Poślizg na ręcznym a wariowanie elektroniki hamulców
1, 2
tomciokr W niekontrolowanym poślizgu wszystkie koła się kręcą. A jak hamujesz, to ABS nie dopuszcza do ich zablokowania. Tymczasem przy zaciągnięciu ręcznego ABS nie ma wpływu na blokowanie kół poprzez zmniejszanie ciśnienia w układzie na tylne koła, bo czujniki i tak pokazują, że koła stoją, dlatego komputer ABS głupieje i odłącza układ. A jeśli się tek nie dzieje to znaczy, że albo koła się nie blokują, albo ABS jest tylko na przód.
- Od: 6 paź 2008, 17:56
- Posty: 486
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda dwa zero
No i u mnie wrocilo do normy (dzis pogasly wszystkie lampki). Poslizgi sobie daruje. W koncu nie mam juz 17 lat :-D
- Od: 23 lis 2008, 17:52
- Posty: 93
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F 2.0 DITD 101KM
Jacekm_ napisał(a):Tymczasem przy zaciągnięciu ręcznego ABS nie ma wpływu na blokowanie kół poprzez zmniejszanie ciśnienia w układzie na tylne koła, bo czujniki i tak pokazują, że koła stoją, dlatego komputer ABS głupieje i odłącza układ.
Bzdury moim zdaniem. Ślizgałem się kilkoma autami wszystkie miały ABS i nigdy w żadnym nie oświecały się kontrolki, a ABS nie wariował.
W maździe jak zaciągnę ręczny (blokuje koła) i nacisnę hamulec to ABS normalnie działa na przednie koła i nic się nie oświeca ani nie wariuje.
- Od: 14 wrz 2006, 08:48
- Posty: 228
- Skąd: Żywiec
- Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156
Grafit zależy ilu kanałowy ABS jest. W nowszych autach taka choinka to normalka. To samo dzieje się np. podczas pomiarów na hamowni, gdy kręcą się tylko przednie koła.
Oczywiście nie przeczę, że niektóre firmy w jakiś sposób rozwiązały to i być może nie pojawia się ww. choinka.
Oczywiście nie przeczę, że niektóre firmy w jakiś sposób rozwiązały to i być może nie pojawia się ww. choinka.
Pojechałem dziś specjalnie audi a4 b6 2003r. sprawdzić. Nie zapala się nic, jeśli zablokuje tylne koła i nacisnę hamulec nożny to ABS zaczyna skrobać na przednich kołach i NIC się nie oświeca. Jak będę miał chwilę to jeszcze dokładnie mojego MX sprawdzę. Ale rok temu spędziłem wiele czasu na poślizgach nie pamiętam żeby coś wzbudziło mój niepokój.
- Od: 14 wrz 2006, 08:48
- Posty: 228
- Skąd: Żywiec
- Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156
Borys napisał(a):U mnie przy pojedynczych slajdach też nie, ale jak byłem się kiedyś pobawić dlużej na parkingu to też zwariował w ktorymś momencie.
Dokładnie tak.
Pisząc, że u mnie też pojawiła się choinka mialem na myśli nie pojedynczy zakręt na ręcznym tylko latanie po parkingu długimi bokami z zablokowanym tyłem non stop
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
fazzi napisał(a):Dokładnie tak.
Pisząc, że u mnie też pojawiła się choinka mialem na myśli nie pojedynczy zakręt na ręcznym tylko latanie po parkingu długimi bokami z zablokowanym tyłem non stop zeby
To w audi po 3-5 sekundach pojawia się sygnał dźwiękowy i napis na wyświetlaczu że jedzie się z zaciągniętym ręcznym
- Od: 14 wrz 2006, 08:48
- Posty: 228
- Skąd: Żywiec
- Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156
Grafit – MX3 jest autem projektowanym w latach 80...
Wtedy ludziom mówiła coś paląca się czerwona kontrolka na tablicy, a nie tak jak teraz, że trzeba napisać a dla aborygenów jeszcze najlepiej zrobić filmik....
Wtedy ludziom mówiła coś paląca się czerwona kontrolka na tablicy, a nie tak jak teraz, że trzeba napisać a dla aborygenów jeszcze najlepiej zrobić filmik....
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
dobra kontra kiera i bez ręcznego mozna sie ladnie poślizgać ale to juz przy troszke większych prędkościach
-
Pyton162
paff napisał(a):poślizg na ręcznym
Korzystając z dobrodziejstw śniegu często tak robię (zwłaszcza, kiedy chcę schować autko do garażu, bo tam trochę wąsko) i ani razu mi się coś takiego nie zrobiło. Oczywiście poza kontrolną ręcznego, ale to wiadomo. ABS i TCS działają prawidłowo.
