Poślizg na ręcznym a wariowanie elektroniki hamulców

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Jacekm_ » 4 sty 2010, 19:46

tomciokr W niekontrolowanym poślizgu wszystkie koła się kręcą. A jak hamujesz, to ABS nie dopuszcza do ich zablokowania. Tymczasem przy zaciągnięciu ręcznego ABS nie ma wpływu na blokowanie kół poprzez zmniejszanie ciśnienia w układzie na tylne koła, bo czujniki i tak pokazują, że koła stoją, dlatego komputer ABS głupieje i odłącza układ. A jeśli się tek nie dzieje to znaczy, że albo koła się nie blokują, albo ABS jest tylko na przód.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez radekko » 4 sty 2010, 21:59

No i u mnie wrocilo do normy (dzis pogasly wszystkie lampki). Poslizgi sobie daruje. W koncu nie mam juz 17 lat :-D
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez Grafit » 4 sty 2010, 22:45

Jacekm_ napisał(a):Tymczasem przy zaciągnięciu ręcznego ABS nie ma wpływu na blokowanie kół poprzez zmniejszanie ciśnienia w układzie na tylne koła, bo czujniki i tak pokazują, że koła stoją, dlatego komputer ABS głupieje i odłącza układ.


Bzdury moim zdaniem. Ślizgałem się kilkoma autami wszystkie miały ABS i nigdy w żadnym nie oświecały się kontrolki, a ABS nie wariował.
W maździe jak zaciągnę ręczny (blokuje koła) i nacisnę hamulec to ABS normalnie działa na przednie koła i nic się nie oświeca ani nie wariuje.
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2006, 08:48
Posty: 228
Skąd: Żywiec
Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156

Postprzez Borys » 5 sty 2010, 00:19

Grafit zależy ilu kanałowy ABS jest. W nowszych autach taka choinka to normalka. To samo dzieje się np. podczas pomiarów na hamowni, gdy kręcą się tylko przednie koła.
Oczywiście nie przeczę, że niektóre firmy w jakiś sposób rozwiązały to i być może nie pojawia się ww. choinka.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez tomciokr » 5 sty 2010, 00:52

To jak to jest w jednych BJ nie świeci się, a w innych świeci?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez Borys » 5 sty 2010, 00:55

U mnie przy pojedynczych slajdach też nie, ale jak byłem się kiedyś pobawić dlużej na parkingu to też zwariował w ktorymś momencie.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Grafit » 5 sty 2010, 10:30

Pojechałem dziś specjalnie audi a4 b6 2003r. sprawdzić. Nie zapala się nic, jeśli zablokuje tylne koła i nacisnę hamulec nożny to ABS zaczyna skrobać na przednich kołach i NIC się nie oświeca. Jak będę miał chwilę to jeszcze dokładnie mojego MX sprawdzę. Ale rok temu spędziłem wiele czasu na poślizgach nie pamiętam żeby coś wzbudziło mój niepokój.
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2006, 08:48
Posty: 228
Skąd: Żywiec
Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156

Postprzez fazzi » 5 sty 2010, 11:14

Borys napisał(a):U mnie przy pojedynczych slajdach też nie, ale jak byłem się kiedyś pobawić dlużej na parkingu to też zwariował w ktorymś momencie.

Dokładnie tak.
Pisząc, że u mnie też pojawiła się choinka mialem na myśli nie pojedynczy zakręt na ręcznym tylko latanie po parkingu długimi bokami z zablokowanym tyłem non stop :D
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Grafit » 5 sty 2010, 11:19

fazzi napisał(a):Dokładnie tak.
Pisząc, że u mnie też pojawiła się choinka mialem na myśli nie pojedynczy zakręt na ręcznym tylko latanie po parkingu długimi bokami z zablokowanym tyłem non stop zeby


To w audi po 3-5 sekundach pojawia się sygnał dźwiękowy i napis na wyświetlaczu że jedzie się z zaciągniętym ręcznym :) innych objawów jazdy z zablokowanymi tylnymi kolami nie zauważyłem :)
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2006, 08:48
Posty: 228
Skąd: Żywiec
Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156

Postprzez fazzi » 5 sty 2010, 13:32

Grafit – MX3 jest autem projektowanym w latach 80...
Wtedy ludziom mówiła coś paląca się czerwona kontrolka na tablicy, a nie tak jak teraz, że trzeba napisać a dla aborygenów jeszcze najlepiej zrobić filmik.... :P
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Pyton162 » 5 sty 2010, 13:49

dobra kontra kiera i bez ręcznego mozna sie ladnie poślizgać ale to juz przy troszke większych prędkościach
Pyton162
 

Postprzez JanuszM » 6 sty 2010, 14:18

paff napisał(a):poślizg na ręcznym

Korzystając z dobrodziejstw śniegu często tak robię (zwłaszcza, kiedy chcę schować autko do garażu, bo tam trochę wąsko) i ani razu mi się coś takiego nie zrobiło. Oczywiście poza kontrolną ręcznego, ale to wiadomo. ABS i TCS działają prawidłowo.
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez Suloo » 6 sty 2010, 16:00

fazzi napisał(a):Grafit – MX3 jest autem projektowanym w latach 80...

ale poznych,nie robmy z naszych aut zabytkow :]

Pyton162 napisał(a):dobra kontra kiera i bez ręcznego mozna sie ladnie poślizgać ale to juz przy troszke większych prędkościach

wystarczy 40km/h i kawalek wolnej przestrzeni
a wracajac to tematu gubienia sie tych systemow to jak jezdzilem golfem 4 to nic mu sie nie dzialo.tak samo jak z kumplami ganialismy citroenem xantia i pezotem 406 tez nic im nie bylo.u siebie takiego cuda nie mam.
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez tomciokr » 6 sty 2010, 18:14

Podsumowując temat to sprawnie działający system ABS nie powinien wyrzucać choinki w postaci zapalonych kontrolek w poślizgach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez Bartek1986 » 6 sty 2010, 20:35

Przy dużej ilości poślizgów na ręcznym może się wyłączyć i jest to normalne. Prosta sprawa, stań gdzieś pod górkę ( zaśnieżoną, lub oblodzoną ) zaciągnij ręczny, wrzuć na przykład dwójkę, dodaj gazu, puść sprzęgło i po nie długim czasie wyłączy się abs z powodu z byt dużej i długo trwałej różnicy czujników obrotowych kó.
Dlatego w normalnym poślizgu bez szaleństw abs się nie wyłączy.

Jak zaciągniemy ręczny podczas jazdy i zaczniemy hamować hamulcem roboczym to ABS będzie działał normalnie i kopał w pedał ponieważ jest to za krótki okres różnicy obrotowej.

Ktoś pisał, że jak jedzie w okolicach 200 km/h to mu wywala ABS. Nie jest no normalne. Albo, jakiś czujnik dokonuje powoli żywota, albo po prostu jest znaczna różnica odwodu koła np. przedniego z tylnym i wtedy po jakimś czasie się wyłączy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Interceptor » 13 sty 2010, 01:15

Ja swoją BJ też czasami machnę na ręcznym i faktycznie zapala się kontrolka ABS. Ale bardzo sporadycznie i tylko przy ww wariacjach. Wyłączenie i ponowne włączenie silnika + przejechanie kilku metrów zawsze rozwiązuje sprawę. TCS u mnie brak więc nie ma co wariować... :) Mojemu ojczulkowi w Astrze I ABS włączał się prawie na każdej dziurze..., więc w maździe nie ma tragedii.
Moja M http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=115425
Ciężka stopa = lekki portfel :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2009, 18:17
Posty: 128
Skąd: Unieście, Warszawa
Auto: Mazda 323 BJ 1,3 16V 1998r

Postprzez Siwy19 » 9 lut 2010, 18:53

Witam u mnie tez tak sie dzialo jak wjechalem w zakret na recznym ale to nie za kazdym razem mi sie kontrolki zaplaly, musialem zgasic silnik i na nowo juz wszystko dzialalo, tylko teraz jak sie tak zimno to zapalam auto a tylko TCS OFF kontrolka gasnie ostatnia po jakims czasie i wszytko dziala normalnie, mial ktos z was taki przypadek z TCS??
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez BeJotka » 9 lut 2010, 18:59

radekko napisał(a):U mnie po takiej zabawie (poslizg na recznym) juz tak zostalo (kontrolka ABS i recznego) chociaz hamulce nadal dzialaja. Mam jednak wrazenie ze ABS sie wzial obrazil i wylaczyl (nie mam "skrobania" juz).


nie wiem czy to dobry pomysł ale odłacz akumulator moze sie ustawienia zmienią. Ja jak sie ślizgałem też miałem choinke ale pogasiłem czary i wszystko do normy wróciło. Koleś slizgał się godzine i uwalił coś z prądami – wywala mu bezpieczniki.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 15:19
Posty: 50
Auto: 323f BJ B3

Postprzez GroMo » 9 lut 2010, 19:40

Powiem tak rok temu w zimę ślizgałem się na ręcznym i choinka mi się nie zapalała. W między czasie padł mi czujnik ABS w tylnym kole i teraz jak chcę sobie pojeździć bokiem to zapalają się kontroli (oczywiście nie zawsze).
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2008, 16:48
Posty: 145 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: TrzyDwaTrzy eF BeJot

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323