Witam
Bylem dziś w serwisie, miałem podniesione cale auto.
Poprosiłem mechanika o sprawdzenie co tak stuka z tylu pomimo wymiany już dość sporej ilości rzeczy.
Mechanik ustawił auto na wysokości koło-pas mechanika i podniósł do góry.
Tylne kola podnosił bez problemu a przednie (tam wymieniałem amortyzatory 10mc temu) nie był w stanie. Tyl uginał się z 10cm...
Czy na pewno amortyzatory są do wymiany? bo na przeglądzie rej miały prawie 90% – mechanik mówi ze to przez twardsze sprężyny.
Czy to wszystko to prawda?
Jeśli tak to co polecacie do wersji sportive?
Jak sprawdzic stan amortyzatorów – czy w serwis nie kłamie?
Strona 1 z 1
decadent napisał(a):Nie pamiętam w którym wątku, ale niedawno ktoś pisał, że właśnie z tyłu są zupełnie inne sprężyny niż z przodu – po wymontowaniu amorów te z tyłu bez problemu ściskał, a te z przodu nie...
Witam. Zgadza się. Z tyłu sprężyny są miękkie ponieważ tył jest lżejszy niż przód. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Bujnij tyłem, jeśli auto od razu wraca to amory sprawne, jeśli buja się 2-3 razy to do wymiany. Te "maszynerie" na stacjach diagnostycznych bardzo różnie pokazują (są rożne charakterystyki zawieszeń, a ustawienie ich dla wszystkich to samo). Jeśli autem nosi, albo z amora się coś wylewa to dopiero wymiana.
Miałem okazje trochę pojeździć na trasie w ten weekend.
Zastanawia mnie jedno, czy normalne jest ze na drodze, która ma dość sporo wypukłych nierówności, gdzie samochód dość mocno podskakuje, zapala się na ułamki sekundy lampka z samochodem w poślizgu. Czy to jest normalne czy możne to być oznaka słabych amortyzatorów z tylu?
Zastanawia mnie jedno, czy normalne jest ze na drodze, która ma dość sporo wypukłych nierówności, gdzie samochód dość mocno podskakuje, zapala się na ułamki sekundy lampka z samochodem w poślizgu. Czy to jest normalne czy możne to być oznaka słabych amortyzatorów z tylu?
Zapala Ci się kontrolka DSC (kontrolka stabilizacji toru jazdy) co by oznaczało że koła wpadają w poślizg. W twoim przypadku jeśli nie wpadają w poślizg tylko podskakują to muszą się odrywać od podłoża za sprawą słabej skuteczności amorków. Jeśli faktycznie tak jest powinno wyjść to na stacji diagnostycznej. Nie wiem czy to jest możliwe w praktyce ale tak to może wyglądać. Inna przyczyna to może błędne odczyty z czujników ABS wywołane podczas wstrząsów spowodowane zabrudzeniem lub niekontaktami czujników.
- Od: 24 lut 2008, 16:33
- Posty: 361
- Skąd: Kraków
- Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0
Dlaczego odboje i gumy osłaniające amory są takie drogie
?
Za odbój podali mi cenę ok. 40 zł, a za osłonę 75 zł !
Przecież za tyle kupi się tani amortyzator !
Gdzie kupić taniej ?
I po co są te odboje ? Czy w ogóle amortyzator często sięga odboi, czy to tylko ma amortyzować przy mega dziurze ?
Za odbój podali mi cenę ok. 40 zł, a za osłonę 75 zł !
Przecież za tyle kupi się tani amortyzator !
Gdzie kupić taniej ?
I po co są te odboje ? Czy w ogóle amortyzator często sięga odboi, czy to tylko ma amortyzować przy mega dziurze ?
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
biuro@carspeed.pl
Stare nie nadają się do niczego?
Stare nie nadają się do niczego?
U mnie osłona nie jest zintegrowana z odbojem. Za osłone płaciłem ok 50 zl od sztuki w serwisie. Cięzko jest dobrać inną osłonę ponieważ wchodzi górną stroną w metalowy kielich. Uniwersalne nie pasują.
- Od: 14 cze 2007, 23:31
- Posty: 53
- Skąd: Ostrów Mazowiecka
- Auto: Mazda 323f 2.0DTVi 2000r RF2A
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość