ECS – Electronic Climate System

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez anti2020 » 16 lis 2009, 19:04

Witam

Posiadam to cos w temacie. Czyli klimatyzacja. Skorzystalem z instrukcji ale nadal nie wiem jak tego uzywac. W sumie to moje pierwsze auto z klima wiec moze obecne funkcjonowanie tego systemu jest wynikiem mojej nie wiedzy a nie jego dysfunkcji.

Mamy:
– przycisk A/C – czyli on/off klimatyzacji
– przyciski gora / dol podnoszace / obnizajace temperatur co 1 stopien. Ich dlouzsze przytrzymanie informuje na jaka predkosc mam ustawic wentulatro i przez jakie wyloty wypuscic powietrze dla maksymalizacji komfortu
– przycisk z ikonka termometra ? ktora po wcisnieniciu powinna wskazac temp. zewnetrza.
– oczywiscie pokretla prekosci wentylacji i kierunku wylotu powietrza

Ustawiam 28 stopni, predkosc 1 nawiem nogi/twarz. Odczuwam wrazenie ze powietrze jest za zimne, zarowno przy wlaczonym i jak i wylaczonym przycisku A/C. Jedyna mozliwosc by lecialo cieple powietrze to ustawienie temp. na MAX czyli powyzej 30 stopniu, ale wtedy jest powietrze za cieple i nie da sie wytrzymac w aucie. Oczywiscie testowalem to na postoju, jak i podczas jazdy, przy zimnym jak i rozgrzanym silniku.

W jaki sposob nalezy uzywac tej klimatyzacji bo dopeiro minelo 48h a juz tesknie do starych pokretel cieplo / zimno.

Zawsze po ustawieniu temp na MAX i nagrzaniu wnetrza, a nastpenie obnizeniu temp do np 23 stopni, z wylotow caly czas wydobywa sie cieple powietrze – powzyej 36 stopni – dopiero po 10 min gdy juz wszystko jes mokre i spocone to robi sie chlodno, czyli za zimno. Wrrr nie mam cierpliwosci do tego.

Dodatkowo po wcisnieciu przycisku ktory powinien wskazywac temp zewnetrza wyswietlane sa wartosci z przedzialu 52-57 stopni, jednak mam wrazenie ze jest troszke chlodnie na zewnatrz w listopadzie ;–)

Dzieki za wszelkie sugestie !!

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 19:31
Posty: 29
Skąd: Jaworzno
Auto: 323F 2.0 DITD 2003r.

Postprzez wtyku » 16 lis 2009, 19:16

a zrób zdjęcie tego panela klimy i wskaźnika temp?

u mnie system działa super, a temp wyświetlana jest prawdziwa....
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez anti2020 » 16 lis 2009, 19:32

zdjecie marne ale to jedyne co mam na kompie a narazie jestem uziemiony na zajeciach do 21oo

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 19:31
Posty: 29
Skąd: Jaworzno
Auto: 323F 2.0 DITD 2003r.

Postprzez Jacekm_ » 16 lis 2009, 19:58

Może się mylę, ale to jakaś rzeźba jest. Znaczy ta część z wyświetlaczem nie jest fabryczna, tylko założona przez kogoś niefabrycznie. Przynajmniej ja pierwszy raz coś takiego widzę. Automatyczna klimatyzacja w BJ ma inne pokrętła, a tutaj 2 od prawej są od klimy manualnej, a zamiast pokrętła ciepło-zimno masz to coś z wyświetlaczem. Moim zdaniem po prostu potencjometr ciepło-zimno zastąpiono czymś, co ma symulować wskazanie temperatury, dlatego jego używanie nie odzwierciedla rzeczywistej temperatury. Masz czujnik nasłonecznienia w podszybiu i czujnik temperatury wewnętrznej po prawej stronie od kierownicy na wysokości radia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez wtyku » 16 lis 2009, 20:06

u mnie to wygląda inaczej. To jest jakaś samoróbka na 100%

wyjmij panel i zobacz czy kable i zlaczki wygladaja na oryginalne, czy nie ma jakis polaczen itp, jesli nie to dokup sobie oryginalny panel tylko zwroc uwage na zlacza przed zakupem.

sprawdz te czujniki koniecznie czy sa....
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez Borys » 16 lis 2009, 20:48

Ktoś chciał mieć climatronica ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez anti2020 » 16 lis 2009, 22:25

jezeli sprawdzenie ma polegac na ogledzinach wizuwalnych i znalezieniu jakis czujnikow to raczej nic tam nie ma.

