Nie ma nowych czujników u mnie do kupienia więc pozostaje mi serwis lub szrot. ciekawe czy to wlasnie czujnik jest uszkodzony
Świecące się kontrolki: ABS i hamulca ręcznego (BJ)
Wymieniony bezpiecznik i znowu wszystkie kontrolki działają. ABS i hamulec też ale ciągle świecą hehe.
Nie ma nowych czujników u mnie do kupienia więc pozostaje mi serwis lub szrot. ciekawe czy to wlasnie czujnik jest uszkodzony
Nie ma nowych czujników u mnie do kupienia więc pozostaje mi serwis lub szrot. ciekawe czy to wlasnie czujnik jest uszkodzony
- Od: 16 paź 2008, 00:03
- Posty: 36
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 323F 2000r. TD 101km
szrot jak sie jedzie do drzonkowa od strony starego ksielina , tam maja sporo czesci do mazd
-
Pyton162
Czujnik wymieniony, i dalej świeci. Kasowanie zrobione
Kasowanie zapamiętanych błędów: podłączyć zworkę TBS-GND; włączyć kluczyk (nie odpalać!), poczekać na wszystkie kody, jak zacznie powtarzać (po pełnym wyświetleniu wszystkich kodów) nacisnąć hamulec 10x z częstotliwością mniejszą niż 1 sek
i tak
odłączam kleme 20 sek trzymam hamulec i znowu podłączam kleme
Żadnego resetu nie ma i cały czas świeci. Kod cały czas 41. Po wymianie czujnika i przejechaniu 4 km po wyłączeniu i włączeniu ponownym silnika dalej świecą ABS i ręczny.
Kasowanie zapamiętanych błędów: podłączyć zworkę TBS-GND; włączyć kluczyk (nie odpalać!), poczekać na wszystkie kody, jak zacznie powtarzać (po pełnym wyświetleniu wszystkich kodów) nacisnąć hamulec 10x z częstotliwością mniejszą niż 1 sek
i tak
odłączam kleme 20 sek trzymam hamulec i znowu podłączam kleme
Żadnego resetu nie ma i cały czas świeci. Kod cały czas 41. Po wymianie czujnika i przejechaniu 4 km po wyłączeniu i włączeniu ponownym silnika dalej świecą ABS i ręczny.
- Od: 16 paź 2008, 00:03
- Posty: 36
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 323F 2000r. TD 101km
CZujnik demontował przy mnie więc nic sie nie uszkodziło. Tak mi sie wydaje przynajmniej. Ale teraz mam większy problem. Bo co chwile sie przepala bezpiecznik od kontrolek na zegarach. Nie działają kierunkowskazy. Wymienie bezpicznik to za minute znowu gasnie i bezpiecznik siadł. Co moze byc tego przyczyną ?
- Od: 16 paź 2008, 00:03
- Posty: 36
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 323F 2000r. TD 101km
Kolego nikt tu diagnozy nie postawi bardzo możliwe ze kupiłeś walnięty czujnik jedyny sposób żeby to sprawdzić to wziąć miernik i zbadać jego opór norma to 1300-1700Ω.
- Od: 17 gru 2007, 18:35
- Posty: 18
- Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DitD
Jeżeli chodzi o świecenie się kontrolki ABS i hamulca ręcznego to na 99.9% czujnik ABS.Ja miałem dokładnie to samo.Sprawdzili mi na stacji diagnostycznej(podłączyli kompa) i okazało się że nie działa lewy tylny czujni(przeważnie tylne siadają).Kupiłem nowy w serwisie za około 250zł(dokładnie nie pamiętam)bo na szrocie chciał za używany 200zł do mojej BJ(2.0 DitD)
- Od: 29 cze 2008, 10:32
- Posty: 27
fafo napisał(a):Gdy hamuję mocniej to zapala mi się kontrolka hamulca ręcznego a gdy ruszam to gaśnie. Czy może to jakiś znak że mi się kończą okładziny czy może coś innego
Ja bym obstawiał ze masz mało płynu hamulcowego w zbiorniczku.
Ja byłem dziś ze swoją Mazda u diagnosty w sprawie palących się kontrolek ABS i TCS. Najpierw nie mógł polączyc się z komputerem bo nie miał jakiegoś kabla. Więc zrobiłem badanie domową metodą za pomocą mostka i co dziwne po przekręceniu zapłony do pozycji ON kontrolki nie zaczęły mrógac. Diagnosta stwierdził, że może to byc uszkodzony sterownik ABSu.
GroMo napisał(a):Więc zrobiłem badanie domową metodą za pomocą mostka i co dziwne po przekręceniu zapłony do pozycji ON kontrolki nie zaczęły mrógac. Diagnosta stwierdził, że może to byc uszkodzony sterownik ABSu.
U mnie jest to samo. Początkowo wywalało błąd (lewy tylny czujnik) tylko przy uruchomionym silniku. Później tez przy uruchomionym zapłonie. R i V~ czujnika są OK.
- Od: 16 sie 2007, 14:23
- Posty: 288
- Skąd: Konopnica
- Auto: BJ ZL
tak jak większość kolegów pisze to czujnik
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Witam
Odzwiezam nieco temat.
Witam w mojej mazdzie swieci sie ABS oraz (!). Blad ktory sie ukazal to nr 14 czyli tylny lewy czujnik ABS.
Tydzien temu rozebralem i zlozylem przedni zacisk ( przod lewa strona )– mowa o cylinderku ktory sie zapiekl.
Mechanik ze mnie slaby ale nie napotkalem nic co by wzbudzilo moje watpliwosci, system pozniej odpowietrzony – hamulce OK.
Teraz po 500 km bledy ABS.
Czy wedlug Was obie sprawy moga byc powiazane
Stan plynu hamulcowego lekko ponad max.
hmm a moze to taki zbieg okolicznosci.
dziekuje
Adrian
Odzwiezam nieco temat.
Witam w mojej mazdzie swieci sie ABS oraz (!). Blad ktory sie ukazal to nr 14 czyli tylny lewy czujnik ABS.
Tydzien temu rozebralem i zlozylem przedni zacisk ( przod lewa strona )– mowa o cylinderku ktory sie zapiekl.
Mechanik ze mnie slaby ale nie napotkalem nic co by wzbudzilo moje watpliwosci, system pozniej odpowietrzony – hamulce OK.
Teraz po 500 km bledy ABS.
Czy wedlug Was obie sprawy moga byc powiazane
Stan plynu hamulcowego lekko ponad max.
hmm a moze to taki zbieg okolicznosci.
dziekuje
Adrian
- Od: 14 sty 2009, 04:48
- Posty: 18
- Skąd: UK / Southampton
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Przebieg 210 tys km
Ponownie odwiedzam forum by powrócić do mojego tematu.
Wymieniłem jeden przedni czujnik ABS i lewy tylny, tak wskazywał komputer. Przed wymianą tylnego czujnika świecił się ABS i hamulec ręczny. Po wymianie zgasł hamulec ręczny ale abs ciągle świeci i ABS nie działa. Co robić ? Dodatkowo znowu zaczął mi się przepalać bezpiecznik od podswietlania deski rozdzielczej. Może coś nie tak z prądem jest w mojej mazdeczce ?
Wymieniłem jeden przedni czujnik ABS i lewy tylny, tak wskazywał komputer. Przed wymianą tylnego czujnika świecił się ABS i hamulec ręczny. Po wymianie zgasł hamulec ręczny ale abs ciągle świeci i ABS nie działa. Co robić ? Dodatkowo znowu zaczął mi się przepalać bezpiecznik od podswietlania deski rozdzielczej. Może coś nie tak z prądem jest w mojej mazdeczce ?
- Od: 16 paź 2008, 00:03
- Posty: 36
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 323F 2000r. TD 101km
No i stało się też u mnie – święcą się kontrolki ABS+TCS+TCS OFF+awaryjny... Czasami święcą się przez cały czas (powiedzmy 30-40 minut ciągłej jazdy), czasami zapalą się po 10 minut, zgasną po 5 minutach, by potem znowu zapalić się po 10 minutach. Generalnie, jak im się podoba... Do tego dochodzą problemy z samym hamowaniem – czasami przy ostrzejszym wciśnięciu pedału czuję takie jakby szarpnięcie albo przeskok. Cóż, jutro jadę do mechanika... może dojadę bezpiecznie...
Nie będę narazie się niczym sugerował, z tego co tutaj napisaliście, bo dla mnie sprawa jest o tyle podejrzana, że wszystko to zaczęło się po wymianie opon na letnie. Narazie więc wykluczam słaby akumulator, czujniki czy małą ilość płyny hamulcową, o jakichś koronkach nie wspominając, bo nawet nie wiem, co to jest (doczytam)... Skoro przed wymianą opon wszystko było okay, a po wymianie zaczęło się ^%@$@, to będę szedł w tym kierunku...
Nie będę narazie się niczym sugerował, z tego co tutaj napisaliście, bo dla mnie sprawa jest o tyle podejrzana, że wszystko to zaczęło się po wymianie opon na letnie. Narazie więc wykluczam słaby akumulator, czujniki czy małą ilość płyny hamulcową, o jakichś koronkach nie wspominając, bo nawet nie wiem, co to jest (doczytam)... Skoro przed wymianą opon wszystko było okay, a po wymianie zaczęło się ^%@$@, to będę szedł w tym kierunku...
- Od: 23 maja 2009, 12:42
- Posty: 15
- Skąd: Lublin
- Auto: 3 BK 1.5 2005 r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości