Jaka ilości czynnika w układzie klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez vini77 » 23 cze 2008, 19:46

witam
posiadam mazdę 323f 2000r 2.0 ditd 90 km z klimą manualną
może ktoś wie jakie ilości czynnika i oleju wchodzą do tej klimy?
z góry dziękuje i pozdrawiam
vini77
 

Postprzez lukaszp » 23 cze 2008, 22:30

Dołączam się do pytania.
Ja mam 750g i nie chlodzi mi stabilnie, tzn, jak włącze to przez kilkanaście minut jest ok a później zaczyna dmuchać coraz cieplejszym powietrzem, a powinno być na odwrót.
Wszystko mam szczelne, filtr kabinowy i osuszacz nowy, skraplacz nowy i coś nie jest w porządku.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez freshbratek » 24 cze 2008, 10:02

do mojejgo ukladu wtloczono 700 i wszystko ok:)
nie umiem jeszcze tak dostosowac tego pokretla aby mnie gardlo nie bolalo:(
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez lukaszp » 24 cze 2008, 11:23

A nie powinno być 600g???? Tak pisze w Info Tech'u.
Facet u którego dobijałem klimę mówi że powinno być 750g i tyle mi dobił i coś nie chłodzi dobrze, tak jak pisałem wyżej.

Może ktoś ma książkę do tego auta??
Jak ktoś sie taki znajdzie to niech napisze ile powinno byc czynnika chłodzącego bo każdy mówi inaczej.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez Jaksa » 24 cze 2008, 15:42

lukaszp napisał(a):A nie powinno być 600g
Powinno :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez lukaszp » 24 cze 2008, 15:43

To w takim razie wiem dlaczego mi słabo chłodzi.
Mam typowy objaw nadmiaru czynnika – po włączeniu chłodzi a po kilku – kilkunastu minutach chłodzi coraz słabiej.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez freshbratek » 24 cze 2008, 16:26

ja powiem tak
serwisuj klime w zakladzie gdzie sie specjalizuja w danej marce – beda wiedziec wowczas ile czynnika ma byc w ukladzie:)
po co ryzykowac i pozniej miec problem tak jak teraz .... ?
ja zrobilem przeglad u czlowieka ktory sie specjalizuje w mazdach akurat padlo na Jakse i jestem zadowolony:)
wiadomo ze nie bedziesz jechal do wawy aby to zrobic ...
zrob u specjalisty i zapo\mnij o problemie
takie jest moje zdanie:)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez lukaszp » 24 cze 2008, 17:48

Zgadzam się z Tobą freshbratek, ale ja nie znam u mnie specjalistów tylko od Mazdy.

Jaksa napisał(a):lukaszp napisał:
A nie powinno być 600g
Powinno

Więc mam mu powiedzieć żeby dobił mi 600g??? A tak z ciekawości zapytam do jakiej minimalnej wartości czynnika klima chłodzi dobrze?? Przy ilu gramach jest odczuwalny spadek sprawności???
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez Jaksa » 24 cze 2008, 21:57

lukaszp napisał(a):Więc mam mu powiedzieć żeby dobił mi 600g?
Słuchaj , nie wiem jakiego uzywa sprzętu ( ja mam nowy agregat w pełni automatyczny ..... wszystko zalezy od programu ktory posiada – to tak jak z ksiązkami " Auto Data " są spore rozbierznosci w danych , akurat mazdę zweryfikowałem z manualami bo nie wszystko pokrywało się z maszyna / jej programem )
lukaszp napisał(a):Przy ilu gramach jest odczuwalny spadek sprawności
Przy 300 g juz odczujesz ze z kratki leci cieplejsze powietrze ( ok 12-15 st. dobra temperatura w kratce ( przy sprawnym /czystym filtrze kabinowym ) to 6,5-7,5 st C.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez lukaszp » 24 cze 2008, 22:18

Ok, dzięki za informacje.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez lukaszp » 24 cze 2008, 22:24

Acha, a jak jest z olejem w układzie – czy można sprawdzić jego ilość??
Podobno on zostaje nawet po odessaniu czynnika, to prawda?
Bo właśnie jak ostatnio byłem to dobił mi te 750g i oleju nie dolewał bo podobno został (wcześniej też byłem u niego i wtedy dolewał, a w między czasie rozszczelnił mi sie skraplacz).
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez Jaksa » 24 cze 2008, 22:42

Maszyna wykonuje następujace czynnosci :
1. Odsysa ( pokazuje oczywiscie na czytniku ile gazu było w układzie )
2. Po odessaniu czynnika seperuje olej w oddzielnym pojemniku
3. Dokonuje podcisnienia całego układu / osusza /sprawdza nieszczelnosci , co mozna sprawdzic na zegarach ..... nastepnie podaje sie nowy olej do układu ( ok 100g. ) w moim przypadku olej zakupiłem z barwnikiem co ułatwia nam sprawdzenie układu po załadowaniu go R134 ( lampą UV ) koncowa faza to załadowanie nowego gazu w/g tabeli / manuala. Uruchamiamy silnik + A/C i po zabiegu. Najlepiej zostawic samochód na pracujacej klimatyzacji kilkanascie minut aby stwierdzic ewentualne mikro wycieki wspomniana lampą UV. Tak to wyglada , tak nas przeszkolil szkoleniowiec.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez deejaybialy » 24 cze 2008, 22:51

