Hamulec zasadniczy – Dziwne zachowanie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez cross » 23 lis 2010, 00:40

Witam,

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że w mojej maździe hamulec musi zostać dociśnięty do połowy a nie tak jak to miało miejsce wcześniej, gdzieś już na początku i samochód hamował. Teraz niestety hamulec łapie nisko , łatwo bardzo docisnąć aż do ABS.

A w Sobotę gdy wybrałem się do Warszawy, po przyjechaniu na miejsce, usłyszałem dziwny świst, jakby piszczenie. Otworzyłem okno i słyszałem taki dźwięk z tylnej lewej strony koła. Później z prawej po jakimś czasie. W dodatku proces hamowania uwalniał podobny dźwięk. Nie wiem, czy to powietrze, brud, czy woda się dostała. Nie rozumiem co może być powodem takiego zachowania hamulca oraz późniejszych dźwięków. Na pewno auto idzie do mechanika jutro. Ale jakieś opinie na ten temat wasze co może być przyczyną czy ktoś miał podobny problem , co było powodem jakie koszty naprawy?
cross
 

Postprzez freshbratek » 23 lis 2010, 17:27

sprawdzić należy klocki, tarcze i ilość płynu hamulcowego. któryś z tych elementów jak dla mnie do wymiany, chyba że wszystkie od razu :)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Piotr Raczkowski » 25 lis 2010, 11:18

skończyły się klocki to piszczenie to taka kontrolka której nie ma na desce rozdzielczej
czyli jak piszczy to wymiana
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez Erastotenes » 27 lis 2010, 19:04

Odkręć wszystkie koła po kolei na lewarku i sprawdź okładziny klocków. Przyczyna także może tkwić w tarczach, ale raczej stawiam na klocki. Piotr dobrze pisze, bo jak się kończą to zaczyna piszczeć, a jak zheblujesz do końca do blachy to ABS zaczyna się włączać a przy okazji może pojawić się kontrolka hamulca ręcznego. Przy takich objawach nie wolno Ci zwlekać z wymianą, bo konsekwencje tego będą kosztowne. Jeśli to jest Twoja pierwsza wymiana, to zalecam zmienić płyn hamulcowy + klocki. Wtedy będziesz miał spokój na jakiś czas. Tarcze zmienia się co 60kkm a klocki raz na 30kkm chyba że spiłujesz je szybciej :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323