Strona 1 z 1

Problem z anteną odbiornika sygnału pilota centralnego i web

PostNapisane: 18 paź 2008, 16:53
przez oldgarnek
Nie udało mi się nigdzie na forum znaleźć informacji na temat tego gdzie przebiegają kable od anteny odbiornika sygnału z pilota centralnego (fabryczna instalacja) oraz webasto. Autko kupiłem niecały miesiąc temu, od początku nie działało webasto i pilot od centralnego (zamknięcie kluczykiem drzwi działa prawidłowo – czyli centralka raczej sprawna). Ostatnio uruchomiłem webasto (jednak działa tylko ze sterownika wewnątrz kabiny), dowiedziałem się też że oba piloty (centr. i webasto) są sprawne. Moje pytanie jak sprawdzić czy antena znajdująca się na szybce z boku bagażnika (wygląda jak linia podgrzewania) jest podłączona i czy możliwe jest że obsługuje ona oba urządzenia – centralny i webasto thermo top? Próbowałem już metod synchronizacji pilotów ale w obu przypadkach nie działają. Dlatego wydaje mi się że może być to antena jeden element łączący oba problemy. Zawsze mogę udać się do serwisu mazdy ale to raczej droga impreza :(

PostNapisane: 18 paź 2008, 18:15
przez chudy
Według schematu fabryczna centralka pilota (KEYLESS CONTROL MODULE) nie posiada anteny zewnętrznej a jedynie wbudowaną w moduł, który znajduje się za bezpiecznikami przy lewej nodze kierowcy, lub pod tylną półką między bagażnikiem a kabiną (zależnie od wersji nadwozia).
Nie wiem którą procedurę programowania stosowałeś, ale dołączam właściwą – do 323 BJ.
Obrazek

PostNapisane: 18 paź 2008, 19:52
przez magicadm
WEBASTO w 323 nie było seryjnie montowane tylko dokładane nażyczenie klienta.
Układ centralengo zamka nie ma nic wspólnego ze sterowaniem Webasto. W mojej 323 Webastem od strony radiowej sterował moduł TELESTART z płaską paskową antenką naklejoną obok centralnego lusterka na szybę i z takim pilotem:
Obrazek

PS
Na tylnej bocznej szybce w wersji przed filftem była napulona antena dla CZ

PostNapisane: 18 paź 2008, 19:59
przez chudy
magicadm napisał(a):Na tylnej bocznej szybce w wersji przed filftem była napulona antena dla CZ

dobrze wiedzieć :) to już jest kilka różnic między rocznikami przed i po FL jeśli chodzi o instalację elektryczną

PostNapisane: 19 paź 2008, 20:08
przez oldgarnek
Dziękuję za wyczerpujący schemat, nigdzie wcześniej takiego nie widziałem i może przyda się nie tylko mi. Powinienem dodać że byłem w zeszłym tygodniu w salonie mazdy na Wielickiej – 1,5h przeglądu w wyniku czego dowiedziałem się że jedyne co mogą powiedzieć to to że moduł nie odbiera żadnego sygnału i nie szuka pilota :( "Jak chce się Pan czegoś więcej dowiedzieć to proszę zostawić samochód na cały dzień a może i dłużej to nasz elektryk przejrzy instalację.." za xxxPLN :( Równocześnie przeglądałem schemat instalacji Webasto – pilota mam takiego jak na rysunku – i tam była informacja że antenę od pilota ogrzewania trzeba zamocować np przy lusterku wewnątrz kabiny. Ja u siebie nie widzę jakichkolwiek extra instalacji w podsufitce, do tego tak jak kolega napisał mam antenę do CZ na szybie z tyłu. Jako że jestem laikiem jeżeli chodzi o komunikacje pilotów z centralkami pozwoliłem sobie przypuścić że serwis Webasto mógł użyć fabrycznej instalacji odbiornika pilota CZ. We wtorek wybieram się do serwisu Webasto na Powstańców aby "zareklamować" ich usprawnienie instalacji o fakt że pilot nie działa a miało działać wszystko. Mam też dostać od znajomego namiar na dobrego specjalistę od CZ gdzieś na Centralnej ale to już na pewno pociągnie za sobą extra koszty – nawet jak to będzie bzdura. Sorry za przydługi tekst.. mam nadzieję że ktoś doczytał do końca ;)

[EDIT]

Musze jeszcze raz przyjrzeć się antenie webasto, może spróbuje lekko podważyć tapicerkę aby zdiagnozować jej ew. brak lub istnienie przy lusterku centralnym :)

PostNapisane: 19 paź 2008, 22:23
przez magicadm
oldgarnek napisał(a):mam nadzieję że ktoś doczytał do końca ;)

Doczytałem i już zapomniałem co było na początku :)

PS
Sterownik radiowy podaje zwykłe zwarcie na dwa piny sterowniku Webasta.