Jaksa napisał(a):Maszyna wykonuje następujace czynnosci :
1. Odsysa ( pokazuje oczywiscie na czytniku ile gazu było w układzie )
2. Po odessaniu czynnika seperuje olej w oddzielnym pojemniku
3. Dokonuje podcisnienia całego układu / osusza /sprawdza nieszczelnosci , co mozna sprawdzic na zegarach ..... nastepnie podaje sie nowy olej do układu ( ok 100g. ) w moim przypadku olej zakupiłem z barwnikiem co ułatwia nam sprawdzenie układu po załadowaniu go R134 ( lampą UV ) koncowa faza to załadowanie nowego gazu w/g tabeli / manuala. Uruchamiamy silnik + A/C i po zabiegu. Najlepiej zostawic samochód na pracujacej klimatyzacji kilkanascie minut aby stwierdzic ewentualne mikro wycieki wspomniana lampą UV. Tak to wyglada , tak nas przeszkolil szkoleniowiec.


hmm, moze opisze jak to u mnie wygladalo uszkodzony byl oring bodajze na powrocie wymieniono i sprawdzono szczelnosc pozniej podcisnienie i gaz 500g plus olej nie pamietam ile efekt: klima nadal nie dziala podjechalem do innego warsztatu tam pan sprawdzil ze sygnal na sprezarke dochodzi ale nie zalacza sie, wentylator(y) tez nie startuja, w trybie test po dodaniu gazu zalaczaja sie od str elektrycznej czyli przekazniki i bezpieczniki posprawdzane co mozna jeszcze i ew jak sprawdzic bo niestety nie mam w poblizu zadnego speca od mazdy
ps moze 500g to za malo zeby sie klima zalaczala??

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2006, 13:54
Posty: 77
Skąd: chełm
Auto: BYLO – MX6 KL...

Postprzez Jaksa » 24 cze 2008, 22:58

Przy 500 gramach spokojnie powinna ruszyc , moze daj prąd ( na chwile ) bezposredni na sprezarke i sprawdz czy w ogole ona ma ochote ruszyć – moze to problem tkwi w samej sprezarce , miałem juz przypadki uszkodzenia sprezarek w szóstkach....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez lukaszp » 25 cze 2008, 10:56

Jaksa napisał(a):Maszyna wykonuje następujace czynnosci :
1. Odsysa ( pokazuje oczywiscie na czytniku ile gazu było w układzie )
2. Po odessaniu czynnika seperuje olej w oddzielnym pojemniku
3. Dokonuje podcisnienia całego układu / osusza /sprawdza nieszczelnosci , co mozna sprawdzic na zegarach ..... nastepnie podaje sie nowy olej do układu ( ok 100g. ) w moim przypadku olej zakupiłem z barwnikiem co ułatwia nam sprawdzenie układu po załadowaniu go R134 ( lampą UV ) koncowa faza to załadowanie nowego gazu w/g tabeli / manuala. Uruchamiamy silnik + A/C i po zabiegu. Najlepiej zostawic samochód na pracujacej klimatyzacji kilkanascie minut aby stwierdzic ewentualne mikro wycieki wspomniana lampą UV. Tak to wyglada , tak nas przeszkolil szkoleniowiec.

CZyli wniosek taki że olej też jest wysysany z gazem, a ten facet mi mówił że zostaje (chyba że ma tą mazynę do kitu) i za każdym razem trzeba go dolewać.
Zmieniam serwis. <killer>
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez Jaksa » 25 cze 2008, 11:21

lukaszp napisał(a):CZyli wniosek taki że olej też jest wysysany z gazem
Dokładnie , przy kompletnej obsłudze zawsze podaje sie nowy olej do smarowania sprezarki.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Radian » 25 cze 2008, 13:35

To ja jeszcze zapytam jak powinna być ilość czynnika w klimie w 323 F BA z 97 roku? Czy też 600 g?
Dodam, że ostatnio bardzo słabo mi chłodzi. Przez zimę klimy nie uruchamiałem a poprzedniego lata chłodziła całkiem dobrze. Układ chyba jest szczelny. Czy zbyt mała ilość czynnika może być przyczyną zbyt słabego chłodzenia?
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2006, 16:44
Posty: 74 (0/2)
Skąd: podkarpacie
Auto: 323 F BA z 1997 poj. 1.5

Postprzez vini77 » 25 cze 2008, 19:56

Jaksa
witam
jeśli chodzi o te zabiegi to wszystko przebiegało tak jak napisałeś krok po kroku (mechanik ma nową maszynę BOSCH) tyle tylko że jak przyszło do czynnika chłodzącego maszyna nie chciała nabić więcej niż 500g a z tabel wynika że powinno być ok 650. Co jest nie tak? Przypomnę że cała wymiana przeprowadzona była na zgaszonym silniku może tu jest ból?
pozdr
vini77
 

Postprzez Jaksa » 25 cze 2008, 21:52

vini77 napisał(a): tylko że jak przyszło do czynnika chłodzącego maszyna nie chciała nabić więcej niż 500g
Winny moze byc osuszacz lub zaworki ( to tez sie wymienia ) raz juz miałem taki problem , ostatnie 150 gram dobijało 30 minut .
vini77 napisał(a):cała wymiana przeprowadzona była na zgaszonym silniku
Tak własnie powinno sie robic ( tak mnie szkolono )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez brii » 25 cze 2008, 21:58

Pozwoliłem sobie temat i podtemat poprawić ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323