulcowej
- Od: 28 lut 2009, 13:21
- Posty: 37
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323BJ FP
po prostu albo należy kupić zestaw naprawczy, albo kupić używkę, przy czym na pompie jest podana
średnica tłoczka w calach i do tej średnicy należy zamówić odpowiedni zestaw naprawczy, ja póki co mam używkę od 1.5 i jest ok (pompa pracująca z systemem ABS różni się od zwykłej, uważaj na to), a wywnioskowałem że to pompa bo mogłem pompować do woli i nie robiło się twardo po pedałem hamulca, a jeżeli tobie po dłuższym pompowaniu stwardnieje pod pedałem to znaczy że należy tylko odpowietrzyć układ, chyba jeszcze że ci płynu ubywa, wtedy to trzeba szukać dziury w całym
pozdro
średnica tłoczka w calach i do tej średnicy należy zamówić odpowiedni zestaw naprawczy, ja póki co mam używkę od 1.5 i jest ok (pompa pracująca z systemem ABS różni się od zwykłej, uważaj na to), a wywnioskowałem że to pompa bo mogłem pompować do woli i nie robiło się twardo po pedałem hamulca, a jeżeli tobie po dłuższym pompowaniu stwardnieje pod pedałem to znaczy że należy tylko odpowietrzyć układ, chyba jeszcze że ci płynu ubywa, wtedy to trzeba szukać dziury w całym
pozdro
- Od: 28 lut 2009, 13:21
- Posty: 37
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323BJ FP
nie będę pisał że ktoś coś robi źle, wspomnę tylko że przy odpowietrzaniu należy być konsekwentnym, czyli podczas pompowania należy mieć rozeznanie po ilu wciśnięciach pedału płyn ze zbiornika dostanie się do zacisku, chyba nie muszę pisać że nawet minimalna ilość powietrza może wszystko popsuć
- Od: 28 lut 2009, 13:21
- Posty: 37
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323BJ FP
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości