Świst na niskich biegach, przy niskich obrotach

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez czerwony » 17 lis 2009, 00:50

Witam serdecznie,

Dopiero rozpracowuję historię zakupionej przeze mnie mazdy, ale po wizycie w warsztacie, lekko się zaniepokoiłem.

Wymieniony został rozrząd (komplet: pasek, rolki, uszczelniacze itd.), pompa wodna, filtry, oleje, paski wieloklinowe. Narazie to wystarczyło.

Mechanik stwierdził, że z autem jest wszystko OK. Według mnie, nie jest. Na niskich biegach (szczególnie 1/2), na niskich obrotach, przy wciskaniu gazu, oprócz normalnego hałasu związanego z pracą silnika, pojawia się dziwne świszczenie. Nie jest to pisk. Nie umiem tego opisać, ale tak, jakby załączał się jakiś dodatkowy element (jak np. w dieslu turbina). Co to może być? Pierścienie?

Jest to gwizd, który ustaje przy zmianie biegu na 3/4/5 i po poczęstowaniu silnika większymi obrotami. Na początku, zaraz po zakupie, podobny dźwięk wytwarzał stary pasek klinowy, lecz po jego wymianie problem nie zniknął.

Dzięki za pomoc.
czerwony
 

Postprzez gregorius 323 F » 17 lis 2009, 20:15

Możebyć słabo naciągnięty któryś z pasków klinowych – alternatora albo wspomagania.
Może być też tak że mechanik zbyt mocno naciągnął rozrząd lub zostawił starą suchą rolkę.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez maniakk5 » 17 lis 2009, 23:43

Może po prostu wyje alternator – u mnie tak było – ładował,ale wył.Hałas nie pochodził od łożysk,ale po prostu elektronika była uszkodzona.
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 08:50
Posty: 55
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 1,8 16V 2000r.

Postprzez Suloo » 17 lis 2009, 23:50

u mnie tez czasami taki dzwiek slychac,nie wiem czym to jest spowodowane bo wszystko jest raczej ok.ale to taki cichy dzwiek,kup sobie radio :] (lub jak masz to podglos)chyba ze u ciebie slychac dosyc mocno.
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez grabu122 » 18 lis 2009, 00:34

Wymień filtr oleju :D Mówię poważnie :P
Znajomek (NIE w Mazdzie ;) ) też walczył z bliżej niekreślonym "dziwnym dzwiekiem" :P Wiele było diagnoz i warsztatów- rozrząd, pompa wody........itd..... i kupa.

W końcu stary emerytowany mechanior nie pracujący już w zawodzie (szerze mówiąc nie mający pojęcia co to np. ECU, TPS, czy nawet wtrysk wielopunktowy) który przez 40lat naprawiał Warszawy, Żuki, Duże Fiaty, stare Polonezy i Maluchy polecił mu aby wymienił właśnie filtr oleju, bo ponoć wadliwy może dawać taki pisk :D I o dziwo pomogło <lol> <lol> <lol>
Ostatnio edytowano 18 lis 2009, 00:58 przez grabu122, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez Suloo » 18 lis 2009, 00:50

w sumie dopiero co olej zmienialem i jakos nie slychac tego,bo nie gwizdalo u mnie ciagle tylko czasami.moze byc to
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez czerwony » 18 lis 2009, 12:29

Dzięki za odpowiedzi, ale teraz was zdziwię! :P

Stawiałem podobne diagnozy PRZED wizytą w warsztacie, więc rozwiązania, które zaproponowaliście (wymiana oleju, wymiana/naciągnięcie paska) nic nie dały.

Wszystkie w/w elementy zostały podmienione i świst nadal jest :) Dziwaczne!
Wystarczy włączyć radio, faktycznie, nic wtedy nie słychać, no ale staram się tego docieć już z samej ciekawości.

update: do tego doszedł mi znowu pisk paska klinowego przy uruchamianiu silnika po dłuższym postoju na zimnym powietrzu. Był już dwa razy naciągany (po wymianie na nowy), cóż za nonsens!
czerwony
 

Postprzez maniakk5 » 18 lis 2009, 12:33

nooo,ale jaka jest ostateczna diagnoza...?
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 08:50
Posty: 55
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 1,8 16V 2000r.

Postprzez Paweł Mo » 18 lis 2009, 12:50

Paski klinowe Mazdy (323F BJ miałem DiTD) są troszkę do kitu. Ja też wymieniłem na nowe, oryginalne. Rano, zwłaszcza w dni jesienno-zimowe słyszane było po pierwsze dudnienie a po drugie mlaskanie (coś jak strzelanie skórzanym paskiem od spodni). Pomogło smarowanie pasków preparatem PRESTONE (najlepiej jak silnik nie pracuje popsikać, uruchomić silnik, zgasić i ponownie popsikać. W przeciwnym przypadku zachlapiesz silnik i komorę.
http://www.prestone.pl/produkty/produkt ... owych.html
Koszt chyba 11 zł. Rozwiązanie najprostsze i najtańsze na początek.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323