Strona 1 z 1

jaki jest całkowity czas napełniania klimatyzacji?

PostNapisane: 7 lip 2009, 09:16
przez PiterP
Dziś jadę do mechanika "z reklamacją" – jakiś czas temu nabijał mi klimę i ponoć sprawdzał przy tym szczelność instalacji – sęk w tym, że po tygodniu klima przestała chłodzić (w najgorsze upały :[ )
chciałem was zapytać czy klime w mojej maździe (dane z boku) można nabić w pół godziny (bo tyle mniej więcej tamtym razem zajęło mechanikowi nabicie klimy)? <co?> Czy po prostu tyle wystarczyło żeby mnie nabić w butelkę <killer>

PostNapisane: 7 lip 2009, 10:26
przez umcyk
jesli chodzi o sprawdzenie szczelnosci. To wedlug mnie zeby dobrze to zrobic trzeba by zostawic instalacje na PROZNI przynajmniej 1 dzien. Samo nabicie klimy nie zajmuje duzo czasu. Jesli klima przestala chlodzic i okaze sie ze nie ma w niej gazu to znaczy ze jest nieszczelnosc, a mechanik przez 30 min nie byl w stanie ocenic tego bo gaz moze "uciekac" przez bardzo mala dziurke. Teraz to chyba bedzie najlepiej jak nabije CI gaz z barwnikiem i w swietle UV poszuka dziury. Jesli za bardzo pokrecilem dzwon: 605-607-502

PostNapisane: 7 lip 2009, 11:26
przez PiterP
Do tej pory rozumiem ;) ale czy mógłbyś mi jeszcze umcyk powiedzieć jak w ogóle powinien wyglądać proces nabijania klimy? czy najpierw powinno być jakieś odgrzybianie, sprawdzanie szczelności a dopiero potem nabijanie? I ile cały taki proces napełniania klimy zgodnie ze sztuka powinien trwać?

PostNapisane: 7 lip 2009, 12:56
przez umcyk
Wpierw to czynnik powinien byc "sciagniety" calkowicie, potem trzeba zrobic proznie i zostawic uklad na podcisnieniu. W warsztatach gdzie maja porzadne kombajny do klimy zajmie to niewiele czasu, ale czesto okazuje sie ze nie uda sie wykryc nieszczelnosci. Ja zrobilbym proznie a na 2 dzien sprawdzil cisnienie i jesli bylo by wciaz takie same napelnilbym uklad. Z gazem chlodniczym jest o tyle ciezka sprawa ze sklada sie on z 3skladnikow(kazdy o innej gestosci) i wystarczy ze jeden gdzies umknie i klima przestanie chodzic normalnie. Rownie dobrze moze byc zapchany osuszacz i czujnik cisnienia wylacza Ci klime. Proponuje wiec sprawdzic szczelnosc a potem cisnienia.
Odgrzybianie natomiast to powinno sie przeprowadzac po zdjeciu filtra kabinowego i wprowadzeniu w kanaly specjalnej pianki (instrukcje jak z nia postepowac jest na opakowaniu). Wracajac do czasu uslugi to sprawdzenie szczelnosci, cisnien, nabicie moze zajac nawet 1-2h.

PostNapisane: 7 lip 2009, 13:35
przez PiterP
Ok dzięki za info – teraz przynajmniej mniej więcej wiem jak to powinno wyglądąć :) W międzyczasie dowiedziałem się że gość napełnił układ czynnikiem z barwnikiem więc teraz sprawdza tylko pod UV i powinno się uwidocznić czy jest jakaś nieszczelność.

Pozdrawiam :)

PostNapisane: 7 lip 2009, 15:02
przez umcyk
z tego co mowiles wczesniej innej opcji nie widze. Mam nadzieje ze wszystko bedzie dobrze. powodzenia i pozdrowienia:)

PostNapisane: 10 lip 2009, 12:25
przez PiterP
No i jestem już po wizycie u mechaniora – okazało się, że mam uszkodzoną chłodnicę klimatyzacji i musze ja wymienić :( Problem w tym że w moim modelu madzi podobno było kilka różnych "typów" chłodnic montowanych – czy ktoś wie jak sprawdzić jaka jest u mnie?

PostNapisane: 10 lip 2009, 16:05
przez umcyk
to jest najgorsze, najlepiej zdjac i pojechac do sklepu. Ja mam chlodnice do sprzedania. Jak masz jakies fotki to przeslij mi na maila ( umcyk4@wp.pl ) moze akurat bedzie pasowac. Fakt ze jest do rocznikow 94-98 ale z tymi rzeczami roznie bywa

PostNapisane: 11 lip 2009, 20:47
przez PiterP
Niestety nie mam żadnych fotek chłodnicy i póki co nie mam możliwości jej zdemontowania – nie ma jakiejś innej możliwości żeby sprawdzić jaka chłodnica jest zamontowana w danym egzemplarzu? Po VINie się nie da?

PostNapisane: 12 lip 2009, 14:33
przez umcyk
Pewnie sie da choc to wielka niewiadoma. Wejdz na www.fota.pl, moza tam CI sie uda