Pilnie potrzebuję rysunku przedstawiającego mocowanie przedniego zderzaka w wersji auta z 99 r.
Wydaje mi się, iż mam trochę za bardzo opadający ku dołowi zderzak, może trzeba coś dokręcić.
Czy odkręcanie reflektorów wiąże się z ryzykiem rozregulowania świateł?
Mam instrukcję serwisową do 323 bj, ale po 2002 r. Może macie instrukcję dla starszych wersji ?
Mocowanie zderzaka
Strona 1 z 1
Zderzak mocowany jest:
– pod kierunkowskazami (spinki)
– spinkami do nadkoli
– wkrętami od spodu
– dwoma wkrętami na rogach u góry, przy błotnikach (jak odepniesz nadkola to zobaczysz).
– dwa wkręty/spinki przy grillu.
Zderzak schodzi wtedy razem z grillem.
Wyjęcie lamp często wiąże się z ponownym ich ustawieniem.
– pod kierunkowskazami (spinki)
– spinkami do nadkoli
– wkrętami od spodu
– dwoma wkrętami na rogach u góry, przy błotnikach (jak odepniesz nadkola to zobaczysz).
– dwa wkręty/spinki przy grillu.
Zderzak schodzi wtedy razem z grillem.
Wyjęcie lamp często wiąże się z ponownym ich ustawieniem.
Grill w przedliftowej wersji jest osobny, ale zdejmiesz go dopiero po odkręceniu zderzaka. Jest tak jak na rysunku, tylko pod kierunkowskazami masz spinki. Oprócz tego wszystko jest tak samo, a opuszczenie zderzaka to zapewne wkręty nr. 3 się poluzowały.
Niestety nic nie da się poprawić.
Spinki pod kierunkowskazami siedzą bardzo dobrze. Błotnik trzyma się nadkoli solidnie i prawidłowo – w miejscu najbliższym koła styka się z błotnikiem i nie ma żadnej przerwy. Rośnie ta przerwa natomiast w kierunku reflektorów. Żeby ją zlikwidować musiałbym podgiąć do góry metalowe elementy nadwozia, do których spinkami pod kierunkowskazami przymocowany jest zderzak. Jak patrzę na inne mazdy bj sprzed liftingu to wszystkie mają "szparę", ale nie aż taką jak u mnie. Dziwne, nie widać żadnych oznak, żeby samochód był kiedyś "walnięty". Sprawdzałem błotniki przednie miernikiem grubości lakieru, przed zakupem.
Spinki pod kierunkowskazami siedzą bardzo dobrze. Błotnik trzyma się nadkoli solidnie i prawidłowo – w miejscu najbliższym koła styka się z błotnikiem i nie ma żadnej przerwy. Rośnie ta przerwa natomiast w kierunku reflektorów. Żeby ją zlikwidować musiałbym podgiąć do góry metalowe elementy nadwozia, do których spinkami pod kierunkowskazami przymocowany jest zderzak. Jak patrzę na inne mazdy bj sprzed liftingu to wszystkie mają "szparę", ale nie aż taką jak u mnie. Dziwne, nie widać żadnych oznak, żeby samochód był kiedyś "walnięty". Sprawdzałem błotniki przednie miernikiem grubości lakieru, przed zakupem.
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości