Jak wyciszyć 323kę

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Krusz » 15 maja 2010, 20:19

Czy ktoś z Was próbował może wyciszenia 323Bj z turbodieslem? Jak pierwszy raz wsiadłem do niej to miałem wrażenie że jadę Starem:) Co prawda można się przyzwyczaić ale podejrzewam że na dłuższe wyjazdy problem może być lekko denerwujący.
Wiem że ludzie czasem wyciszają jakoś auta ale z różnym skutkiem. Jeśli komuś udała się ta sztuka to proszę o poradę:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 20:34
Posty: 48
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD

Postprzez zurekk » 15 maja 2010, 20:36

Mi ciśnienie podnosił hałas w benzynie, a mam wrażliwe uszy i strach pomyśleć co jest w "klekocie".
Pozdrawiam
Madzia sprzedana, na forum na pewno jeszcze wrócę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 13:17
Posty: 85
Skąd: Ostrzeszów
Auto: Była 323f BJ – dzielnie służyła, ale sprzedana. Jeszcze tu wrócę :)

Postprzez HawkeR » 15 maja 2010, 21:22

Zacznij od tego: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=49680

U mnie znacząco pomogła wymiana poduszki obok rozrządu – wymieniłem na tą z tedgum

Pozdr,
_____________________
HawkeR
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 18:44
Posty: 33
Skąd: Silesia K-CE
Auto: Była 323F BJ 2.0 DITD '00

Postprzez Krusz » 15 maja 2010, 22:03

W klekocie jest klekot:) myślę że w porównaniu – w benzynie jest muzyka dla uszu:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 20:34
Posty: 48
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD

Postprzez HawkeR » 15 maja 2010, 22:48

Krusz napisał(a):W klekocie jest klekot:) myślę że w porównaniu – w benzynie jest muzyka dla uszu:P

Na co dzień ujeżdżam oplowskiego klekota 1.9 cdti – i szczerze powiem że niejeden benzyniak jest głośniejszy.
Natomiast 1.9 TDI 130km jest o wiele głośniejszy i w porównaniu do cdti można powiedzieć że mułowaty.
Co do DITD jest głośny to fakt – przy dobrych poduszkach silnika i standardowym wyciszeniu kabiny głośniejszy niż 1.9 tdi w Octavii

Przypuszczam iż po zastosowaniu Noxudolu i może kilku mat głuszących i filców – głośność DITD była by porównywalna z lepiej wyciszoną kabiną pasażerską w Octavii.

Możliwe iż ktoś się wypowie kto posiada w dobrym stanie poduszki silnika i wyciszał dodatkowo kabinę pasażerską.

Pozdr,
_____________________
HawkeR
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 18:44
Posty: 33
Skąd: Silesia K-CE
Auto: Była 323F BJ 2.0 DITD '00

Postprzez Krusz » 16 maja 2010, 11:30

Powiem szczerze że mam ochotę na wyciszenie jakie proponował mi zurekk (filc+mata bitumiczna wszędzie gdzie się da) ale przeraża mnie perspektywa rozbebeszenia całego wnętrza:) Cena też gra rolę i to sporą bo muszę trochę jeszcze do autka dołożyć, więc poduszki (+wyciągnięcie silnika- sam tego nie zrobię) nie napawają moją kieszeń optymizmem:) Może kiedyś, na razie popróbuję chyba z matami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 20:34
Posty: 48
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD

Postprzez HawkeR » 16 maja 2010, 16:09

xANDy napisał(a):[
............................

Po latach dowiedziałem się, że wystarczyło wymienić siadniętą poduszkę zawieszenia silnika od rozrządu i byłby problem z głowy...
hahaha

Ale nowy użytkownik jeździ teraz niezwykłą mazdą........


cytat u góry pochodzi z wątku:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=98&t=74624

Pierwsza podstawowa sprawa to sprawne poduszki silnika !
Warto poczytać: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=45344

Poduszka rozrządu z Tedgum to koszt ok 110 PLN

A wymiany w okolicach Katowic powinien podjąć się Tadziol – sam u niego robiłem

Dopiero później można bawić sie w wyciszanie wnętrza matami, filcami itd !

Pozdr,
_____________________
HawkeR
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 18:44
Posty: 33
Skąd: Silesia K-CE
Auto: Była 323F BJ 2.0 DITD '00

Postprzez Krusz » 16 maja 2010, 19:23

Sam już nie wiem. Najłatwiej byłoby porównać z kimś kto ma nowe poduszki czy to w tym rzecz. Zobaczę jeszcze, dla mnie łatwiej jest zrobić filce. "Na szczęście" nie ma pogody i i tak muszę z tym jeszcze poczekać, żona już zaczyna narzekać że za dużo ładuję w auto:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 20:34
Posty: 48
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD

Postprzez Irek.k » 16 maja 2010, 20:08

W tygodniu wymieniałem poduszkę w Premacy po stronie rozrządu (była zerwana). Według moich uszu jest różnica.
Oryginalna poduszka ma w środku takie metalowe wybrzuszenie, kiedy poduszka "przysiądzie" środkowa tuleja opiera się na tym wybrzuszeniu. Czyli inaczej pisząc, silnik opiera się bezpośrednio na metalu i poprzez ten metal na karoserii.

Takie moje wnioski, bo fachowcem nie jestem ;)
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez HawkeR » 16 maja 2010, 20:18

Ja również zaczynałem wymianę zawieszenia silnika od poduszki obok rozrządu – jak wspominałem wstawiłem Tedgumowską. Na początku była poprawa ale pełen efekt jest dopiero po jakimś czasie – kilka dni. Nieoryginalna poduszka jest twarda i musi sie ułożyć.

Pozdr,
_____________________
HawkeR
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 18:44
Posty: 33
Skąd: Silesia K-CE
Auto: Była 323F BJ 2.0 DITD '00

Postprzez Krusz » 16 maja 2010, 21:45

Ale jak sprawdzić czy mam dobrą poduszkę? Głośność to jednak rzecz względna – dla mnie może jest głośno ale może ten typ tak po prostu ma i poduszka niewiele pomoże. Nie wiem czy wkładać pieniądze w poduszki jeśli nie jestem pewny że to w tym problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 20:34
Posty: 48
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD

Postprzez Irek.k » 16 maja 2010, 22:00

Trzeba się jej przyjrzeć :)
To co na zdjęciu wskazałem strzałką, to jest właśnie ta oberwana część. Normalnie ta część powinna się trzymać u góry "obudowy" tulei zewnętrznej.
http://img171.imageshack.us/img171/7104/img3856f.jpg
Gdzieś na forum czytałem, że jak środek poduszki (środkowa tulejka) jest poniżej środka poduszki to jest ona do wymiany. Normalnie jest ona osadzona niesymetrycznie, powyżej środka poduszki.
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez HawkeR » 16 maja 2010, 22:10

Na tym zdjęciu widać oberwaną poduszkę i wymienioną z Tedgum:
Obrazek

Fota pochodzi z relacji smagur'a:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=49680&start=0

Opcja szukaj na forum dużo pomoże – wiele tu na ten temat napisano,

Pozdr,
_____________________
HawkeR
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 18:44
Posty: 33
Skąd: Silesia K-CE
Auto: Była 323F BJ 2.0 DITD '00

Postprzez Krusz » 16 maja 2010, 22:22

Przyjrzę się tej poduszce. Jak jest wybita to po prostu jest głośniej czy jakieś stuki słychać czy coś takiego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 20:34
Posty: 48
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f 2002r. 2.0 DiTD

PostTen post został usunięty przez black_pablo 31 sty 2013, 11:08.
Powód: post nic nie wnosi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323