Stuki w układzie kierowniczym
Witam. U mnie też jest identyczny problem. byłem dzisiaj u mechanika i to na pewno nie są luzy na końcówkach kierowniczych ani w zawieszeniu. W poniedziałek jestem umówiony u niego i ma sprawdzić czy nie da się zredukować tych luzów poprzez dokręcenie kontry na przekładni (maglownicy) a jak nie to trzeba wysyłać do regeneracji...
- Od: 20 lis 2008, 20:44
- Posty: 13
- Skąd: Ełk
- Auto: 323f 1.5 BA 1995r.
rza99 napisał(a):Witam. U mnie też jest identyczny problem. byłem dzisiaj u mechanika i to na pewno nie są luzy na końcówkach kierowniczych ani w zawieszeniu. W poniedziałek jestem umówiony u niego i ma sprawdzić czy nie da się zredukować tych luzów poprzez dokręcenie kontry na przekładni (maglownicy) a jak nie to trzeba wysyłać do regeneracji...
Jezeli dokrecisz tą srube, to tylko odwleczesz regeneracja w czasie. Po dokręceniu zmniejszasz luzy na całej długosci listwy zębatej o tą samą wartosć. Listwa ta zużywa się szybciej na odcinku bliższym osi auta (częściej wykonuje sie mniejsze skręty kierownicą). Wiec po zlikwdowaniu luzów przy osi auta spowodujesz zwiększenie tarć na jej końcach, a większe tarcie to szybsze zużycie.
- Od: 16 sie 2007, 14:23
- Posty: 288
- Skąd: Konopnica
- Auto: BJ ZL
Byłem dzisiaj u mechanika...dokręcił delikatnie kontrę i efekt jest taki,że luz na kierownicy się zmniejszył stukot jednak nie. Fachowiec doradził mi jednak,że nie ma sensu robić z tego problemu. Regeneracja jest nieunikniona,ale puki nic nie cieknie a stukot się nie nasila można spokojnie jeździć. Orientacyjny koszt regeneracji to 1000-1500zł
- Od: 20 lis 2008, 20:44
- Posty: 13
- Skąd: Ełk
- Auto: 323f 1.5 BA 1995r.
arturd napisał(a):Co??? 1000-1500 PLn za regenerację magla w BA to jakis przekręt, nawet w Łodzi żądają 550PLN. Za montaż + demontaż mogą krzyknąć max. 300PLN. Ale 1500PLN to szok!
Regeneracja szczelności to koszt około 400-500. Jeżeli dochodzi obróbka to cena wzrasta.
- Od: 16 sie 2007, 14:23
- Posty: 288
- Skąd: Konopnica
- Auto: BJ ZL
Witam,
Zwracam się z do Was "Mazdowicze " z prośbą o pomoc w diagnozie przyczyny niepokojących stuków podczas kręcenia kierownicą.
Posiadam 323F BJ z 98r w dieselu 2.0 (90KM) full opcja bez skóry.
Zauważyłem dziś pewne stukanie przy skręcaniu kół w lewo i prawo.Ma to miejsce zarówno na włączonym jak i wyłączonym silniku,Dźwięk jest bardzo donośny i po otworzeniu maski wygląda na to ,że dochodzi gdzieś spod silnika.Niedawno wymieniałem końcówki drążków w obu kołach i nie za bardzo mam pomysł co może być powodem.Wspomaganie działa ok ,na dziurach nie słychać tego pukania.Problem występuje jedynie przy skręcaniu kołami w lewo i prawo.
Mam pewne przypuszczenia co może być usterką,ale chciałbym poradzić się kogoś komu być może pojawił się kiedyś taki problem i pomoże w 100% ustalić co to jest.
Dzięki z góry za podpowiedzi.
Zwracam się z do Was "Mazdowicze " z prośbą o pomoc w diagnozie przyczyny niepokojących stuków podczas kręcenia kierownicą.
Posiadam 323F BJ z 98r w dieselu 2.0 (90KM) full opcja bez skóry.
Zauważyłem dziś pewne stukanie przy skręcaniu kół w lewo i prawo.Ma to miejsce zarówno na włączonym jak i wyłączonym silniku,Dźwięk jest bardzo donośny i po otworzeniu maski wygląda na to ,że dochodzi gdzieś spod silnika.Niedawno wymieniałem końcówki drążków w obu kołach i nie za bardzo mam pomysł co może być powodem.Wspomaganie działa ok ,na dziurach nie słychać tego pukania.Problem występuje jedynie przy skręcaniu kołami w lewo i prawo.
Mam pewne przypuszczenia co może być usterką,ale chciałbym poradzić się kogoś komu być może pojawił się kiedyś taki problem i pomoże w 100% ustalić co to jest.
