Montaż tempomatu

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Madman » 24 mar 2009, 19:44

Witam szanownych kolegów!!!

Jako, że ja i moja Madzia dużo podróżujemy po autostradach naszego zachodniego sąsiada zacząłem się zastanawiać czy technicznie byłoby możliwe przeszczepienie do mojego autka tempomatu np. z modelu 626 z takim samym silnikiem. W internecie są oferty sprzedaży takich używek np. z demontażu i nie są to drogie części. A więc wystarczy "tylko" wiedzieć czy da się to zrobić, znaleźć kogoś kto to zrobi dobrze, kupić sprawny cruise control i jazda;] Czy ktoś z forumowiczów orientuje się gdzie i za ile taką operacje można wykonać oraz czy pacjentka to przeżyje?

Pzdr.

P.S.
Przeszukałem forum i nic nie ma na ten temat, a więc cała nadzieja w WAS!
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 02:59
Posty: 56 (1/1)
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 323 F (BJ) 2.0 DiTD

Postprzez wojowniczek » 24 mar 2009, 21:42

Madman mam prośbę – jak Ci się uda to daj znać, ok? :D
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez Madman » 24 mar 2009, 21:55

Patrząc na dotychczasowe zainteresowanie tym tematem, to powinieneś napisać nie "jak" tylko "jeśli" :D
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 02:59
Posty: 56 (1/1)
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 323 F (BJ) 2.0 DiTD

Postprzez wojowniczek » 24 mar 2009, 21:57

<lol>
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez st1545 » 25 mar 2009, 00:32

To co jest na allegro to jest od benzyniaków. No i wygląda na sam element wykonawczy – brakuje sterownika i pilota. A może mając to "coś" wystarczy "włączyć" w ECU funkcję tempomatu i podłączyć przyciski sterujące od innego auta?
Mam ASB, więc cruise control tym bardziej kusi...
pozdrawiam, tomek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 16:02
Posty: 79
Skąd: Warszawa - Wesoła
Auto: 323f BJ ZM A/T

Postprzez Madman » 25 mar 2009, 00:50

Nie orientuję się dokładnie na czym to wszystko polega w naszych autach, ale wydaje mi się, że tempomaty z 626 to chyba zupełnie inna bajka niz te produkowane dzisiaj. Raczej nie było tam miejsca na piloty i przyciski służące do ustawiania porządanej predkosci. Z tego co wiem, to w tamtych czasach tempomatem określano po prostu linkę, blokująca pozycję pedału gazu. Caly myk, polega na tym jak to zamontowac schludnie i fachowo oraz sprawic żeby zaczęło działać? Tak czy owak, widzę, że grono zainteresowanych wzrasta, a więc trzeba głębiej wgryźć się w ten temat;]

Działamy Panowie!
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 02:59
Posty: 56 (1/1)
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 323 F (BJ) 2.0 DiTD

Postprzez wojowniczek » 25 mar 2009, 10:27

ooooo... kiedyś miałem taki pomysł, ale uznałem, że to "nazbyt prymitywne"?
plusy:
– proste
– tanie
– mechaniczne – bez ingerencji w pcm
minusy:
– jak "zerwać" linkę (żeby zwolnić silnikiem) i następnie "wrócić" do jazdy z "tempomatem"?
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez Madman » 25 mar 2009, 14:31

o to trzeba zapytać panow z Hiroszimy;D
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 02:59
Posty: 56 (1/1)
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 323 F (BJ) 2.0 DiTD

Postprzez MarekW » 25 mar 2009, 14:45

u nas nie ma linki gazu tylko potecjometr i elektroniczna przepustnica...
a chyba ingerencji w PCM nie potrzeba ... musi byc osobny sterownik (cruise control unit) podpiety pod:
– sygnal predkosci
– obroty silnika
– pedal hamulca
– pedal sprzegla
– manetke set/reset
– potencjometr pod pedalem gazu dedykowany dla cruise control
i juz mamy tempomat

Ustalasz predkosc i jedziesz po autostradzie .. tez obecnie taki patent by mi sie przydal bo duzo jezdze po nie *naszych* autostradach :–(
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez Madman » 25 mar 2009, 19:28

A ja poszperalem troche w internecie i trafilem na oferty Mazd 323f (BJ) oraz Protege (czyli to samo tylko przeznaczone na amerykanski rynek) z tempomatem na pokladzie. Wniosek: to jest mozliwe w naszych autach. Niestety ciagle aktualne pozostaje pytanie jak to zrobic zeby dzialalo....
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 02:59
Posty: 56 (1/1)
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 323 F (BJ) 2.0 DiTD

Postprzez MarekW » 25 mar 2009, 22:28

Kluczowy elemet to ten potencjometr pod pedalem gazu ktory musi byc przystosowany do pracy z tempomatem. na allegro widzialem cos takiego od mazdy 6. reszta to albo oryginalny sterownik albo jakis inny...
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez MarekW » 6 kwi 2009, 13:39

Czy moze ma ktos rozdzial 1.20 323F Service manuala?
Plik sie nazywa 01-20.PDF i jest podlinkowany do protege5.ugly.net, ktora juz nie istnieje :–(

Rozdzial 1.20 mowi o Cruise Control wiec by sie przydal tym wszystkim co planuja to cos zainstalowac. Producent nie przewiduje montazu tego do juz jezdzacych BJ wiec trzeba to zrobic samemu.

M.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323