Czy zaciski hamulcowe w Maździe są "pływające"

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Jacekm_ » 10 sty 2009, 18:30

Witam,
Mam bardzo pilne pytanie, chciałbym wiedzieć, czy zaciski hamulcowe w maździe 323F BJ są "pływające" – nie jestem pewien, czy to się tak nazywa, ale raczej tak.
Dokładniej chodzi mi o to, czy cały zacisk zmienia swoje położenie podczas pracy hamulców a przede wszystkim, czy po zamontowaniu nowych klocków całkowita szerokość zacisku się zwiększy. Jest to dla mnie istotne ze względu na felgi, które chcę zamontować. Nie jestem pewny, czy da radę później wymienić klocki na nowe, żeby zacisk nie tarł o felgę.
Pozdrawiam i proszę o odpowiedź osoby zorientowane.
Jacek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez kropka » 10 sty 2009, 23:03

Podejrzewam że tak. W 323 BG są na pewno pływające. Najłatwiej Ci będzie zdjąć felgę i popatrzeć powinny być widoczne ramki zacisku które daje się rozsuwać.
Kropka
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 00:26
Posty: 150
Skąd: Gdynia/Białystok
Auto: Mazda 323 r91, silnik1,6, ASB

Postprzez Jacekm_ » 10 sty 2009, 23:32

No właśnie przymierzałem felgę i tak bardzo zaaferowałem się tym, że zacisk jest z nią na styk, że nawet zapomniałem obejrzeć tego dziadostwa i złożyłem ze stalówkami a teraz nie mam dostępu do garażu i nie chce mi się tego rozkładać na dworze. No ale coś czuję, że i tak będę musiał. W sumie najistotniejsze jest dla mnie to, czy przy nowych klockach zacisk rozsunie się poza swój obrys (na zewnątrz od auta). Bo jest część nieruchoma zacisku i ruchoma zapewne. U mnie felga jest na styk z tą częścią nieruchomą, ale obawiam się, że po założeniu nowych klocków zacisk rozsunie się na tyle, że nie będę mógł zakręcić kołem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez JanuszM » 11 sty 2009, 12:50

Jacekm_ Nie masz się czym przejmować. O ile jarzemko (tam, gdzie wkłada się klocki) jest przymocowane na stałe do zwrotnicy, to cały zacisk musi być ruchomy. Bierze się to stąd, że w zacisku znajduje się tłoczek, który dociska klocki do tarczy i potrzeba trochę ruchu zacisku (który jest przykręcony do zwrotnicy/jarzemka na bodajże dwóch śrubach-prowadnicach), żeby docisnąć oba klocki do tarczy.
Jednakże nie zmienia to faktu, że sam zacisk ma stały rozmiar zewnętrzny i ruch tłoczka powinien powodować ruch zacisku w stronę osi samochodu.
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez Jacekm_ » 11 sty 2009, 12:55

JanuszM napisał(a):Jacekm_
Jednakże nie zmienia to faktu, że sam zacisk ma stały rozmiar zewnętrzny i ruch tłoczka powinien powodować ruch zacisku w stronę osi samochodu.

Takiej odpowiedzi potrzebowałem, dzięki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323