Fotorelacja – zmiana tarcz zegarow

Ostatnio zmieniałem tarcze w swojej Madzi więc postanowiłem to zapisać na fotkach i podzielić się tym z wami;)
Po pierwsze musimy opuścić kierownice do samego dołu i wtedy mamy dostęp do dwóch pierwszych śrubek jakie musimy odkręcić
Następnie odkręcamy dwie górne śrubki:
Po odkręceniu wszystkich 4 śrubek ściągamy obudowę (schodzi bez jakichkolwiek problemów) i ukazuje się nam taki widok:
Odkręcamy kolejne 3 śrubki i pociągamy lekko zegary do siebie i pochylamy je żeby dostać sie do kostek które musimy odpiąć
Jak już odepniemy kostki wyciągamy zegary bierzemy je do domu i robimy resztę w lepszych warunkach.
Kolejną rzeczą jest ściągnięcie pleksi (jak ktoś chce to może to zrobić na końcu – ja ściągnąłem od razu.
Żeby zdjąć pleksę musimy wcisnąć zaczepy które ją trzymają – nic trudnego trzeba tylko wcisnąć i pchnąć, jest ich 7
Po ściągnięciu pleksi ukazuje na się taki widok:
Następnie odwracamy zegary i odkręcamy dwie śrubki:
Odpinamy cztery zaczepy i schodzi nam plastikowa osłona płyty:
Po zdjęciu plastikowej obudowy ukazuje nam sie taki widok:
Odkręcamy wszystkie śrubki zaznaczone na czerwono, na żółto zaznaczyłem żarówki, które podświetlają tarcze zegarów – jakby ktoś chciał sobie zmienić podświetlenie na inny kolor.
Ja kupiłem tarcze z niebieskimi cyframi to nie zmieniałem żarówek tylko ściągnąłem te zielone kapturki z nich.
Po odkręceniu tej płyty podnosimy ją do góry i mamy tarcze na wierzchu gotowe do odkręcenia i założenia nowych.
Wystarczy odkręcić 6 śrubek i tarcze ściągnięte. Oczywiście wcześniej musimy zdjąć wskazówki.
Na Forum są różne sposoby ale ja robiłem to tak: od prędkościomierza i obrotomierza wystarczy podważyć śrubokrętem a potem to już chwycić palcami i pionowo do góry. Te dwie lekko wyszły.
Ale wskazówki od paliwa i temperatury już tak lekko nie chciały wyjść więc wyczytałem na forum, że ktoś podgrzał je suszarką więc tak zrobiłem.
Podgrzałem i wsadziłem pod nie widelec i poszło jak po maśle.
Oczywiście pion musi być zachowany podczas wyciągania.
No to w sumie to już wszystko – jak założymy nowe tarcze to skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności i gotowe.
Teraz parę rad:
-użyjcie tej suszarki i widelca bo wtedy plastik się nagrzewa i super schodzą te wskazówki chyba ze macie lepszy sposób
-przy skręcaniu nie zakładajcie od razu wskazówek bo trzeba je przecież zakładać na włączonym silniku. Ja założyłem od razu i musiałem znowu odkręcać wszystko (i chciałem ściągnąć wskazówki w aucie bez użycia suszarki co się skończyło urwaniem wskazówki od paliwa i na razie jeżdżę bez.
Chyba już wszystko, w razie jakiś pytań piszcie na gg 657516 lub na Forum.
EDIT by Marek:
Poprawiłem obrazki i .... błędy ortograficzne bo aż oczy bolały!
Fotorelację przenoszę do działu BJ bo tam ona bardziej pasuje.
Fotki przeniosłem na serwer MS aby nie zgineły po jakimś czasie.
Po pierwsze musimy opuścić kierownice do samego dołu i wtedy mamy dostęp do dwóch pierwszych śrubek jakie musimy odkręcić
Następnie odkręcamy dwie górne śrubki:
Po odkręceniu wszystkich 4 śrubek ściągamy obudowę (schodzi bez jakichkolwiek problemów) i ukazuje się nam taki widok:
Odkręcamy kolejne 3 śrubki i pociągamy lekko zegary do siebie i pochylamy je żeby dostać sie do kostek które musimy odpiąć
Jak już odepniemy kostki wyciągamy zegary bierzemy je do domu i robimy resztę w lepszych warunkach.
Kolejną rzeczą jest ściągnięcie pleksi (jak ktoś chce to może to zrobić na końcu – ja ściągnąłem od razu.
Żeby zdjąć pleksę musimy wcisnąć zaczepy które ją trzymają – nic trudnego trzeba tylko wcisnąć i pchnąć, jest ich 7
Po ściągnięciu pleksi ukazuje na się taki widok:
Następnie odwracamy zegary i odkręcamy dwie śrubki:
Odpinamy cztery zaczepy i schodzi nam plastikowa osłona płyty:
Po zdjęciu plastikowej obudowy ukazuje nam sie taki widok:
Odkręcamy wszystkie śrubki zaznaczone na czerwono, na żółto zaznaczyłem żarówki, które podświetlają tarcze zegarów – jakby ktoś chciał sobie zmienić podświetlenie na inny kolor.
Ja kupiłem tarcze z niebieskimi cyframi to nie zmieniałem żarówek tylko ściągnąłem te zielone kapturki z nich.
Po odkręceniu tej płyty podnosimy ją do góry i mamy tarcze na wierzchu gotowe do odkręcenia i założenia nowych.
Wystarczy odkręcić 6 śrubek i tarcze ściągnięte. Oczywiście wcześniej musimy zdjąć wskazówki.
Na Forum są różne sposoby ale ja robiłem to tak: od prędkościomierza i obrotomierza wystarczy podważyć śrubokrętem a potem to już chwycić palcami i pionowo do góry. Te dwie lekko wyszły.
Ale wskazówki od paliwa i temperatury już tak lekko nie chciały wyjść więc wyczytałem na forum, że ktoś podgrzał je suszarką więc tak zrobiłem.
Podgrzałem i wsadziłem pod nie widelec i poszło jak po maśle.
Oczywiście pion musi być zachowany podczas wyciągania.
No to w sumie to już wszystko – jak założymy nowe tarcze to skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności i gotowe.
Teraz parę rad:
-użyjcie tej suszarki i widelca bo wtedy plastik się nagrzewa i super schodzą te wskazówki chyba ze macie lepszy sposób
-przy skręcaniu nie zakładajcie od razu wskazówek bo trzeba je przecież zakładać na włączonym silniku. Ja założyłem od razu i musiałem znowu odkręcać wszystko (i chciałem ściągnąć wskazówki w aucie bez użycia suszarki co się skończyło urwaniem wskazówki od paliwa i na razie jeżdżę bez.
Chyba już wszystko, w razie jakiś pytań piszcie na gg 657516 lub na Forum.
EDIT by Marek:
Poprawiłem obrazki i .... błędy ortograficzne bo aż oczy bolały!
Fotorelację przenoszę do działu BJ bo tam ona bardziej pasuje.
Fotki przeniosłem na serwer MS aby nie zgineły po jakimś czasie.