Strona 1 z 1

Jak działa nagrzewnica?

PostNapisane: 8 sty 2010, 08:38
przez remik74
Mam pytanie do użytkowników BJ.Czy powietrze (ciepłe lub zimne) z nagrzewnicy jest regulowane ilością powietrza czy ilością przepływającej wody przez nagrzewnice?

PostNapisane: 8 sty 2010, 09:35
przez Daro_GST
kolego automat jest taki, że im więcej wody przepływa przez nagrzewnice tym cieplejsze powietrze leci w aucie. Jeżeli masz zapchaną nagrzewnice i włączysz wiatrak na jedynkę to może polecieć ciepłe powietrze, ale gdy zapodasz czwórkę to powietrze bedzię na 100% zimne, a to z tego prostego względu że letnia nagrzewnica nie zdoła nagrzać przepływającego przez nią lodowatego powietrza.

PostNapisane: 8 sty 2010, 10:14
przez remik74
Czyli na przewodzie z wodą do nagrzewnicy jest zamontowane coś w rodzaju elektrozaworu który reguluje potrzebną ilość wody do ogrzania przepływającego przez nagrzewnice powietrza aby uzyskać odpowiednią temperaturę?

PostNapisane: 9 sty 2010, 00:14
przez adamax4
remik74 napisał(a):Czyli na przewodzie z wodą do nagrzewnicy jest zamontowane coś w rodzaju elektrozaworu który reguluje potrzebną ilość wody

Czy aby na pewno? Idąc takim tokiem, to wyszłoby na to, że przy ustawieniu zimnego powietrza woda wcale nie będzie krążyć w małym obiegu.

Przez nagrzewnicę płynie cały czas taka sama ilość płynu. Regulacja temperatury odbywa się klapką, która zmienia stosunek między gorącym powietrzem z nagrzewnicy, a zimnym z zewnątrz.

PostNapisane: 9 sty 2010, 01:00
przez remik74
adamax4 napisał(a):
remik74 napisał(a):Czyli na przewodzie z wodą do nagrzewnicy jest zamontowane coś w rodzaju elektrozaworu który reguluje potrzebną ilość wody

Czy aby na pewno? Idąc takim tokiem, to wyszłoby na to, że przy ustawieniu zimnego powietrza woda wcale nie będzie krążyć w małym obiegu.

Przez nagrzewnicę płynie cały czas taka sama ilość płynu. Regulacja temperatury odbywa się klapką, która zmienia stosunek między gorącym powietrzem z nagrzewnicy, a zimnym z zewnątrz.


A jak ten stosunek ma się latem?A czy musi płynąć latem jak nie jest tam potrzebna?

PostNapisane: 9 sty 2010, 01:22
przez adamax4
Jeśli masz suwak na najniższą temperaturę to klapka jest tak ustawiona, że całość powietrza leci z zewnątrz, a jak na najwyższą, to całość przechodzi przez nagrzewnicę. W każdym razie, nie żadnego zaworu, który całkowicie odcina dopływ płynu latem do nagrzewnicy.