Migająca kontrolka (czerwona) airbagów SRS

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez beny84 » 15 wrz 2008, 19:47

mam problem-po zapaleniu silnika miga kontrolka poduszek.Poduszki mam niewystrzelone a problem pojawił sie nagle i z...niczego.Czasem zapalam i nie miga ta kontrolka ale ostatnio coraz częściej sie odzywa. Posiadam Madzie 323F BJ '99 4xAirbag. Moze ktos pomóc?
beny84
 

Postprzez Mako » 15 wrz 2008, 19:51

sprawdz polaczenia poduszek pod fotelami

btw. nie ten dzial, mod pewnie skasuje Twoj temat, jezeli chcesz wiecej dowiedziec sie o modelu BJ zapraszam do opinii nt mazdy 323 BJ, link znajdziesz w moim podpisie
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Mateusz L » 15 wrz 2008, 20:13

beny84 napisał(a):Moze ktos pomóc?

Poduszkę pasażera dezaktywujesz kluczykiem, czy sama się? Najlepiej odczytać błędy. W GF były problemy z czujnikiem obecności, a u Ciebie może być podobnie (te same lata)ale tylko jeśli w fotelu jest mata(niewiem jak ma BJ).Poza tym posłuchaj rady Mako.
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez Fiveopac » 15 wrz 2008, 20:15

Normalnie dzisiaj jakas plaga ... przenosze do działu 323 ....
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez 1ss » 23 wrz 2008, 14:43

Sprawdź,czy ilość mignięć czerwonej kontrolki poduszek wynosi 48 ( 4 x długie i 8 x krótkie). Jeśli tak jest,to prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik zajęcia prawego fotela. W niektórych egzemplarzach można go wyłączyć (czujnik, czyli mata w siedzisku prawego fotela jest bardzo drogi). Polecam w tym celu wizytę w ASO Mazdy ( starym) na ul. Przestrzennej w Łodzi -ja tez to zrobiłem i koszt wyniósł ok 200 zł. W przeciwnym przypadku żadna z poduszek nie zadziała w razie ... , a po wyłączeniu zawsze w razie .. zadziałają wszystkie.Jeśli jest sprawny, to prawe poduszki nie odpalą. Roboty jest na 20 minut, ale płaci się za wiedzę !!!
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2008, 14:30
Posty: 4
Skąd: Koło
Auto: 323F BJ 1999 2,0 DTDI

Postprzez Mka. » 24 wrz 2008, 11:24

mam ten sam problem, podobno jest to kwestia znalezienia elektryka który podłączy się pod komputer (musi mieć odpowiednią wtyczkę) i wbije jakiś kod, nie koniecznie trzeba to robić w ASO Mazdy. W przyszłym tygodniu mam zamiar zlikwidować ten problem, dam znać czy udało się to zrobić bez serwisowej wizyty :)
Welcome to the Jungle
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2008, 10:58
Posty: 198
Skąd: Trójmiasto
Auto: f-ka kombiwóz

Postprzez krzys1968 » 27 wrz 2008, 16:51

mialem ten sam problem z 97 r problem byl z tasiemka ktora znajduje sie w kierownicy zlamala sie
krzys1968
 

Postprzez 1ss » 27 wrz 2008, 20:43

Nie jestem pewien, czy w BJ można się dostać przez komputer do układu SRS ( poduszki + napinacze pasów + czujnik zajęcia prawego fotela) . Chyba jednak nie, gdyż jest to układ samodiagnozujący oparty na kodach błyskowych ( miganie kontrolki określa kod błędu). Podłącznie opornika czy diody też chyba nic nie da. Wg mnie trzeba zmienić sposób połączeń , by ominąć czujnik prawego fotela.Ale zawsze trzeba spróbować, bo po co płacić w ASO . Oby" MKa" miał rację. Ale tak nie można jeździć, skoro poduszki są sprawne, bo chyba lepiej, żeby zadziałały w razie potrzeby.A propos maty fotela: u mnie uszkodziła się, gdy sięgając do samochodu z prawej strony oparłem się kolanem o siedzisko fotela.
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2008, 14:30
Posty: 4
Skąd: Koło
Auto: 323F BJ 1999 2,0 DTDI

Postprzez keczu » 28 wrz 2008, 13:33

1ss napisał(a):A propos maty fotela: u mnie uszkodziła się, gdy sięgając do samochodu z prawej strony oparłem się kolanem o siedzisko fotela.

U mnie bylo to samo w 626 wiozlem kolesia (120kg zywej wagi :D ) i podparl sie reka o fotel no i po macie.Emulator zalatwil problem.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez Mka. » 30 wrz 2008, 15:11

1ss napisał(a):Nie jestem pewien, czy w BJ można się dostać przez komputer do układu SRS ( poduszki + napinacze pasów + czujnik zajęcia prawego fotela) . Chyba jednak nie, gdyż jest to układ samodiagnozujący oparty na kodach błyskowych ( miganie kontrolki określa kod błędu). Podłącznie opornika czy diody też chyba nic nie da. Wg mnie trzeba zmienić sposób połączeń , by ominąć czujnik prawego fotela.Ale zawsze trzeba spróbować, bo po co płacić w ASO . Oby" MKa" miał rację. Ale tak nie można jeździć, skoro poduszki są sprawne, bo chyba lepiej, żeby zadziałały w razie potrzeby.A propos maty fotela: u mnie uszkodziła się, gdy sięgając do samochodu z prawej strony oparłem się kolanem o siedzisko fotela.


pojechałam do elektryka zakładać alarm przy okazji stwierdził, że kontrolki airbagów to kwestia napinacza pasów... a uszkodzenie to powstało przy kolizji co nie jest możliwe bo przeprowadziłam mojemu autku wszelkie możliwe testy diagnostyki itp i kolizji nie było... w tym tygodniu jadę do jeszcze jednego speca od kabli i zobaczymy co powie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2008, 10:58
Posty: 198
Skąd: Trójmiasto
Auto: f-ka kombiwóz

Postprzez Markiz » 1 paź 2008, 06:49

Ostatnio walczyłem w 323 BJ z podobnym problemem. Winowajcą były kostki od poduszek znajdujące się pod fotelami. Poprawiłem styk i jest ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez Mka. » 2 paź 2008, 09:41

Ja raczej sama styku nie poprawię :) ale dzięki za info, może dzięki temu naprowadzę szybciej elektryka na rozwiązanie problemu... chyba, że to rzeczywiście ten napinacz, ale jak mógłby się zepsuć jeśli nie było stłuczki... jest też opcja, że poprzedni właściciel grzebał w instalacji :)
Welcome to the Jungle
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2008, 10:58
Posty: 198
Skąd: Trójmiasto
Auto: f-ka kombiwóz

Postprzez 1ss » 17 paź 2008, 14:08

Mka. napisał(a):Ja raczej sama styku nie poprawię :) ale dzięki za info, może dzięki temu naprowadzę szybciej elektryka na rozwiązanie problemu... chyba, że to rzeczywiście ten napinacz, ale jak mógłby się zepsuć jeśli nie było stłuczki... jest też opcja, że poprzedni właściciel grzebał w instalacji :)

A propos napinacza "pasów" ? Jeśli to jest wina napinacza, to powinien być któryś z pasów zablokowany bez możliwości wysunięcia. Odpowiedzcie , jak rozwiązaliście problem.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2008, 14:30
Posty: 4
Skąd: Koło
Auto: 323F BJ 1999 2,0 DTDI

Postprzez Mka. » 17 paź 2008, 14:49

pas może działać tylko, że napinacz jest do wymiany tzn. ten cały mechanizm, przynajmniej tak mi tłumaczyli w serwisie
Welcome to the Jungle
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2008, 10:58
Posty: 198
Skąd: Trójmiasto
Auto: f-ka kombiwóz

Postprzez Junior1986 » 25 paź 2008, 18:59

Witam wszystkich.

Mam ten sam problem, mianowicie pali sie na pomarańczowa lampka od nieaktywnej poduszki pasażera po lewej stronie i po prawej miga czerwona od SRS (4 x długie i 7 x krótkich mignięć)
Jest to Mazda 323f BJ, 1999r
Jakie jest najlepsze rozwiązanie na tę dolegliwość?

pozdrawiam i czekam na odpowiedź
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 paź 2007, 19:42
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 323F BJ 1999r

Postprzez 1ss » 1 lis 2008, 00:24

Sprawdź, czy na pewno nie jest kod 48 (4x długie + 8x krótkie), jeśli nie, to sprawdź dokładnie połączenia pod prawym fotelem ( 2 kostki ) lewym ( 1 kostka) , następnie połączenie poduszki w kierownicy. Powinny palić się 2 kontrolki : żółta -ciągła i czerwona – migająca. Test SRS odbywa się w ciągu ok 5-7 sekund i wtedy albo kontrolki gasną, albo migają. Jest jeszcze połączenie z lewej strony pod deską rozdzielczą, które też należy sprawdzić.
Daj znać, czy znalazłeś przyczynę i ew. jaką.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2008, 14:30
Posty: 4
Skąd: Koło
Auto: 323F BJ 1999 2,0 DTDI