PostNapisane: 22 paź 2008, 16:54
przez oldgarnek
No w końcu dziś byłem w serwisie webasto, powiedzieli mi że nie sprawdzili wtedy pilota. Sprawdzili dziś i nie wykluczyli że antena może być wspólna dla obu.. bo od ogrzewania tak na oko nigdzie jej nie znaleźli :P Co do zwarcia na sterowniku – to powinno być tak jak pisze magicadm, z tymże nie wiem czy na pewno bo co jeżeli pilot ma więcej niż jedną funkcję?? W sensie: grzanie, wietrzenie i ustawienie czasu?? Nowa antena – a raczej cały moduł powiedzieli że 1000zł a może więcej, lub rynek wtórny. Mi się jednak wydaje że starczyłby elektryk/ elektronik. W niedługim czasie umówię się do naprawy/ diagnozy CZ, ale nie u autoryzowanego serwisu – jak coś więcej będę wiedział to napisze, wstępnie zapowiada się na dłuższą zabawę :(

Re:

PostNapisane: 15 mar 2010, 20:48
przez bububu831
chudy napisał(a):Według schematu fabryczna centralka pilota (KEYLESS CONTROL MODULE) nie posiada anteny zewnętrznej a jedynie wbudowaną w moduł, który znajduje się za bezpiecznikami przy lewej nodze kierowcy, lub pod tylną półką między bagażnikiem a kabiną (zależnie od wersji nadwozia).
Nie wiem którą procedurę programowania stosowałeś, ale dołączam właściwą – do 323 BJ.
Obrazek
SECURITY AND LOCKS – ochrona i zabezpieczenia
Keyless control module ID code change – zmiana kodu Identyfikacyjnego bezklawiszowo sterowanego modułu
When programming the ID code into a transimitter, verify that other transmitters are not being operated in the vicinity – kiedy programuje się kod identyfikacyjny do przekaźnika, sprawdz czy inne przekaźniki nie są w pobliżu.
program the ID code as indicated in the procedure below – zaprogramuj kod identyfikacyjny jak wskazano go w procedurze poniżej
_______________________________________________________________

start (tego chyba nie musze tłumaczyć :–)
remove ignition key from steering lock – wyjmij kluczyk zapłonowy ze stacyjki silnika
close all doors– zamknij wszystkie drzwi
open driver-side door – otwórz drzwi kierowcy
insert ignition key into steering lock – włoż kluczyk do stacyjki
repeat the following three times – powtórz następujące czynności 3 razy
turn ignition switch to ON position, then back to LOCK position – przekręć zapłon na pozycje WŁĄCZONY a nastepnie powróc do ZABEZPIECZONEJ pozycji
Remove ignition key from steering lock – wyjmij kluczyk ze stacyjki
Push driver side door switch three times – naciśnij włącznik drzwi kierowcy 3 razy
perform these procedures within 24 seconds– wykonaj te procedury w 24 sec
wait for 40 seconds – czekaj 40 sekund
verify that door lock actuator repeats locking and unlocking operation twice – sprawdz te siłownik od drzwi zabezpieczonych drzwi powtarza zabezpieczenie i odbezpieczenie dwa razy
push driver side door switch – nacisnij włącznik drzwi kierowcy
push any buttin or any single transmitter – nacisnij jakiś guzik lub jakiś pojedynczy przekaźnik
verife that door lock actuators lock yhen unlock – sprawdz siłownik od drzwi zabezpiecza a potem odbezpiecza
If you have only one transmitter push any button twice. If you have two or three transmitters push any button on any of other transmitter(s) twice. –
jeśli masz tylko jeden przekaźnik nacisnij jakiś guzik dwa razy. jesli masz dwa lub trzy przekazniki nacisnik jakis guzik którymś z przekaźników dwa razy.
verife that door lock actuators lock yhen unlock – sprawdz siłownik od drzwi zabezpiecza a potem odbezpiecza
If you have one or two transmitters push any button on either transmitter twice. If you have three transmitters, push any button on the last transmitter twice.– jesli masz jeden lub dwa przekazniki nacisnij jakis guzik na którymś przekaźniku dwa razy, Jesli masz trzy przekazniki nacisnij guzik na ostatnim dwa razy.
END – koniec