Migająca kontrolka (czerwona) airbagów SRS

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez IronRat » 4 cze 2019, 20:31

Witam, już się docztałem, że mata w fotelach nie do końca wyszła niemcom do japońskiego auta. Niestety w mojej Mazdzie też miga kontrolka SRS.
Pani od której kupiłem auto rozwiązała problem na swój sposób...zakleiła naklejką kontrolkę na desce rozdzielczej, żeby jej nie przeszkadzała. <rotfl> <glupek2> .

Byłem w polecanym świetnym warsztacie i poprosiłem gościa by zobaczył co z tą kontrolką. W między czasie poczytałem na forum, że SRS to układ autodiagnozujący i nie da się zdjagnozować po przez złącze komputera. I informuje o kodzie błędu za pomocą mrugnięć (długie =10, krótkie = 1). Jak mi ów mechanik zaczął potem tłumaczyć, że komputer nie może się połączyć i pewnie były poduchy wystrzelone to przytaknąłem, pokiwałem głową i w te pędy zabrałem auto :D

Kłopot w tym, że nie potrafię sobie policzyć tego błędu bo miga nie koniecznie tak jak jest podawane.
Wygląda to tak
Długie mignięcie – przerwa – jedno krótkie – przerwa – dwa krótkie – przerwa – sześć krótkich -dłuższa przerwa i od nowa

Tu można zobaczyć krótki filmik z miganiem:
https://vimeo.com/340283511

Z góry dziękuję za pomoc
Początkujący
 
Od: 25 maja 2019, 23:37
Posty: 5
Auto: Mazda 323f
2,0 132KM + Has ( Lovato)
Rok 2001

Postprzez twardy103 » 4 cze 2019, 21:30

Było o tym. Przeszukaj forum, np. tu: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 3#p1627603
A do diagnozy ściągnij sobie program FORscan i tam będziesz miał jak na dłoni.
Powodzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez IronRat » 5 cze 2019, 16:18

Dzięki za odpowiedź,
Kod 46 to 4xdługi błysk i 6 razy krótki, analogicznie 47,a nie 1x długi, 2x krótki i 6x krótki.
Po za tym nie jestem fanem cięcia kabli a o tej metodzie są dwie szkoły wolałbym emulator niż cięcie kabli. Bo jedni twierdzą, że jest ok a inni, że odcina tylko czujnik i poduszki nie aktywują się w razie czegoś. A wolałbym mieć pewność.

Tylko za nim zacznie się bawić w cięcie kabli trzeba wiedzieć czy o to chodzi. Akurat na forum przeczytałem kikanaście postów o tych błędach.

Spróbuje program o którym piszesz i zobaczymy.

PS. z tabeli kodów wynikało by, że kod błędu to 18 albo 12 i 6? Może podawać dwa różne kody błędów?
PS2: Ściągnąć ten forSCAN to nie problem tylko jak podłączyć kompa do mazdy? Tak, wiem, przez port OBDII, znalazłem nawet przejściówkę na allego https://allegro.pl/oferta/przejsciowka- ... 7308115999 i opis programu na forum. Wszystko super tylko jak podłączyć do kompa? Czy potrzebny jest do tego specjalny komp czy wystarczy zwykły laptop?
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 maja 2019, 23:37
Posty: 5
Auto: Mazda 323f
2,0 132KM + Has ( Lovato)
Rok 2001

Postprzez twardy103 » 6 cze 2019, 08:52

OBD na bluetooth albo na kabel USB do normalnego kompa.
Musisz tylko ustawić porty COM odpowiednie i tyle.
Jeśli chodzi o cięcie kabli – wystarczy 1 kabelek przeciąć i błędy znikną.
Skutek jest taki, że poduszka zadziała zawsze (nawet jak nikt nie będzie siedział na miejscu pasażera).
Sam musisz ocenić czy to duży problem czy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323