Postprzez Guza » 28 lut 2009, 02:51

Witam czy ktoras z osob z tym problemem wypowiadajaca sie w tym temacie moglaby napisac co rzeczywiscie zawinilo i jak to rozwiazala?

byloby bardzo pomocne dla innych osob.

jak ktos ma problem to pisze i pyta wszystkich dookola, ale jak juz go rozwiaze to wszystkich pozostalych ma za przeproszeniem gdzies, i nie chce sie poswiecic 5 min na opisanie rozwiazania a takie informacje moga pomoc innym osobom i zaoszczedzic zakladania nowych postow z takimi samymi pytaniami.

z gory dzieki ;)

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 7 lip 2007, 21:11
Posty: 13
Skąd: Cork
Auto: Mazda 323F (BJ) 1.6 16v GT '01

Postprzez alan » 7 mar 2009, 12:55

Witam,
u mnie lampi się kod 26. Jeszcze nie zaglądałem ale domyślam się, gdzie (pod fotel kierowcy – wtyczka) :)
Wklejam kody pościelowe dla 323 :

1 : (SRS control module) : Wiring, open/short circuit, SRS control module
2 : (SRS control module) : SRS control module
3 : (Supply voltage) : Wiring, fuses, SRS control module
6 : (Driver's airbag) : Wiring, open/short circuit, driver's airbag, spiral cable, SRS control module
7 : (Passenger's airbag) : Wiring, open/short circuit, passenger's airbag, SRS control module
11 : (Pyrotechnic pretensioners, driver's side) : Wiring, open/short circuit, pyrotechnic pretensioner, SRS control module
12 : (Pyrotechnic pretensioners, passenger's side) : Wiring, open/short circuit, pyrotechnic pretensioner, SRS control module
22 : (Side crash sensor, driver's side) : Wiring, open/short circuit, crash sensor, SRS control module
25 : (Side crash sensor, driver's side) : Wiring, open/short circuit, crash sensor, SRS control module
26 : (Side airbag, driver's side) : Wiring, open/short circuit, side airbag, SRS control module
32 : (Side crash sensor, passenger's side) : Wiring, open/short circuit, crash sensor, SRS control module
35 : (Side crash sensor, passenger's side) : Wiring, open/short circuit, crash sensor, SRS control module
37 : (Side airbag, passenger's side) : Wiring, open/short circuit, side airbag, SRS control module
44 : (Passenger's seat pressure sensor) : Wiring, short circuit, seat pressure sensor, SRS control module
45 : (Passenger's seat pressure sensor) : Wiring, open circuit, seat pressure sensor, SRS control module
46 : (Deactivation warning lamp) : Wiring, open/short circuit, warning lamp, fuses, SRS control module
47 : (Passenger's seat pressure sensor) : Seat pressure sensor
48 : (Passenger's seat pressure sensor) : Seat pressure sensor
91 : (SRS warning lamp) : Wiring, open/short circuit, warning lamp, fuses, SRS control module
Podpis:
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów – limit 750 znaków.
Osadzony obrazek nie może mieć więcej niż 700x100 pikseli!
brak weny, sorry (ale podpis musi być! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2009, 10:46
Posty: 40
Skąd: Poznań
Auto: 323S 2000r. 2.0 DiTD

Postprzez alan » 8 mar 2009, 11:48

Rzeczywiście poprawienie wtyczki rozwiązało sprawę.
Wtyczka w przednim fotelu kierowcy jest dostępna z przodu – łatwo ją zauważyć po prostu patrząc pod fotel..
Podpis:
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów – limit 750 znaków.
Osadzony obrazek nie może mieć więcej niż 700x100 pikseli!
brak weny, sorry (ale podpis musi być! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2009, 10:46
Posty: 40
Skąd: Poznań
Auto: 323S 2000r. 2.0 DiTD

Postprzez waldez » 8 mar 2009, 17:51

No dobra a powiedzcie mi co muszę uczynić jeśli miga mi 7 razy czyli: (Passenger's airbag) : Wiring, open/short circuit, passenger's airbag, SRS control module. Miał ktos z tym doczynienia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 20:55
Posty: 599
Skąd: Włocławek
Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323