Strona 1 z 1

Nie działa ABS – Błąd 22 – elektryka rozdzielacza / elektroz

PostNapisane: 10 gru 2007, 19:12
przez Kety
Witam!

Kupiłem auto ponad miesiąc temu. Zauważyłem, że ABS nie działa gdyż koła blokują się po mocnym naciśnięciu na hamulec.
Kontrolka ABS świeci się cały czas. Zrobiłem test z diodą i złączem diagnostycznym. Wyszło, że to kod błędu 22 czyli elektryka rozdzielacza / elektrozawór PP.
Co mam dalej z tym fantem zrobić? Czy ktoś miał coś podobnego lub wie o co tu biega?
Wierzę, że forumowa brać nie pozostawi mnie na lodzie bez ABSu :D

PostNapisane: 11 gru 2007, 16:33
przez Briareos
Było poszukać po forum, temat tyle razy wałkowany...
Odepnij PP czujnik i zmierz mu rezystancję. Porównaj z innymi. Jak się różni to wymiana. Jak nie to szukaj uszkodzeń kabla – głównie przy kole. Albo zasyfienia/uszkodzenia/przesunięcia się zębatki.

PostNapisane: 11 gru 2007, 17:13
przez Kety
Chyba nie wiesz o co dokładnie chodzi...
Błąd nr 22 to błąd elektryki rozdzielacza prawy przód który znajduję się w pompie hydraulicznej absu.
Czujniki generują inny kod błędu. Swoją drogą pomierzyłem też rezystancję wszystkich czujników przy kolach i są prawidłowe....
Taki kod błędu według manuala mogła wywoła jakaś przerwa lub zwarcie w obwodzie pompa – komputer.
Ktoś ma jakąś sugestię??

PostNapisane: 11 gru 2007, 17:59
przez Briareos
Kody błędów to nie wyrocznia. Ale skoro sprawdziłeś już czujniki, to teraz wyciągnij sterownik ABSu i rozkręć obudowę. Sprawdź czy wnętrze jest suche, nie ma śladów zalania, czy styki na złączu są czyste.

PostNapisane: 11 gru 2007, 22:11
przez NBR
proponuje reset komputera ABS (jeśli tego jeszcze nie robiłeś) u mnie wywalało sporo błędów i reset pomógł jest czyściutko – może Tobie pomoże również

PostNapisane: 12 gru 2007, 23:18
przez Kety
Muszę zabrać się za wyjęcie komputera ABSu bo mozliwe, ze zawilgl....a co do resetowania komputera to chodzi Ci o kasowanie bledow??
Bo kasowalem bledy przez zmostkowanie TBS+GND, zaplon i 10x hamulec...(powtórzyłem to dwa razy). Odpialem tez na pare minut akumulator ale wiem, ze to nie resetuje kompa.
Wydaje mi się, że reset kompa nie pomorze gdyż taki reset skasuje tylko zapamietane bledy a istniejące dalej będą istnieć, chyba, że wina leży po stronie sterownika i tak jak w przypadku Windows w zwykłym PeCecie :D reset pomaga

PostNapisane: 14 gru 2007, 20:56
przez NBR
Kety napisał(a):a co do resetowania komputera to chodzi Ci o kasowanie bledow?

tak, zaczyna się od najprostrzych metod :) ale skoro dalej błąd się pojawia... trzeba pewnie pojechać do speca...

PostNapisane: 15 gru 2007, 23:54
przez Kety
Na razie nie mam czasu tego rozebrac, ale wkrótce się za to zabiorę. Jeśli nic nie wymyślę to poszukam jakiegoś magika <diabełek> albo zamówię używany komputer :–(

PostNapisane: 2 sty 2008, 20:32
przez Kety
Idąc tropem i radą xANDy'ego odpiąłem wtyczkę komputera absu i wpiąłem na nowo. Nic to niestety nie dało więc nie ma winy w połączeniu wtyczki.
Powiem jeszcze, że mój komp jest aluminiowy i pisze na nimSumitumo electric 825D 43 7AZ

PostNapisane: 2 sty 2008, 23:14
przez topik
Kod 22
Fault location – Selenoid valve – front RH
Probable cause – Wiring, fuse, hydraulic modulator, ABS control module

PostNapisane: 2 sty 2008, 23:36
przez Kety
topik napisał(a):Kod 22
Fault location – Selenoid valve – front RH
Probable cause – Wiring, fuse, hydraulic modulator, ABS control module

Tak, czytałem o tym. Mazda radzi aby sprawdzić czy jest jakaś przerwa lub zwarcie w obwodzie, bezpiecznik lub:
– gdy rezystancja elektrozaworu jest zła (ma być bodajże 3 ohm) to pompa hydrauliczna jest do wymiany
– gdy rezystancja jest ok to komputer absu do kosza

Czy ktoś wie jak pomierzyć te rezystancje elektrozaworu?
Chciałbym wiedzieć czy kupic sobie na urodziny pompę absu czy komputer ;p
Dzięki za pomoc