W sumie na klimie mi wogole nie zalezy, chce poprostu miec cieple i zimne powietrze do wyboru

no nic za slaby jestem by sam sie w to bawic, w swoim starym pugu 309 wszystko moglem zrobic bo bylo proste i przyjemne. Tutaj jak przegladam forum to czarna rozpoacz :(

no nic, i tak musze jechac wymienic rozrzad to rzuce temat u mechanika, moze cos poradza

dzieki
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 19:31
Posty: 29
Skąd: Jaworzno
Auto: 323F 2.0 DITD 2003r.

Postprzez wtyku » 16 lis 2009, 23:53

ale tu nie ma co kombinowac, zobacz co masz za panelem, na allegro na pewno sa oryginalne panele do wersji bez climatronic czyli z taka galka jaka chcesz... proste i toporne i dziala!
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez diamel » 29 lis 2009, 10:32

Wiara... ten panel jest oryginalny. Wiem że kurde lipny i dający w pupę ale go mam i moja kolezanka tez;( To własnie mazda nazawła sobie ECS i za skurczybyka zadnych do tego schematów ani info. Mnie aktualnie pada to ustrojstwo i nikt sie za to nie chce chwycić:( moze kogoś polecacie w małopolsce?
Początkujący
 
Od: 2 lis 2009, 10:11
Posty: 6
Skąd: Nowy Targ
Auto: Premacy'00 2,0 DiTD 90KM

Postprzez tomciokr » 29 lis 2009, 11:58

He. Klimatronik :) Dziwne rozwiązanie bo niby zadaje się temperaturę konkretną, ale z reszty pokręteł wynika że miejsce nawiewu i siła nawiewu już ręcznie trzeba nastawiać. Takie trochę to zakręcone, bo jak niby komp ma utrzymać np. w lecie 22 C w kabinie jak przepływ powietrza będzie na pozycji 1. W innych modelach są pokrętła z nastawą co 1 C oraz pokrętła siły i miejsca nawiewu mają pozycję auto i działa jak najbardziej ok.

diamel a jakie masz objawy? Co się konkretnie dzieje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez zbit » 29 lis 2009, 23:53

Witam. Ten panel nie jest oryginalny i to nie mazda nazwała go ECS. Panel jest produkcji włoskiej, a to strona producenta: http://www.comesclima.it/company_overview.htm
Dokładnie rok i tydzień temu jak przywoziłem swoją madzię do Polski to przez pierwsze trzy godziny jechalem bez ogrzewania bo nie mogłem tego [tiiit] uruchomić. W końcu przy kolejnym postoju, żona poszła zamowić gorącą herbatę, a ja kombinowałem różne kombinacje wciśnięć typu: dwa razem, przytrzymanie 3sekundy itp. no i w końcu machina łaskawie wpuściła ciepło do kabiny i działa do dziś. No może nie tak dobrze jak pokrętło ręczne, bo ma dość dużą bezwładność ale przynajmniej grzeje.
Po przyjeździe rok temu udało mi się znaleźć stronę producenta i ściągnąłem instrukcję ze schematem podłączenia dokładnie tego modelu co na zdjęcu anti2020. Ja mam chyba ciut starszy bo bez kolorowych przysisków. Dziś już jej nie widać na stronach tej firmy. Jeśli potrzebna mogę wysłać na priva.
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2009, 00:44
Posty: 58
Skąd: Elbląg
Auto: Premacy 2,0D '01 101KM

Postprzez diamel » 30 lis 2009, 20:46

Witam ponownie;) Skoro panel nie jest oryg. to skąd go ich tyle mozna spotkac w madziach premacy? Niewazne zresztą... Moj przypadek jest ciekawy, mianowicie rok temu w czasie zimy to ustrojstwo pokazało mi na wyświetlaczu E1. Objawiło się to tyle, że nadmuch idzie (wiatrak jak mniemam) ale bez ciepłego powietrza bez szans rozmrożenia przedniej szyby. Na wiosne lato i jesien wszystko spowrotem działało tj. wyswietlacz wskazywał temp. jak trzeba było to nadmuch grzał lub wręcz mroził srodek auta w upały. Ale teraz znów jest zima i .... powtórka z rozrywki. Mam juz nawet śmieszną swoją teorię że musi chyba być jakać blaszka (pewnie czujnik:)) reagujący na temp. na zewnątrz auta który jakoś odcina ?nagrzewnice? . Powiem że znalazłem właśnie gościa który się zgodził zaglądnąć na to ale dopiero za 1,5 tygodnia bo ma nawał aut z elektryką do roboty. Polecił mi go znajomy że niby jest dobrym śpecem i że ma zaparcie do zrobienia z takimi właśnie dziwnymi sprawami... Jeśli już mi to zrobi dam znać Wam moi drodzy bo mam przeczucie ze się ten wątek może powtórzyć. Co do mojej madzi to czepiam się jeszcze dziwnego – bardzo delikatnego wkładania lewego kierunkowskazu drążkiem bo inaczej nie chce się włączyć. Rozbierałem sam ale nic nie nawojowałem. Poza tymi sprawami od 1,5 roku (20 000 km) nic tylko tankuję i śmigam;) Takie fajne familijne autko. Pozdr.

Wszelkie uwagi z checią przyjmę!
Początkujący
 
Od: 2 lis 2009, 10:11
Posty: 6
Skąd: Nowy Targ
Auto: Premacy'00 2,0 DiTD 90KM

Postprzez diamel » 30 lis 2009, 20:56

zbit jeśli można to bardzo proszę o tą instrukcję ze schematem może być na maila: diamel@interia.pl Będę niezmiernie wdzięczny <jupi>
Początkujący
 
Od: 2 lis 2009, 10:11
Posty: 6
Skąd: Nowy Targ
Auto: Premacy'00 2,0 DiTD 90KM

Postprzez zbit » 30 lis 2009, 21:45

nie ma problemu, zaraz wyślę :)
a wczoraj zanalazłem jeszcze instrukcję montażu ale niestety po czesku. Nie bardzo rozumiem ale w tej wersji jest jeszcze chyba czujnik temperatury miksowanego powietrza. I to chyba ja tak mam, bo nad schowkiem, w kanale podłączonym do kratek jest coś z przewodami wmontowane (wklejone?). Nie mam kiedy się dobrze temu przyjrzeć...
A tu link do PŘEDPISY PRO MONTÁŽ KLIMATIZACE:
http://www2.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/850000-874999/854133-an-01-sk-Klimatizacni_system.pdf
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2009, 00:44
Posty: 58
Skąd: Elbląg
Auto: Premacy 2,0D '01 101KM

Postprzez diamel » 7 gru 2009, 20:19

Dzieki wielkie przyjacielu. Przetłumaczyłem sobie ten błąd z klimy ale nic nie nawojowałem tzn prawdopodobnie muszę dorwać zew.czujnik temp. Ciekawe tylko skąd??
Początkujący
 
Od: 2 lis 2009, 10:11
Posty: 6
Skąd: Nowy Targ
Auto: Premacy'00 2,0 DiTD 90KM

Postprzez anti2020 » 8 kwi 2010, 20:48

Witam,

odgrzebuje temat. o ile z problemami z dziwnym sposobem ogrzewania kabiny przetrwalem cala zime o tyle z roztopami i wiosna pojawil sie nowy problem. W instrukcji pisalo ze przytrzymanie przycisku odpowiedzialnego za wyswietlanie zew temperatury przez 10 sekund cos powoduje, pisze cos bo nie chcialo mi sie tlumaczyc z instrukcji co dokladnie. To cos spowodowalo ze wyswietlacz szaleje, w bardzo krotkich odstpeach czasu raz wyswietla temp uzytkownika, raz temperatur zewnetrzna. Ktos mial podobne objawy ?

ktos juz doszedl ile jest czujnikow i gdzie sa rozmieszczane ? czy na sterowanie temperatura ma wplyw czujnik temperatury zewnetrznej ? czy moze jest gdzies inny umieszcozny wewnatrz kabiny i tylko on odpowiada za ustalanie temp. ?

objawy mam astpeujace:
– po kliknieciu przycisku odpowiedizlanego za temp zewnetrzna mam wyswietlane wartosci od 75 – 99
– chlodzenie dziala bez zarzutu, wlaczam AC, predkosc 2 lub 3 nawiew na siebie i/lub nogi i temperaturka jest ok
– grzanie dalej nawala, ustawiam np 27 stopni, grzeje do pewnego momentu i zaczyna chlodzi. podciagam o 1 stopien – chwilowe grzanie i znow chlodzenie. Jak dojde do HI to robi saune nie do wytrzymania.

thx za jakies porady


PS: ewentulanie poszukuje standardowego pokretla ze sciegnem. Da sie to kupic osobno czy trzeba caly panel :( ?
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 19:31
Posty: 29
Skąd: Jaworzno
Auto: 323F 2.0 DITD 2003r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323