Dzięki z góry za podpowiedzi.
mobile : 694-61-61-20
gg : 22774388
gg : 22774388
- Od: 2 maja 2010, 01:16
- Posty: 42
- Skąd: Łódź/RTK
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 1999r
Tak właśnie myślałem ,że to może być maglownica :–(
mobile : 694-61-61-20
gg : 22774388
gg : 22774388
- Od: 2 maja 2010, 01:16
- Posty: 42
- Skąd: Łódź/RTK
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 1999r
-
Ania_TM
witam, tez mam takie stukanie kierownicy
mechanik mi powiedzial ze to normalne przy wspomaganiu, mam jeszcze jeden problem, gdy hamuje to trzebie kierownica! tarcze sa nowe, proste, uklad hamulcowy wyczyszczony, wiec co jest powodem trzepania
prosze o pomoc

- Od: 29 sie 2010, 19:25
- Posty: 6
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 323f BJ 1.6 2001 Exlusive
Margolek napisał(a):witam, tez mam takie stukanie kierownicymechanik mi powiedzial ze to normalne przy wspomaganiu, mam jeszcze jeden problem, gdy hamuje to trzebie kierownica! tarcze sa nowe, proste, uklad hamulcowy wyczyszczony, wiec co jest powodem trzepania
prosze o pomoc
Kolego
Drżenie kierownicy przy hamowaniu to prawdopodobnie problem z tarczami lub klockami.Skoro mówisz,że tarcze są nowe to sugeruje sprawdzenie jeszcze klocków czy nie są na wykończeniu. Poza tym może skoro miałeś nowe tarcze to nie dogrzałeś ich odpowiednio przez pierwsze 500km i przy jakimś gwałtownym hamowaniu trafił je szlag...Niestety tego gwarancja nie obejmuje :–(
Ja miałem podobny problem ale u mnie dziwne zachowania ukazywały się przy prędkości powyżej 100km/h.Wymieniłem opony i naprawiłem felgę i wszystko gra.
Powodzonia
mobile : 694-61-61-20
gg : 22774388
gg : 22774388
- Od: 2 maja 2010, 01:16
- Posty: 42
- Skąd: Łódź/RTK
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 1999r
Witam, tez miałem stuki w układzie kierowniczym po lewej stronie było najgorzej, auto miałem od ponad 6 miesięcy i nim jeździłem, dodam mazda 323f bj 2002 rok, pojechałem tydzień temu do mechanika zapytać co tak może stukać wydawały mi się drążki i łączniki, okazało się ze tuleje wahacza przedniego maja luzy i łączniki sa do wymiany, zapłaciłem 420 zl(serwis+plus części) i nic nie stuka przyjemność i komfort jazdy wrócił
Od mechanika sie dowiedziałem ze mazdy maja to do siebie ze łączniki na naszych cudownych drogach siadają ;/ ale to nie zmienia faktu ze mazdunie uznaje za najlepsze autko jakie wyprodukowano w japoni
Pozdro.
Combat
- Od: 21 mar 2010, 11:43
- Posty: 14
- Skąd: Tarnow okolice :)
- Auto: Mazda 323f
Rok: 2002
1.4 Bendzyna 16V
Hatchback
Witam
Mam problem z mazda 323f bj 1.6 albo nie mam problemu bo u taty w golf IV jest to samo. Albo dwa auta są zepsute
Otóż na postoju przy wyłączonym silniki jak ruszam kierownica lewo prawo to słychać takie delikatne stuki. Przy włączonym silniku i wspomaganiu tego nie ma. Jest to normalne czy coś jest nie tak ?
Mam problem z mazda 323f bj 1.6 albo nie mam problemu bo u taty w golf IV jest to samo. Albo dwa auta są zepsute

Otóż na postoju przy wyłączonym silniki jak ruszam kierownica lewo prawo to słychać takie delikatne stuki. Przy włączonym silniku i wspomaganiu tego nie ma. Jest to normalne czy coś jest nie tak ?
Panowie ja mialem taki problem ze co jakis tam czas jak do tylu cofalem czy pomaly np. i jakas nierownosc byla to walnelo mi jak metal o metal z przodu lewej strony a podczas jazdy jadac nawet po nierownosciach tego nie ma, nie wiem co to moze byc jak zajze z kanalu to obadam co i jak, ale do poki wczoraj nie czytalem tego postu i u siebie poruszalem kierwonica lewo prawo to umnie te stuki tez sa bardziej slychac na wylaczonym silniku. Szkoda ze takie cos sie madzi przytrafia
Jak bede cos wiedzial o tym wiecej to dam znac pozdrawiam.
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
- Od: 6 maja 2009, 22:16
- Posty: 219
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r
Witam – mam prawdopodobnie luzy na maglownicy ponieważ podczas skręcania kierownicą i małych wybojów słychać wyraźne stuki. Zawieszenie ok.
Niedawno nawet pojawił się mały wyciek ale nie wiem do końca czy to z maglownicy? Co sądzicie o regeneracji – czy warto ja robić i jak długo mogę się cieszyć dobrym stanem tej części po regeneracji. Może wymienić na używkę? W Łodzi za regenerację zawołali 650 zł. Czy ktoś już robił regenerację ?
Niedawno nawet pojawił się mały wyciek ale nie wiem do końca czy to z maglownicy? Co sądzicie o regeneracji – czy warto ja robić i jak długo mogę się cieszyć dobrym stanem tej części po regeneracji. Może wymienić na używkę? W Łodzi za regenerację zawołali 650 zł. Czy ktoś już robił regenerację ?
- Od: 18 sty 2011, 08:26
- Posty: 22
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: Mazda 323F (BJ) 1,6-16V-2001
Mnie również spotkał ten problem. Nic nie cieknie, nie stuka na nierównościach ale na postoju słychać stukanie podczas kręcenia lewo/prawo. Oczywiście na włączonym silniku. Czy wymiana pompy pomoże ? Bo po nagrzaniu kierownica trochę ciężej mi pracuje. Może nie daje takiego ciśnienia ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości