Strona 1 z 1
Montaż tempomatu

Napisane:
24 mar 2009, 19:44
przez Madman
Witam szanownych kolegów!!!
Jako, że ja i moja Madzia dużo podróżujemy po autostradach naszego zachodniego sąsiada zacząłem się zastanawiać czy technicznie byłoby możliwe przeszczepienie do mojego autka tempomatu np. z modelu 626 z takim samym silnikiem. W internecie są oferty sprzedaży takich używek np. z demontażu i nie są to drogie części. A więc wystarczy "tylko" wiedzieć czy da się to zrobić, znaleźć kogoś kto to zrobi dobrze, kupić sprawny cruise control i jazda;] Czy ktoś z forumowiczów orientuje się gdzie i za ile taką operacje można wykonać oraz czy pacjentka to przeżyje?
Pzdr.
P.S.
Przeszukałem forum i nic nie ma na ten temat, a więc cała nadzieja w WAS!

Napisane:
24 mar 2009, 21:42
przez wojowniczek
Madman mam prośbę – jak Ci się uda to daj znać, ok?


Napisane:
24 mar 2009, 21:55
przez Madman
Patrząc na dotychczasowe zainteresowanie tym tematem, to powinieneś napisać nie "jak" tylko "jeśli"


Napisane:
24 mar 2009, 21:57
przez wojowniczek

Napisane:
25 mar 2009, 00:32
przez st1545
To co jest na allegro to jest od benzyniaków. No i wygląda na sam element wykonawczy – brakuje sterownika i pilota. A może mając to
"coś" wystarczy "włączyć" w ECU funkcję tempomatu i podłączyć przyciski sterujące od innego auta?
Mam ASB, więc cruise control tym bardziej kusi...
pozdrawiam, tomek

Napisane:
25 mar 2009, 00:50
przez Madman
Nie orientuję się dokładnie na czym to wszystko polega w naszych autach, ale wydaje mi się, że tempomaty z 626 to chyba zupełnie inna bajka niz te produkowane dzisiaj. Raczej nie było tam miejsca na piloty i przyciski służące do ustawiania porządanej predkosci. Z tego co wiem, to w tamtych czasach tempomatem określano po prostu linkę, blokująca pozycję pedału gazu. Caly myk, polega na tym jak to zamontowac schludnie i fachowo oraz sprawic żeby zaczęło działać? Tak czy owak, widzę, że grono zainteresowanych wzrasta, a więc trzeba głębiej wgryźć się w ten temat;]
Działamy Panowie!

Napisane:
25 mar 2009, 10:27
przez wojowniczek
ooooo... kiedyś miałem taki pomysł, ale uznałem, że to "nazbyt prymitywne"?
plusy:
– proste
– tanie
– mechaniczne – bez ingerencji w pcm
minusy:
– jak "zerwać" linkę (żeby zwolnić silnikiem) i następnie "wrócić" do jazdy z "tempomatem"?

Napisane:
25 mar 2009, 14:31
przez Madman
o to trzeba zapytać panow z Hiroszimy;D

Napisane:
25 mar 2009, 14:45
przez MarekW
u nas nie ma linki gazu tylko potecjometr i elektroniczna przepustnica...
a chyba ingerencji w PCM nie potrzeba ... musi byc osobny sterownik (cruise control unit) podpiety pod:
– sygnal predkosci
– obroty silnika
– pedal hamulca
– pedal sprzegla
– manetke set/reset
– potencjometr pod pedalem gazu dedykowany dla cruise control
i juz mamy tempomat
Ustalasz predkosc i jedziesz po autostradzie .. tez obecnie taki patent by mi sie przydal bo duzo jezdze po nie *naszych* autostradach :–(

Napisane:
25 mar 2009, 19:28
przez Madman
A ja poszperalem troche w internecie i trafilem na oferty Mazd 323f (BJ) oraz Protege (czyli to samo tylko przeznaczone na amerykanski rynek) z tempomatem na pokladzie. Wniosek: to jest mozliwe w naszych autach. Niestety ciagle aktualne pozostaje pytanie jak to zrobic zeby dzialalo....

Napisane:
25 mar 2009, 22:28
przez MarekW
Kluczowy elemet to ten potencjometr pod pedalem gazu ktory musi byc przystosowany do pracy z tempomatem. na allegro widzialem cos takiego od mazdy 6. reszta to albo oryginalny sterownik albo jakis inny...

Napisane:
6 kwi 2009, 13:39
przez MarekW
Czy moze ma ktos rozdzial 1.20 323F Service manuala?
Plik sie nazywa 01-20.PDF i jest podlinkowany do protege5.ugly.net, ktora juz nie istnieje :–(
Rozdzial 1.20 mowi o Cruise Control wiec by sie przydal tym wszystkim co planuja to cos zainstalowac. Producent nie przewiduje montazu tego do juz jezdzacych BJ wiec trzeba to zrobic samemu.
M.