Jak sprawdzic stan amortyzatorów – czy w serwis nie kłamie?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez wtyku » 29 cze 2010, 22:58

Witam
Bylem dziś w serwisie, miałem podniesione cale auto.
Poprosiłem mechanika o sprawdzenie co tak stuka z tylu pomimo wymiany już dość sporej ilości rzeczy.
Mechanik ustawił auto na wysokości koło-pas mechanika i podniósł do góry.
Tylne kola podnosił bez problemu a przednie (tam wymieniałem amortyzatory 10mc temu) nie był w stanie. Tyl uginał się z 10cm...

Czy na pewno amortyzatory są do wymiany? bo na przeglądzie rej miały prawie 90% – mechanik mówi ze to przez twardsze sprężyny.

Czy to wszystko to prawda?

Jeśli tak to co polecacie do wersji sportive?
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez decadent » 30 cze 2010, 07:50

Nie pamiętam w którym wątku, ale niedawno ktoś pisał, że właśnie z tyłu są zupełnie inne sprężyny niż z przodu – po wymontowaniu amorów te z tyłu bez problemu ściskał, a te z przodu nie...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez topik » 30 cze 2010, 10:28

decadent napisał(a):Nie pamiętam w którym wątku, ale niedawno ktoś pisał, że właśnie z tyłu są zupełnie inne sprężyny niż z przodu – po wymontowaniu amorów te z tyłu bez problemu ściskał, a te z przodu nie...


Witam. Zgadza się. Z tyłu sprężyny są miękkie ponieważ tył jest lżejszy niż przód. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez wtyku » 30 cze 2010, 10:44

czyli mechanik chce mnie naciagnac?
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez Borys » 30 cze 2010, 15:45

Bujnij tyłem, jeśli auto od razu wraca to amory sprawne, jeśli buja się 2-3 razy to do wymiany. Te "maszynerie" na stacjach diagnostycznych bardzo różnie pokazują (są rożne charakterystyki zawieszeń, a ustawienie ich dla wszystkich to samo). Jeśli autem nosi, albo z amora się coś wylewa to dopiero wymiana.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez wtyku » 5 lip 2010, 19:27

Miałem okazje trochę pojeździć na trasie w ten weekend.
Zastanawia mnie jedno, czy normalne jest ze na drodze, która ma dość sporo wypukłych nierówności, gdzie samochód dość mocno podskakuje, zapala się na ułamki sekundy lampka z samochodem w poślizgu. Czy to jest normalne czy możne to być oznaka słabych amortyzatorów z tylu?
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez tomciokr » 5 lip 2010, 22:21

Zapala Ci się kontrolka DSC (kontrolka stabilizacji toru jazdy) co by oznaczało że koła wpadają w poślizg. W twoim przypadku jeśli nie wpadają w poślizg tylko podskakują to muszą się odrywać od podłoża za sprawą słabej skuteczności amorków. Jeśli faktycznie tak jest powinno wyjść to na stacji diagnostycznej. Nie wiem czy to jest możliwe w praktyce ale tak to może wyglądać. Inna przyczyna to może błędne odczyty z czujników ABS wywołane podczas wstrząsów spowodowane zabrudzeniem lub niekontaktami czujników.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez decadent » 23 lip 2010, 12:55

Dlaczego odboje i gumy osłaniające amory są takie drogie ???
Za odbój podali mi cenę ok. 40 zł, a za osłonę 75 zł !

Przecież za tyle kupi się tani amortyzator !
Gdzie kupić taniej ?

I po co są te odboje ? Czy w ogóle amortyzator często sięga odboi, czy to tylko ma amortyzować przy mega dziurze ?
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Borys » 23 lip 2010, 13:21

biuro@carspeed.pl
Stare nie nadają się do niczego?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez decadent » 23 lip 2010, 14:54

Jeszcze nie wiem czy będę kupował amortyzatory. Na razie to jak wyjmowali mi amortyzator do sprawdzenia, to guma poszła od razu, przerwała się jak papier. Dziwne, że nie było odboju, tylko chyba ta osłona.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Borys » 23 lip 2010, 15:36

może oslona zintegrowana z odbojem
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez decadent » 23 lip 2010, 22:11

Zgadza się – to chyba osłona z odbojem, tylko czemu odbój jest u góry a nie na dole ?

To był zamiennik kamoka nr 2019001. Wytrzymała ta osłona tylko 2 lata. Pełno dziur w niej i dlatego się porwała.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Grzechmazda 323fD » 27 lip 2010, 09:29

U mnie osłona nie jest zintegrowana z odbojem. Za osłone płaciłem ok 50 zl od sztuki w serwisie. Cięzko jest dobrać inną osłonę ponieważ wchodzi górną stroną w metalowy kielich. Uniwersalne nie pasują.
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2007, 23:31
Posty: 53
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: Mazda 323f 2.0DTVi 2000r RF2A

Postprzez decadent » 27 lip 2010, 13:41

Ano właśnie oryginalnie nie jest ona zintegrowana z odbojem. Ta kamoka to chyba do starszej mazdy, jak to spasowali to nawet nie wiem.. (podobno w aso w Lublinie)
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323