W mojej BJ piszczą hamulce z tyłu, często pulsacyjnie. Słychać, jak nierówno łapią, momentami słychać też lekkie ocieranie.
Jakie elementy się zużywają w hamulcach bębnowych z tyłu ? Co powinienem wymienić ?
Wystarczy kupić szczęki ?
Tylne hamulce bębnowe – co się zuzywa
Strona 1 z 1
Zużywa się wszystko
Najlepiej je rozbierz to nie jest dużo roboty i będziesz wiedział. Może już masz zużyty bęben albo popuszcza Ci rozpierak szczęk lub jakaś sprężynka padła. U mnie pomogło gruntowne wyczyszczenie i przesmarowanie, bo te hamulce są dość trwałe.
Najlepiej je rozbierz to nie jest dużo roboty i będziesz wiedział. Może już masz zużyty bęben albo popuszcza Ci rozpierak szczęk lub jakaś sprężynka padła. U mnie pomogło gruntowne wyczyszczenie i przesmarowanie, bo te hamulce są dość trwałe.
Coś na forum było tylko nie wiem czy nie do 626, zerknij do serwisówki i będziesz wsio wiedział.
Samo rozbieranie jest proste, odkręcasz koło, następnie 2 śrubki trzymające bęben, znajdują się między szpilkami. I to wszystko, możesz użyć młotka gdyby nie chciał zejść ale nie powinno być problemów.
Może być taka sytuacja że szczęki zrobią wyżłobienie w bębnie i nie będzie chciało zejść, wtedy musisz użyć większego młotka
Pamiętaj tylko układ sprężynek żeby tak samo złożyć i nie zaciągaj ręcznego podczas demontażu.
Po złożeniu mechanizm się sam wyreguluje (taki zawias z zapadką), możesz po przejechaniu jakiegoś odcinka kilka razy nacisnąć mocniej hamulec. To chyba wszystko
Samo rozbieranie jest proste, odkręcasz koło, następnie 2 śrubki trzymające bęben, znajdują się między szpilkami. I to wszystko, możesz użyć młotka gdyby nie chciał zejść ale nie powinno być problemów.
Może być taka sytuacja że szczęki zrobią wyżłobienie w bębnie i nie będzie chciało zejść, wtedy musisz użyć większego młotka
Pamiętaj tylko układ sprężynek żeby tak samo złożyć i nie zaciągaj ręcznego podczas demontażu.
Po złożeniu mechanizm się sam wyreguluje (taki zawias z zapadką), możesz po przejechaniu jakiegoś odcinka kilka razy nacisnąć mocniej hamulec. To chyba wszystko
lekkie ocieranie może być spowodowane pęknięciem (korozją) wewnętrznego rantu bebna -tego do którego wchodzi blaszana osłona od strony osi. W takim wypadku można uszkodzony fragment usunąć i jeździć dalej lub jeśli to komuś bardzo przeszkadza kupić nowy bęben 
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
decadent napisał(a):Aha, jaki smar użyć do sprężynek i bębna, itd... ? Może być biały smar ?
Najpopularniejsze to smar grafitowy lub miedziowy, ten drugi bardziej zalecany.
Zrobiłem sam – poszło bez problemów, ale z pierwszym bębnem trochę mi się zeszło.
Teraz mam ciszę podczas hamowania, zobaczymy jak długo. Przesmarowałem miedziowym. Okładziny szczęk miały w min 2,5 mm, więc jeszcze trochę się pojeździ...
Rada: Trzeba mieć dobre szczypce...
Teraz mam ciszę podczas hamowania, zobaczymy jak długo. Przesmarowałem miedziowym. Okładziny szczęk miały w min 2,5 mm, więc jeszcze trochę się pojeździ...
Rada: Trzeba mieć dobre szczypce...
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
witam jestem nowy tu dla tego nie wiem czy trafiłem na dobre forum
Mam taki problem z Mazda 323f 1.6 16v dzisaj gdy zmieniłem koła na zimowe z 17 calowych letnich na 13 cali zimowe to po przejechaniu 6 kilometrów Tarcza hamulcowa była aż czerwona od ciepła a felgi nie szło dotknąć chodzi mi o lewą stronę a po prawej stronie wszystko ok normalna temperatura szło normalnie dotknąć i tak dalej Naprawić naprawie to sam ale jaka jest przyczyna tego
Poradzcie
Mam taki problem z Mazda 323f 1.6 16v dzisaj gdy zmieniłem koła na zimowe z 17 calowych letnich na 13 cali zimowe to po przejechaniu 6 kilometrów Tarcza hamulcowa była aż czerwona od ciepła a felgi nie szło dotknąć chodzi mi o lewą stronę a po prawej stronie wszystko ok normalna temperatura szło normalnie dotknąć i tak dalej Naprawić naprawie to sam ale jaka jest przyczyna tego
- Od: 10 paź 2010, 19:08
- Posty: 18
- Auto: Mazda Mx-3 1.8 v6 24v 136 km
szymon60992 napisał(a):Naprawić naprawie to sam ale jaka jest przyczyna tego
Prawdopodobnie blokujący/zapiekający się cylinderek lub prowadnice zacisku. W Mazdach się zdarza, kup zestaw naprawczy, rozbierz i przeczyść. Zrób to szybko bo łożysko dostaje po

Ostatnio edytowano 12 lis 2010, 00:46 przez YgooR, łącznie edytowano 2 razy
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości