Problem z instalacją elektryczną pozycje i STOPy – zagadka

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez magicadm » 14 paź 2007, 11:40

Wieczorem po zgaszeniu silnika i świateł zauważyłem takie zjawisko:
-po naciśniećiu pedału hamulca zapalają się (delikatnie) światła pozycyjne i podświetlenie deski rozdzielczej :)
-natomiast po właczeniu świateł pozycyjnych palą się wszystkie STOPy :D

Co Wy na to???
Proszę o Wasze sugestie – tak z ciekawości.
PS
Problem zdiagnozowałem w 10 sekund i rozwiązałem w 3 min. Usterka moim zdaniem była baaardzo nietypowa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez smagur » 15 paź 2007, 09:31

Generalnie u mnie stop po zgaszeniu silnika też sie pali jak wcisnę ale myślałem że tak ma być... a teraz to już nie wiem :/
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy :D
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 12:53
Posty: 148
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok

Postprzez magicadm » 15 paź 2007, 11:46

Tylko u mnie STOP sie palił po włączeniu pozycyjnych – bez naciskania pedału hamulca :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez smagur » 15 paź 2007, 16:34

a no to luz.... ale pochwal się co to u Ciebie było
Motocykle są wszędzie.... no i mazdy :D
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 12:53
Posty: 148
Skąd: JÓZEFOSŁAW, W-WA, JELENIA GÓRA
Auto: 6-ka 2.0 Diesel 140 KM 2008 rok

Postprzez Czacha » 15 paź 2007, 19:54

Żarówki odwrotnie założone? ;)
Wyłącz światła – włącz myślenie
Nareszcie zamontowane dzienne <jupi> ....... Moja Madzia :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 23:30
Posty: 312
Skąd: Rybnik
Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97

Postprzez magicadm » 15 paź 2007, 20:46

Bardzo nietypowe uszkodzenie żarówki dwuwłóknowej 5W/20W – tylna pozycja/STOP.
Zwarły się od strony "+" żarniki i w ten sposób połączyły się dwa obwody :)

Żarówkę naprawiłem (wiem, że to pokręcone) podając napięcie +12V pomiędzy "plusy" obydwu uzwojeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Czacha » 15 paź 2007, 23:57

No... czyli byłem blisko ;)
Widziałem raz takiego mistrza, co miał żarówkę P21/5W założoną odwrotnie, czyli jako pozycyjne paliło się włókno od światła stopu, a jako stop włókno pozycyjne, które oczywiście nie było w ogóle widoczne. I potem jak tu jechać za takim? Można pomyśleć, że albo faktycznie takie silne te pozycje mają być, albo włączył sobie światła przeciwmgielne. A przy ostrzejszym hamowaniu wiadomo czym się to skończy... Na szczęście tylko jedna żarówka tak świeciła, druga już normalnie. Ale jak można wymienić żarówkę i nie sprawdzić czy działa? Zwłaszcza, jeżeli podczas montażu miał drobny problem i musiał użyć niepospolitej siły...
hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 23:30
Posty: 312
Skąd: Rybnik
Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97

Postprzez magicadm » 16 paź 2007, 15:10

Czacha napisał(a):Zwłaszcza, jeżeli podczas montażu miał drobny problem i musiał użyć niepospolitej siły...
hahaha

Jak w dowcipie:
-1% wykazał się niepospolita inteligencją
-99% wykazało sie niepospolita siłą :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323