- Od: 17 wrz 2008, 08:24
- Posty: 188
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM
fazzi napisał(a):Grafit – MX3 jest autem projektowanym w latach 80...
ale poznych,nie robmy z naszych aut zabytkow
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Pyton162 napisał(a):dobra kontra kiera i bez ręcznego mozna sie ladnie poślizgać ale to juz przy troszke większych prędkościach
wystarczy 40km/h i kawalek wolnej przestrzeni
a wracajac to tematu gubienia sie tych systemow to jak jezdzilem golfem 4 to nic mu sie nie dzialo.tak samo jak z kumplami ganialismy citroenem xantia i pezotem 406 tez nic im nie bylo.u siebie takiego cuda nie mam.
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Przy dużej ilości poślizgów na ręcznym może się wyłączyć i jest to normalne. Prosta sprawa, stań gdzieś pod górkę ( zaśnieżoną, lub oblodzoną ) zaciągnij ręczny, wrzuć na przykład dwójkę, dodaj gazu, puść sprzęgło i po nie długim czasie wyłączy się abs z powodu z byt dużej i długo trwałej różnicy czujników obrotowych kó.
Dlatego w normalnym poślizgu bez szaleństw abs się nie wyłączy.
Jak zaciągniemy ręczny podczas jazdy i zaczniemy hamować hamulcem roboczym to ABS będzie działał normalnie i kopał w pedał ponieważ jest to za krótki okres różnicy obrotowej.
Ktoś pisał, że jak jedzie w okolicach 200 km/h to mu wywala ABS. Nie jest no normalne. Albo, jakiś czujnik dokonuje powoli żywota, albo po prostu jest znaczna różnica odwodu koła np. przedniego z tylnym i wtedy po jakimś czasie się wyłączy.
Dlatego w normalnym poślizgu bez szaleństw abs się nie wyłączy.
Jak zaciągniemy ręczny podczas jazdy i zaczniemy hamować hamulcem roboczym to ABS będzie działał normalnie i kopał w pedał ponieważ jest to za krótki okres różnicy obrotowej.
Ktoś pisał, że jak jedzie w okolicach 200 km/h to mu wywala ABS. Nie jest no normalne. Albo, jakiś czujnik dokonuje powoli żywota, albo po prostu jest znaczna różnica odwodu koła np. przedniego z tylnym i wtedy po jakimś czasie się wyłączy.

Ja swoją BJ też czasami machnę na ręcznym i faktycznie zapala się kontrolka ABS. Ale bardzo sporadycznie i tylko przy ww wariacjach. Wyłączenie i ponowne włączenie silnika + przejechanie kilku metrów zawsze rozwiązuje sprawę. TCS u mnie brak więc nie ma co wariować...
Mojemu ojczulkowi w Astrze I ABS włączał się prawie na każdej dziurze..., więc w maździe nie ma tragedii.
Moja M http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=115425
Ciężka stopa = lekki portfel :)
Ciężka stopa = lekki portfel :)
- Od: 14 cze 2009, 18:17
- Posty: 128
- Skąd: Unieście, Warszawa
- Auto: Mazda 323 BJ 1,3 16V 1998r
Witam u mnie tez tak sie dzialo jak wjechalem w zakret na recznym ale to nie za kazdym razem mi sie kontrolki zaplaly, musialem zgasic silnik i na nowo juz wszystko dzialalo, tylko teraz jak sie tak zimno to zapalam auto a tylko TCS OFF kontrolka gasnie ostatnia po jakims czasie i wszytko dziala normalnie, mial ktos z was taki przypadek z TCS??
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
- Od: 6 maja 2009, 22:16
- Posty: 219
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r
radekko napisał(a):U mnie po takiej zabawie (poslizg na recznym) juz tak zostalo (kontrolka ABS i recznego) chociaz hamulce nadal dzialaja. Mam jednak wrazenie ze ABS sie wzial obrazil i wylaczyl (nie mam "skrobania" juz).
nie wiem czy to dobry pomysł ale odłacz akumulator moze sie ustawienia zmienią. Ja jak sie ślizgałem też miałem choinke ale pogasiłem czary i wszystko do normy wróciło. Koleś slizgał się godzine i uwalił coś z prądami – wywala mu bezpieczniki.
- Od: 25 paź 2009, 15:19
- Posty: 50
- Auto: 323f BJ B3
Powiem tak rok temu w zimę ślizgałem się na ręcznym i choinka mi się nie zapalała. W między czasie padł mi czujnik ABS w tylnym kole i teraz jak chcę sobie pojeździć bokiem to zapalają się kontroli (oczywiście nie zawsze).
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości