Tylne hamulce bębnowe – co się zuzywa

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez decadent » 8 lis 2010, 09:28

W mojej BJ piszczą hamulce z tyłu, często pulsacyjnie. Słychać, jak nierówno łapią, momentami słychać też lekkie ocieranie.

Jakie elementy się zużywają w hamulcach bębnowych z tyłu ? Co powinienem wymienić ?
Wystarczy kupić szczęki ?
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez YgooR » 8 lis 2010, 13:24

Zużywa się wszystko :D
Najlepiej je rozbierz to nie jest dużo roboty i będziesz wiedział. Może już masz zużyty bęben albo popuszcza Ci rozpierak szczęk lub jakaś sprężynka padła. U mnie pomogło gruntowne wyczyszczenie i przesmarowanie, bo te hamulce są dość trwałe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez decadent » 8 lis 2010, 15:01

Jest gdzieś na forum o rozbieraniu bębnów ? Nigdy tego akurat nie robiłem. Może jakieś szczegóły ?
Tak czy inaczej na pewno sam spróbuję... Ale od czego tu zacząć...na pewno popatrzę w instrukcję serwisową...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez YgooR » 8 lis 2010, 15:48

Coś na forum było tylko nie wiem czy nie do 626, zerknij do serwisówki i będziesz wsio wiedział.
Samo rozbieranie jest proste, odkręcasz koło, następnie 2 śrubki trzymające bęben, znajdują się między szpilkami. I to wszystko, możesz użyć młotka gdyby nie chciał zejść ale nie powinno być problemów.
Może być taka sytuacja że szczęki zrobią wyżłobienie w bębnie i nie będzie chciało zejść, wtedy musisz użyć większego młotka :D
Pamiętaj tylko układ sprężynek żeby tak samo złożyć i nie zaciągaj ręcznego podczas demontażu.
Po złożeniu mechanizm się sam wyreguluje (taki zawias z zapadką), możesz po przejechaniu jakiegoś odcinka kilka razy nacisnąć mocniej hamulec. To chyba wszystko :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez czah666 » 8 lis 2010, 16:27

lekkie ocieranie może być spowodowane pęknięciem (korozją) wewnętrznego rantu bebna -tego do którego wchodzi blaszana osłona od strony osi. W takim wypadku można uszkodzony fragment usunąć i jeździć dalej lub jeśli to komuś bardzo przeszkadza kupić nowy bęben :)
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 23:09
Posty: 159 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda CX-30 2022
Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Postprzez decadent » 8 lis 2010, 16:35

Dziękuję Wam bardzo, widać że chyba żadna filozofia, a mnie się wydawało, że to bardziej skomplikowane.
Aha, jaki smar użyć do sprężynek i bębna, itd... ? Może być biały smar ?
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez YgooR » 8 lis 2010, 23:54

decadent napisał(a):Aha, jaki smar użyć do sprężynek i bębna, itd... ? Może być biały smar ?

Najpopularniejsze to smar grafitowy lub miedziowy, ten drugi bardziej zalecany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez decadent » 11 lis 2010, 22:12

Zrobiłem sam – poszło bez problemów, ale z pierwszym bębnem trochę mi się zeszło.

Teraz mam ciszę podczas hamowania, zobaczymy jak długo. Przesmarowałem miedziowym. Okładziny szczęk miały w min 2,5 mm, więc jeszcze trochę się pojeździ...

Rada: Trzeba mieć dobre szczypce...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez szymon60992 » 11 lis 2010, 23:12

witam jestem nowy tu dla tego nie wiem czy trafiłem na dobre forum
Mam taki problem z Mazda 323f 1.6 16v dzisaj gdy zmieniłem koła na zimowe z 17 calowych letnich na 13 cali zimowe to po przejechaniu 6 kilometrów Tarcza hamulcowa była aż czerwona od ciepła a felgi nie szło dotknąć chodzi mi o lewą stronę a po prawej stronie wszystko ok normalna temperatura szło normalnie dotknąć i tak dalej Naprawić naprawie to sam ale jaka jest przyczyna tego ?? Poradzcie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 paź 2010, 19:08
Posty: 18
Auto: Mazda Mx-3 1.8 v6 24v 136 km

Postprzez YgooR » 12 lis 2010, 00:28

szymon60992 napisał(a):Naprawić naprawie to sam ale jaka jest przyczyna tego

Prawdopodobnie blokujący/zapiekający się cylinderek lub prowadnice zacisku. W Mazdach się zdarza, kup zestaw naprawczy, rozbierz i przeczyść. Zrób to szybko bo łożysko dostaje po <dupa>
Ostatnio edytowano 12 lis 2010, 00:46 przez YgooR, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

PostTen post został usunięty przez Borys 12 lis 2010, 13:04.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323